Ειδήσεις

Ν. Kεραμέως: Διαμορφώνουμε τις ειδικότητες βάσει των αναγκών της κοινωνίας – Εμβολιαστικά κέντρα στα Πανεπιστήμια

Τι δήλωσε η κ. Κεραμέως για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις και τις θεσμικές αλλαγές στην εκπαίδευση στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις»

«Να πω πολλά συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες και σε όλους όσοι εισάγονται στις σχολές επιλογής τους. Επίσης, να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς, εκπαιδευτικούς, στελέχη. Ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά. Εμείς επιμείναμε. Κάναμε εξετάσεις για το καλό των παιδιών μας. Οι εξετάσεις, αντικειμενικά, διεξήχθησαν πολύ καλά, με μεγάλες καινοτομίες. Τα παιδιά μας έλαβαν τα αποτελέσματά τους μέσω μηνύματος (sms) στο κινητό, με σεβασμό απέναντι στον υποψήφιο και την αγωνία».

«Είχαμε φέτος και μεγάλες αλλαγές θεσμικές, όπως οι βάσεις εισαγωγής και όπως το παράλληλο σύστημα εισαγωγής. Η μεταρρύθμιση αυτή προσφέρει οφέλη και βγαίνουν όλοι κερδισμένοι. Βγαίνουν κερδισμένα τα ίδια τα παιδιά και οι γονείς τους. Γιατί δεν εγκλωβίζονται στα πανεπιστήμια και οι σπουδές τους έχουν αντίκρισμα. Δεν έχουμε πλέον τα φαινόμενα να εισάγεται κανείς με 1,2,3. Οι νέοι μας έχουν διέξοδο και προοπτική. Και θα τους δώσουν αυτά που θέλουν σε γνώσεις και θα τα βοηθήσουν να αποκατασταθούν επαγγελματικά. Αναγνωρίζεται πλέον το κύρος των σπουδών για τα Πανεπιστήμια. Οι φοιτητές εκεί πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις και για πρώτη φορά απέκτησαν λόγο στο πώς θα εισάγονται οι φοιτητές. Τα Πανεπιστήμια είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον συντελεστή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής. Αντιστοίχως τα δημόσια ΙΕΚ. Και βεβαίως, θα δοθεί η δυνατότητα να αναπροσαρμοστεί αυτό εφόσον έχουν βγει τα φετινά αποτελέσματα».

Τριπλάσιες οι αιτήσεις των υποψηφίων στα Δημόσια ΙΕΚ
«Για πρώτη φορά τα Δημόσια ΙΕΚ μπαίνουν στον χάρτη. Αναβαθμίζονται. Φέτος οι υποψήφιοι μπορούσαν να υποβάλλουν μηχανογραφικό είτε για Πανεπιστήμια είτε για Δημόσια ΙΕΚ. Είχαμε τριπλάσιες αιτήσεις από τις προσφερόμενες θέσεις. Είχαμε έναν στους τέσσερις φοιτητές που επέλεξε Δημόσιο ΙΕΚ σε άλλη περιφέρεια από αυτή που κατοικεί. Η δημόσια κατάρτιση είναι μια εναλλακτική επιλογή και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο η Πολιτεία θα επενδύσει 400 εκατ. ευρώ, μέσω ΕΣΠΑ, για την ουσιαστική αναβάθμιση των Δημόσιων ΙΕΚ».

Το 30% των φοιτητών στα Πανεπιστήμια δεν αποφοιτά
«Δεκαετίες τώρα κοροϊδεύουμε τα παιδιά. Φροντίζουμε ώστε τα παιδιά μας να έχουν επιλογές. Εμείς αυτό θέλουμε. Τα παιδιά επιλέγουν το δρόμο που ανταποκρίνονται στις κλίσεις, στις δεξιότητες και στην προοπτική που θέλουν. Ένα 30% των φοιτητών μας δεν αποφοιτούν ποτέ. Η χώρα μας έχει το χαμηλότερο ποσοστό αποφοίτησης σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Τι δήλωσε για τους μαθητές που δεν πέρασαν κάπου
«Περίπου 14.000 περισσότεροι υποψήφιοι σε σχέση με πέρυσι δεν περνάνε πουθενά. Υπάρχει η επιλογή των Δημόσιων ΙΕΚ. Θα υπάρξουν άλλες 20.000 θέσεις στα Δημόσια ΙΕΚ τον Σεπτέμβριο. Υπάρχει η δυνατότητα της κατάρτισης και επίσης υπάρχει η εναλλακτική, να προετοιμαστούν εκ νέου για να δώσουν του χρόνου Πανελλαδικές».

