Ατάκτως Ερριμμένα

Πριν είναι αργά

Το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) με σημερινή του ανακοίνωση και στη βάση εμπεριστατωμένων στοιχείων και αναλύσεων που παρουσιάζει αντικρούει  την  άποψη ότι η Ελλάδα επιλέγεται κυρίως ως φθηνός προορισμός.  Χαρακτηρίζει την αντίληψη αυτή εσφαλμένη, επισημαίνοντας ότι το προφίλ των τουριστών τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει και η Ελλάδα προσελκύει επισκέπτες υψηλών εισοδημάτων. Η ενίσχυση του τουρισμού επισκεπτών από ανώτερες εισοδηματικές τάξεις είναι εμφανής. Τουλάχιστον 6 στους 10 τουρίστες είναι υψηλού εισοδηματικού προφίλ. Από την άλλη έρευνα της ΕΣΕΕ, δείχνει ότι οι περισσότεροι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας είναι μέσου και χαμηλού εισοδήματος ή ότι δεν δαπανούν στην αγορά παρά μόνο σε σούπερ μάρκετ. Δεν ξέρω που πηγαίνουν οι 6 στους 10 τουρίστες υψηλού εισοδήματος, αλλά μάλλον δεν επιλέγουν την Ρόδο. Διαφορετικά αυτό θα αποτυπωνόταν στην αγορά και δεν θα διαβάζαμε ρεπορτάζ για τον «αργό θάνατό της». Και δεν χρειάζονται πολλές έρευνες για να το διαπιστώσει κάποιος, παρά μια βόλτα στη Νότια Ρόδο. Στο Κιοτάρι ας πούμε. Με τα «τέρατα» ξενοδοχεία που γεμίζουν και αδειάζουν συνεχώς και με τους δρόμους και τα ταβερνάκια που υπάρχουν άδεια. Τα μόνα που είναι γεμάτα και με ουρές στα ταμεία είναι τα τρία σούπερ μάρκετ. Περπατάς στους δρόμους το βράδυ και νομίζεις πως είναι χειμώνας. Ούτε για βόλτα δεν βγαίνουν… Δεν ξέρω επίσης, τι ακριβώς κάνουν, όλοι όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό τοπικά, εκτός από το να δίνουν άδειες για νέες κλίνες,  την στιγμή που όλοι κάνουν σήματα SOS για τον υπερτουρισμό. Εάν έχουν κάποιο συγκεκριμένο πλάνο για να προσελκύσουν τουρίστες με υψηλά εισοδήματα, εκτός από το να το  αναφέρουν ως προγραμματική δήλωση , κάτι που φαντάζομαι θα ακούσουμε πολύ να «παίζει» την προεκλογική περίοδο. Τι πλάνο υπάρχει για την πολυτραγουδισμένη επιμήκυνση της σεζόν ή για τον εναλλακτικό-θεματικό τουρισμό σε έναν τόπο που έχει πλούσια τα ελέη του καιρού, της φύσης, των μνημείων; Και τα δύο αυτά, επιμήκυνση και εναλλακτικός τουρισμός, είναι δύο τρόποι για προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού. Με ότι σημαίνει ποιότητα, εκτός από το κριτήριο του εισοδήματος. Τι κάνουν πριν αρχίσουν να στέλνουν επιστολές σαν τον Δήμαρχο Σαντορίνης ή της Μυκόνου. Οσο σε εθνικό επίπεδο, η κυρία Κουντουρά, εκτός από το ποστάρει βιντεάκια στην σελίδα του Υπουργείου Τουρισμού συνοδευόμενα από Ωσαννά για τα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την χώρα, ας ρίξει μια ματιά στην Τουρκία. Η οποία αφ’’ ενός επανακάμπτει, αφ΄ετέρου , η  αύξηση των τουριστικών εσόδων και όχι των αφίξεων ανάγεται ως ο πρωταρχικός στόχος της νέας στρατηγικής για τον τουρισμό της Τουρκίας, σύμφωνα με τον νέο υπουργό Τουρισμού Mehmet Ersoy. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, τόνισε ο Τούρκος υπουργός Τουρισμού, η Τουρκία πρέπει να προσελκύει τουρίστες, που θα ξοδεύουν τουλάχιστον 1.000 δολάρια ανά επίσκεψη (τώρα ο μέσος ξένος τουρίστας ξοδεύει 630 δολάρια). Επομένως, οι τουρίστες δεν πρέπει να διαμένουν μέσα σε ένα ξενοδοχείο, αλλά να ταξιδεύουν σε όλη τη χώρα για να γευθούν την τοπική κουζίνα και να επισκεφθούν μουσεία και αξιοθέατα. Παράλληλα πρέπει να αυξηθούν οι αφίξεις για ιατρικό τουρισμό και τουρισμό υγείας και ευεξίας «Δεν πρέπει να εμπλακούμε στον μαζικό τουρισμό. τα ξενοδοχεία πρέπει να «διαφοροποιήσουν το τουριστικό τους προφίλ», λέει, τονίζοντας ότι οι τουρίστες οι οποίοι «ενδιαφέρονται μόνο για φαγητό, ποτό, και το animation στο ξενοδοχείο» δεν βοηθούν την ανάπτυξη του τουρισμού, τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και την τόνωση των επενδύσεων.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου