Συνεντεύξεις

M. Aχλαδιώτη, μαθήτρια Γ Λυκείου: H πανδημία του κορωνοϊού επιδεινώνει το άγχος και την αγωνία για τις πανελλαδικές εξετάσεις

Η Ματίνα Αχλαδιώτη είναι μαθήτρια της Γ τάξης του 4ου Γενικού Λυκείου Ρόδου και στον καιρό της πανδημίας που όλα είναι ρευστά και αβέβαια, θα κληθεί να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις οι οποίες θα καθορίσουν το μέλλον της.
Στη συνέντευξή της σήμερα στη «δημοκρατική» μοιράζεται μαζί μας τις αγωνίες, το άγχος, τις δυσκολίες και την αβεβαιότητα που βιώνουν οι μαθητές, κυρίως της Γ Λυκείου, που έχουν μπροστά τους την αγχωτική διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων και που προσπαθούν μέσω της τηλεκπαίδευσης να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις της εισαγωγής στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.


• Η τηλεκπαίδευση ξεκίνησε στις 9 Νοεμβρίου με αρκετά προβλήματα. Σήμερα έχει εξομαλυνθεί η διαδικασία;
Τα σχολεία ξεκίνησαν την τηλεκπαίδευση στις 9 Νοεμβρίου, πολύ πιο οργανωμένα και πολύ πιο αυστηρά σε σχέση με την πρώτη καραντίνα, της περασμένης άνοιξης. Παρόλα αυτά, είναι το ίδιο δύσκολο με την πρώτη φορά γιατί υπάρχουν ακόμα προβλήματα στη σύνδεση με την πλατφόρμα, πολλές φορές δεν μπορούμε να συνδεθούμε, το ίντερνετ πέφτει, οι καθηγητές και οι μαθητές αργούν να μπουν… Δεν είναι όπως στην αρχή, αλλά σίγουρα υπάρχουν ακόμα προβλήματα στη σύνδεση. Είναι μια δύσκολη και ψυχοφθόρα διαδικασία για όλους.
• Οταν ξεκινήσατε αυτή τη σχολική χρονιά, είχατε στο μυαλό σας ότι ενδεχομένως να χρειαστεί να εφαρμοστεί εκ νέου η τηλεκπαίδευση;
Εννοείται πως το σκεφτόμασταν και οι καθηγητές μάς προετοίμαζαν από την αρχή γι αυτό το ενδεχόμενο για να καταφέρουμε να βγάλουμε όσο το δυνατόν περισσότερη ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων, οπότε από την αρχή οι ρυθμοί ήταν έχοντας ως πιθανή προοπτική μια δεύτερη καραντίνα.
• Οπως και έγινε τελικά.
Ναι, ακριβώς, δεν ήταν κάτι που δεν περιμέναμε, τουλάχιστον όχι ίσως τόσο γρήγορα, αλλά έγινε.
• Η τηλεκπαίδευση έχει από μόνη της έχει δυσκολίες αλλά υποθέτω ότι για την τρίτη λυκείου όπου οι μαθητές βρίσκονται προ των πανελλαδικών εξετάσεων, είναι ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα.
Στην πρώτη καραντίνα, ως μαθήτρια της Β’ Λυκείου δεν ήταν τόσο απαιτητικά τα πράγματα όσο είναι φέτος. Φέτος η αλήθεια είναι πως είναι πιο δύσκολα τα πράγματα, αλλά η όλη διαδικασία έχει ένα και μοναδικό πλεονέκτημα το οποίο είναι ο χρόνος που έχουμε στη διάθεσή μας. Εχουμε περισσότερο χρόνο για να διαβάσουμε, να φτιάξουμε το πρόγραμμά μας, να ξεκουραζόμαστε περισσότερο. Αυτό είναι το μοναδικό πλεονέκτημα. Από την άλλη, είναι πολύ δύσκολο να γίνονται τα μαθήματα και του σχολείου και του φροντιστηρίου από το διαδίκτυο. Είναι και κάποια πράγματα που όσο και να θέλεις να τα κατανοήσεις, είναι πολύ δύσκολο να γίνεται αυτό μέσα από μια οθόνη. Αν δεν έχεις τον καθηγητή κοντά σου, αν δεν υπάρχει άμεση ανθρώπινη επαφή, θεωρώ ότι είναι πιο δύσκολο να γίνουν κατανοητά κάποια πράγματα, που αφορούν κυρίως νέα δεδομένα είτε είναι στο σχολείο είτε είναι στο φροντιστήριο.
• Κάνετε όλα τα παιδιά της Γ’ Λυκείου φροντιστήριο;
Οχι, δεν κάνουμε όλοι. Υπάρχουν παιδιά που οι γονείς τους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για να τα στείλουν στο φροντιστήριο ή για να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα. Υπάρχουν και παιδιά που αναγκάστηκαν να διακόψουν τα φροντιστήριά τους λόγω της πολύ δύσκολης κατάστασης που επικρατεί με τον κορωνοϊό, διότι πολλοί γονείς είναι άνεργοι, οπότε κάνουν ό,τι μπορούν από μόνα τους ή συμβουλεύονται άλλους συμμαθητές και φίλους που κάνουν φροντιστήρια.


Τι είναι αυτό που σας απασχολεί περισσότερο, τι συζητάτε μεταξύ σας;
Αυτό που μας απασχολεί, όταν συζητάμε μεταξύ μας, είναι αν θα προλάβουμε να βγάλουμε την ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων, αν λόγω της ιδιαιτερότητας της κατάστασης θα μειωθεί η ύλη στην οποία θα εξεταστούμε, πού βρίσκεται ο καθένας με τα φροντιστήριά του αν έχουν προχωρήσει πιο πολύ, αν είναι πιο πίσω… Ανταλλάσσουμε πληροφορίες για τις παραδόσεις των μαθημάτων και για την ύλη τόσο στο σχολείο όσο και στο φροντιστήριο ώστε να καταφέρουμε να επιτύχουμε τον στόχο μας.
• Ο οποίος είναι η επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, εν μέσω αυτής της κοσμογονίας που επέφερε η πανδημία σε όλα τα επίπεδα.
Ακριβώς. Δεν έχουμε αποσυντονιστεί μόνο ως προς τις πανελλαδικές εξετάσεις, έχει ανατραπεί όλη η καθημερινότητα η δική μας, των γονιών μας, των καθηγητών μας, για όλους μας είναι πολύ δύσκολο. Εμείς όμως, ως μαθητές της τρίτης Λυκείου θα δώσουμε εξετάσεις σε μια περίοδο που όλα είναι στον αέρα και από αυτές τις εξετάσεις αν όχι ολοκληρωτικά αλλά σε ένα μεγάλο ποσοστό θα καθοριστεί το μέλλον μας.
• Η αλήθεια είναι πως ακριβώς επειδή δεν υπάρχει προηγούμενο, λίγο-πολύ όλοι πηγαίνουμε στα τυφλά μεταξύ των οποίων και το Υπουργείο Παιδείας και οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές…
Ναι, η αλήθεια είναι ότι όλα πλέον είναι απρόβλεπτα.
• Το πρόγραμμα της τηλεκπαίδευσης, ανταποκρίνεται στις ανάγκες που έχουν οι υποψήφιοι της Γ Λυκείου;
Το πρόγραμμα θεωρώ ότι μας καλύπτει. Οι ώρες που κάνουμε τα διαδικτυακά μας μαθήματα είναι ακριβώς όπως στο σχολείο, οπότε όσο γρήγορα θα προχωρούσαμε στο σχολείο, με τους ίδιους ρυθμούς, εξελίσσονται και διαδικτυακά. Ωστόσο δεν ξέρουμε πότε θα ξαναπάμε στο σχολείο, αν θα συνεχιστεί η τηλεκπαίδευση μέχρι να δώσουμε τις πανελλαδικές εξετάσεις, όλα είναι στον αέρα… Και όλη αυτή η κατάσταση δεν μας επιτρέπει να μπορούμε να αισθανθούμε βεβαιότητα ότι θα καταφέρουμε να καλύψουμε εγκαίρως την ύλη στην οποία θα κληθούμε να δώσουμε εξετάσεις οι οποίες είναι καθοριστικές για το μέλλον μας. Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα σύστημα που από μόνο του είναι ήδη αγχωτικό, σκεφτείτε λοιπόν πώς πολλαπλασιάζεται ο βαθμός δυσκολίας όταν αυτό το σύστημα εφαρμόζεται κάτω από αυτές τις συνθήκες. Ολοι οι μαθητές της Γ Λυκείου, που επιθυμούμε να επιτύχουμε την εισαγωγή μας σε ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα, αυτή την περίοδο σκεφτόμαστε ακριβώς αυτό, αν θα καταφέρουμε να καλύψουμε την ύλη για να έχουμε ίσες ευκαιρίες να διεκδικήσουμε μια θέση στο Πανεπιστήμιο, όπως προηγούμενοι μαθητές από εμάς που δεν διαγωνίστηκαν υπό την πίεση του κορωνοϊού.
• Αισθάνεστε αδικημένοι σε σχέση με τους μαθητές των προηγούμενων ετών;
Οχι, προσωπικά αν με ρωτάτε, δεν αισθάνομαι αδικημένη, διότι εμείς έχουμε το πλεονέκτημα του χρόνου λόγω της καραντίνας και του συστήματος της τηλεκπαίδευσης, όμως αυτό από μόνο του δεν αρκεί για να καλύψει το κενό που δημιουργεί η έλλειψη της δια ζώσης διδασκαλίας. Το άγχος για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο και η αγωνία για τις πανελλαδικές εξετάσεις, θεωρώ ότι είναι τα ίδια και στην προ κορωνοϊού εποχή και την περίοδο που βιώνουμε σήμερα.


• Θα ήθελες να ανοίξουν τη Δευτέρα τα σχολεία;
Θα προτιμούσα να μπορούσαν να ανοίξουν τα σχολεία υπό κανονικές συνθήκες, κάτι που όλοι γνωρίζουμε ότι δεν είναι εφικτό αφού η κατάσταση με τον κορωνοϊό παραμένει ανεξέλεγκτη.
• Στην τηλεκπαίδευση συμμετέχουν όλοι οι συμμαθητές σου;
Ναι, όλα τα παιδιά. Απλώς υπάρχουν κι εκείνοι που δεν παρακολουθούν με επιμέλεια θα λέγαμε, όπως όμως συμβαίνει και στην δια ζώσης διδασκαλία μέσα στην τάξη. Ισως το γεγονός ότι τα μαθήματα γίνονται διαδικτυακά από το χώρο του σπιτιού τους, να τους χαλαρώνει ακόμα περισσότερο.
Την περίοδο που τα σχολεία ήταν ανοικτά, με το θέμα της χρήσης μάσκας και των μέτρων ατομικής προστασία, δυσκολευτήκατε;
Ηταν αρκετά δύσκολο να είσαι σε έναν χώρο 7 ώρες με μια μάσκα. Περιμέναμε πώς και πώς να χτυπήσει το κουδούνι για να βγούμε στο διάλειμμα ώστε να βγάλουμε τη μάσκα και να αναπνεύσουμε, τηρώντας πάντα τα μέτρα και τις αποστάσεις ασφαλείας. Από εκεί που η επιθυμία μας ήταν να βγούμε στο διάλειμμα για να φάμε ή να ξεσκάσουμε, η μόνη μας επιθυμία ήταν να καταφέρουμε να βγάλουμε τη μάσκα έστω και για λίγο γιατί η συνεχόμενη χρήση της επί 7 ώρες, είναι από μόνη της μια δύσκολη διαδικασία. Ωστόσο χωρίς τη μάσκα πλέον δεν μπορείς να κάνεις τίποτα, δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις, αυτό είναι κατανοητό, γι αυτό και πιστεύω ότι μέχρι να ελεγχθεί η κατάσταση με τον κορωνοϊό η τηλεκπαίδευση είναι πιο ασφαλής επιλογή, παρότι είναι εξαιρετικά κουραστική και για τα μάτια και πολλές φορές η πολύωρη έκθεση στην οθόνη του υπολογιστή μάς προκαλεί πονοκέφαλο.
• Πόσες ώρες διαβάζεις την ημέρα;
Διαβάζω όλη μέρα. Οποτε έχω κενό από το σχολείο και το φροντιστήριο, αξιοποιώ το χρόνο διαβάζοντας για να έχω περισσότερες πιθανότητες να επιτύχω το στόχο μου, προσπαθώντας παράλληλα να κοιμάμαι τόσο ώστε να έχω καθαρό μυαλό την επόμενη ημέρα για να διαβάσω.
• Ο στόχος που έχεις θέσει για τις πανελλαδικές ποιος είναι;
Να καταφέρω να περάσω στην Παιδαγωγική Ακαδημία, θέλω να γίνω νηπιαγωγός.
Αν είχες την ευκαιρία να πεις κάτι στην υπουργό Παιδείας, τι θα της έλεγες;
Νομίζω ότι και το Υπουργείο Παιδείας και η κυρία υπουργός και οι εκπαιδευτικοί, προσπαθούν να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για όλους μας. Πιστεύω ότι θα ήταν πολύ σημαντικό για εμάς να γίνει προς το τέλος της σχολικής περιόδου μια επανεκτίμηση της κατάστασης ώστε η ύλη στην οποία θα κληθούμε να δώσουμε εξετάσεις να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και στην προσπάθεια που έχουμε καταβάλει μαθητές και εκπαιδευτικοί, για να την καλύψουμε υπό αυτές τις συνθήκες.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Εφη    01.12.2020 09:57

    Εξαιρετική τοποθέτηση απόψεων, μας βρίσκεις σύμφωνους σε όλα όσα είπες. Είμαι μαθήτρια της Β’, ειλικρινά εύχομαι να επιτύχεις το στόχο σου.. Καλή δύναμη σε όλα τα παιδιά της Γ’, που περνάνε όντως μια δυσκολη χρονιά..

Σχολιασμός άρθρου