Διαμορφώνουμε τις ειδικότητες βάσει των αναγκών της κοινωνίας
«Είναι εντυπωσιακό πώς η αξιωματική αντιπολίτευση δεν κάνει καμία αναφορά στην δημόσια κατάρτιση. Για πρώτη φορά τα παιδιά είχαν την επιλογή μεταξύ του μηχανογραφικού για τα πανεπιστήμια και τα Δημόσια ΙΕΚ. Για πρώτη φορά θα πάει πολύς κόσμος σε ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση στην αγορά. Να η εναλλακτική για τους νέους μας. Δεν είναι τυχαίο ότι πρώτα περάσαμε το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και αναβάθμισης. Φέραμε πιο κοντά τα ΙΕΚ τις ανάγκες της αγοράς. Υπάρχουν συμβούλια στα οποία συμμετέχουν κοινωνικοί εταίροι (ΣΕΒ, ΣΕΤΕ) και στη βάσει αυτών των αναγκών διαμορφώνονται τα προγράμματα σπουδών. Πρώτα αναβαθμίσαμε την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Αυτό αφορά τα ΕΠΑΛ. Χθες (26/8) ανακοινώσαμε την ίδρυση των πρώτων θεματικών και πειραματικών ΙΕΚ. Κάναμε σημαντικές αλλαγές στην εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση για να φροντίσουμε οι φοιτητές μας να πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Το μόνο εύκολο ήταν να πούμε όλοι ελεύθερα στα Πανεπιστήμια. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν το κάνει αυτό. Φροντίζουμε τα παιδιά μας να έχουν πραγματικές επιλογές. Εμείς δεν αδιαφορούμε. Νοιαζόμαστε για το εάν τα παιδιά μας θα έχουν μια προοπτική».

Ειδικά μαθήματα και βάση εισαγωγής
«Για πρώτη φορά προβλέφθηκε η διδασκαλία όλων των ειδικών μαθημάτων. Αυτό θα επεκταθεί και την επόμενη χρονιά. Το ειδικό μάθημα έχει μια ειδική βαρύτητα. Στην αρχιτεκτονική το σχέδιο έχει ειδική βαρύτητα. Για τη βάση εισαγωγής στο σχέδιο, έχει σημασία ο βαθμός που παίρνεις στο ειδικό μάθημα και γι’αυτό το λόγο υπάρχει βάση εισαγωγής».

Τι δήλωσε για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό στους εκπαιδευτικούς και τα τεστ
«Οι εκπαιδευτικοί έχουν ανταποκριθεί μαζικά στον εμβολιασμό. Αγγίζουμε το 80% και θέλω να απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ για το μαζικό εμβολιασμό… Συζητήθηκε το θέμα του υποχρεωτικού εμβολιασμού στους εκπαιδευτικούς. Όπως έχει πει και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος χθες (26/8) σε διάφορες πληθυσμιακές ομάδες είναι ένα εργαλείο που έχει η κυβέρνηση στη φαρέτρα της και θα εξετάζεται ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα».

«Έχουμε πει ότι ένας εκπαιδευτικός πρέπει να είναι είτε πλήρως εμβολιασμένος είτε να έχει πιστοποιητικό νόσησης το τελευταίο εξάμηνο, είτε να κάνει δύο εργαστηριακά τεστ με δική του ευθύνη και κόστος της εβδομάδα. Η πρόβλεψη στους μαθητές είναι δύο self test την εβδομάδα… Οι φοιτητές θα πρέπει να κάνουν δύο εργαστηριακά τεστ την εβδομάδα, με δική τους ευθύνη».

«Τα πρωτόκολλά λειτουργίας τα συζητάμε αυτή την περίοδο με την επιτροπή των ειδικών για το πώς θα αντιμετωπίζονται τυχόν κρούσματα. Η τάση είναι τα σχολεία να είναι ανοιχτά. Τα δεδομένα πλέον είναι διαφορετικά. Πλέον έχουμε το εμβόλιο. Το τμήμα έκλεινε για να περιορίσουμε τη διασπορά κυρίως στο σπίτι. Έχει ξεκινήσει και ο εμβολιασμός των μαθητών πάνω από τα δώδεκα. Καλούμε τους μαθητές και τις οικογένειές τους να εμβολιαστούν μαζικά. Το εμβόλιο είναι δώρο της επιστήμης».

«Σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας ήδη ετοιμάζονται τα εμβολιαστικά κέντρα. Έχουμε εξαιρετική συνεργασία με το υπουργείο Υγείας. Έχει ήδη δρομολογηθεί η πρόβλεψη για μονάδες εμβολιασμού μέσα στα Πανεπιστήμια. Δράττομαι της ευκαιρίας να καλέσω τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και τους φοιτητές να εμβολιαστούν».

Πώς αλλάζουν τα προγράμματα εκπαίδευσης
«Από Σεπτέμβριο εφαρμόζεται το δίχρονο νηπιαγωγείο σε όλη τη χώρα. Έχουμε αγγλικά στο νηπιαγωγείο. Πλέον ο γονιός δεν χρειάζεται να πληρώνει για αγγλικά. Θα το παρέχει το δημόσιο σχολείο. Μπαίνουμε σε ένα σχολείο που εστιάζει στη μετάδοση των γνώσεων και σε δεξιότητες με κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων, συνεργατικότητα. Όλα αυτά μέσα από θεματικές όπως εκπαιδευτική ρομποτική, σεβασμός στο περιβάλλον, εθελοντισμός, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός. Όλες αυτές οι θεματικές, σταθμισμένες ανά ηλικία, στο υποχρεωτικό πρόγραμμα.

Πηγή ertnews.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου