Τοπικές Ειδήσεις

Νέα προκαταρκτική εξέταση για το «αμαρτωλό» έργο του αγωγού Αρχάγγελος – Βόδι!

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται από την Πταισματοδίκη Ρόδου η διενέργεια ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης προς διαπίστωση τυχόν τελέσεως των αδικημάτων της απάτης και της παράβασης καθήκοντος κατά παντός υπευθύνου εμπλεκόμενου στην κατασκευή, έλεγχο και παραλαβή του «αμαρτωλού» έργου κατασκευής του αγωγού Αρχάγγελος – Βόδι!
Το έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ δεν έχει ολοκληρωθεί και η προκαταρκτική έρευνα, που παραγγέλθηκε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, αφορά στο υποέργο της κατασκευής της Α’ Φάσης του Αγωγού Μεταφοράς Λυμάτων των οικισμών Καλυθιών και Φαληρακίου και των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων επί της επαρχιακής οδού Καλλιθέας – Φαληρακίου, στις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού του Δήμου Ρόδου στη θέση “Βόδι”.
Συγκεκριμένα προβλέπονταν να κατασκευαστούν:
-Το υπόλοιπο τμήμα του αγωγού λυμάτων από Καλυθιές έως Βόδι, από το φρεάτιο που βρίσκεται στο ξενοδοχείο «Καλλιθέα Μάρε» μέχρι την είσοδο του αγωγού στο βιολογικό καθαρισμό. Προβλέπονταν εκσκαφές, αγωγός, φρεάτια συμβολής και επίσκεψης αντιστηρίξεις, επιχώσεις και αποκατάσταση οδοστρώματος,
-Οι τέσσερις υποσταθμοί των αντλιοστασίων και η κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων υποσταθμών και αντλιοστασίων (τα οικοδομικά των αντλιοστασίων έχουν ολοκληρωθεί από άλλη εργολαβία).
-Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης των αντλιοστασίων.

Ο αρχικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 1.891.200 €.
Εγκρίθηκαν συνολικά 2 ΑΠΕ και ο συνολικός συμβατικός προϋπολογισμός του έργου του αναδόχου ανέρχεται, κατά τον έλεγχο σε 2.149.737,74€ (Σύνολο – με αναθεώρηση και ΦΠΑ 13%).
Συμβατική ημερομηνία αποπεράτωσης ήταν η 15/12/2008. Εγκρίθηκαν 2 παρατάσεις με νέα συμβατική ημερομηνία αποπεράτωσης την 30/03/2009. Η έγκριση της 1ης παράτασης πραγματοποιήθηκε (10/10/2010) μετά την έγκριση της 2ης παράτασης (22/4/2019) και μετά την έκδοση βεβαίωσης περαίωσης του έργου (27/05/2009). Η βεβαίωση περαίωσης (με ΑΠ ΤΥ3041που εκδόθηκε στις 27/05/2009, χωρίς την κατά τις κείμενες διατάξεις προβλεπόμενη σχετική αναφορά των επιβλεπόντων, βεβαιώνει την περαίωση του έργου από 30/03/2009.
Στις 12/10/2009 εκδόθηκε ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ της βεβαίωσης περαίωσης του έργου (με ΑΠ ΤΥ3041/12-10-2009), επίσης χωρίς να έχει υπάρξει σχετική αναφορά των επιβλεπόντων, που βεβαιώνει την περαίωση του έργου από 30/03/2009.
Η δεύτερη βεβαίωση εκδόθηκε με διορθωμένο τον τίτλο του έργου, που στην αρχική βεβαίωση αναφέρονταν στην Β’ φάση αντί του σωστού Α’ Φάση. Υπεγράφη από την ΔΥ, τον Ανάδοχο και τον τότε ΚτΕ (Δήμο Καλλιθέας), στις 22/09/2009, Πρωτόκολλο Διοικητικής Παραλαβής προς χρήση, χωρίς παρατηρήσεις, τμήματος του. Μεταγενέστερα (24/09/2010) υπεγράφη Συμπληρωματικό Πρωτόκολλο Διοικητικής Παραλαβής (ΣΠΔΠ) προς χρήση του υπόλοιπου έργου με παρατηρήσεις και επιφύλαξη από πλευράς εκπροσώπων της ΔΕΥΑΚ, από την ΔΥ, τον εκπρόσωπο Αναδόχου και τους εκπροσώπους της ΔΕΥΑΚ του Δήμου Καλλιθέας.
Επισημάνθηκαν παρατηρήσεις και επιφυλάξεις από πλευράς εκπροσώπων της ΔΕΥΑΚ που αναφέρονταν σε προβλήματα λειτουργίας του έργου, σε παραλείψεις και λάθη σχεδιασμού και σε θέματα προσπέλασης και ασφαλείας εργαζομένων και διατυπώθηκαν σχετικές προτάσεις βελτίωσης.
Ο αγωγός είχε χαρακτηριστεί αρμοδίως «μη λειτουργικός» από το έτος 2012.
Ο ΕΣΠΕΛ είχε διαπιστώσει σοβαρές βλάβες καθώς και κακοτεχνίες, που καθιστούν ανέφικτη, ως έχει σήμερα, την λειτουργία του αγωγού μεταφοράς λυμάτων από τον Αρχάγγελο στον βιολογικό στο «Βόδι», από το έτος 2012.
Θυμίζουμε ότι με απόφαση του νομάρχη Δωδεκανήσου, τον Οκτώβριο του 1999, εγκρίθηκε η οριστική μελέτη και η δημοπράτηση του έργου κατασκευής αγωγού, μεταφοράς λυμάτων από τους οικισμούς Καλυθιών και Φαληρακίου καθώς και των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων επί της Επαρχιακής Οδού Ρόδου – Καλλιθέας, στις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού με προϋπολογισμό 10.254.031,58 ευρώ, ενώ μειοδότης αναδείχθηκε η εργοληπτική εταιρεία “Ομηρος”.
Προέκυψε ότι το συμφωνητικό που υπεγράφη το 1999 ήταν για ποσό 5.506.783,20 ευρώ και η περαίωση του έργου προσδιορίστηκε σε 450 ημέρες.
Κατά την εκτέλεση του έργου έγιναν διάφορες τροποποιήσεις εξαιτίας απρόβλεπτων γεγονότων, ενώ αφαιρέθηκε τμήμα του αρχικού έργου και αποτέλεσε ξεχωριστή εργολαβία, ως υποέργο, η μεταφορά των λυμάτων των Δήμων Αρχαγγέλου – Αφάντου και των κοινοτήτων Καλυθιών – Κοσκινού.
Το πρώτο τμήμα του έργου εκπονήθηκε εκπροθέσμως και επιβλήθηκαν σχετικές ποινικές ρήτρες. Το συνολικό κόστος του τμήματος αυτού ήταν 5.389.836,32 ευρώ.
Το τμήμα του έργου που εξαιρέθηκε και αποτέλεσε υποέργο, ανατέθηκε μετά από δημοπρασία, στην εταιρεία “Κρητική” με προϋπολογισμό 2.955.000 ευρώ μετά από έγκριση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης ΠΕΠ.
Το συμφωνητικό υπεγράφη τον Ιούλιο του 2008, προέβλεπε 1.891.200 ευρώ και το έργο ολοκληρώθηκε εμπρόθεσμα.
Το συνολικό κόστος του τμήματος αυτού του έργου ανήλθε στο ποσό των 2.149.334,37 ευρώ και η προβλεπόμενη σύσταση ενιαίου φορέα διαχείρισης καθυστέρησε λόγω κακού συντονισμού μεταξύ των εμπλεκομένων υπηρεσιών, ήτοι της Νομαρχίας και των πρώην Δήμων Καλλιθέας και Αφάντου.
Το συνολικό του κόστος ανήλθε σε 7.539.170,69 ευρώ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου