Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η συνάντηση εργασίας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) με τους τοπικούς τουριστικούς φορείς, χθες στο ξενοδοχείο Mediterranean.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος, στελέχη του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece, ο δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης, ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Χρήστος Μπάρδος, οι αντιπρόεδροι του ΣΕΤΕ Κώστας Κωνσταντινίδης και Παπαναγιώτης Τοκούζης, ο εντεταλμενος αντιπροεδρος της ΕΞΡ και μελος του ΔΣ του ΕΟΤ Αθηναγορας Κωνσταντινιδης, ο επίτιμος προέδρος της ΕΞΡ, Βάσος Μηναϊδης, οι αντιδημάρχοι Τηλέμαχος Καμπούρης και Κώστας Ταρασλιάς, ο γνωστός ξενοδόχος, Γιάννης Χατζηλαζάρου κά.
Ο κ. Ρέτσος σε δηλώσεις του στα τοπικά ΜΜΕ ανέφερε τα εξής σχετικά με τη χθεσινή συνάντηση: «Λίγο πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, είμαστε εδώ για μία από τις καθιερωμένες συναντήσεις εργασίας. Η Ρόδος είναι ένας από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας και στη συνάντηση αυτή με τους επιχειρηματίες, θα προβούμε σε μία ανασκόπηση των δράσεών μας, να δούμε τις προοπτικές, να ακούσουμε τα θέματα και τα προβλήματα που συνεχώς ανακύπτουν».
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, συνέστησε ψυχραιμία σχετικά με τον κoρωνοϊό (σ.σ. δεν είχε ανακοινωθεί ακόμη το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα) και τόνισε ότι θα πρέπει να αποφευχθούν οι ακρότητες.
«Σαφώς κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει την εξάπλωση του κορωνοϊού. Εκείνο που πρέπει όμως να έχουμε υπόψη ως χώρα, είναι ότι θα υποδεχθούμε και πάλι 30 εκατ. τουρίστες. Θα πρέπει να προσέξουμε πώς εκφέρουμε δημόσιο λόγο. Η διαχείριση του θέματος, θα πρέπει να εξαντλείται στους αρμόδιους φορείς που είναι η ιατρική κοινότητα και ο ΕΟΔΥ. Δεν υπάρχει χώρος για άλλη επικοινωνιακή διαχείριση. Μόνο κακό μπορεί να κάνει. Έχει αντιμετωπίσει ξανά στο παρελθόν, η ανθρωπότητα παρόμοια περιστατικά και θα θυμίσω τον SARS το έτος 2003… Θα πρέπει να πάρουμε ως παράδειγμα τον τρόπο διαχείρισης στη Βρετανία ή στη Γερμανία και να μην αποτελεί παράδειγμά μας η Ιταλία», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Ρέτσος, συμπληρώνοντας ότι είναι ακόμη νωρίς για να προβεί κανείς σε εκτιμήσεις σχετικά με την επίδραση του ζητήματος στον ελληνικό τουρισμό.
Αμέσως μετά το πέρας της εκδήλωσης, ανακοινώθηκε η εξής τοποθέτηση του ΣΕΤΕ σχετικά με τον κορωνοϊό:
Τους επόμενους μήνες η Ελλάδα αναμένεται να υποδεχθεί πάνω από 30 εκατομμύρια επισκέπτες και θα απαιτηθεί από όλους ψυχραιμία, συντονισμός και συνεργασία.
O ΣΕΤΕ βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τα μέλη του, τις αρμόδιες αρχές και τους φορείς της Πολιτείας, προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιολόγηση της κατάστασης, η έγκυρη ενημέρωση και η τήρηση των μέτρων πρόληψης που χρειάζεται να εφαρμοστούν.
Ο ελληνικός τουρισμός έχει τη γνώση, την ωριμότητα και τον επαγγελματισμό να αντεπεξέλθει αποτελεσματικά και σε αυτή την περίσταση.
Η φετινή σεζόν
Η φετινή τουριστική σεζόν, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ενδείξεις προβλέπεται θετική σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου του ΣΕΤΕ, Γ. Ρέτσου, ο οποίος δήλωσε μεταξύ άλλων: «Πιο σαφή νούμερα θα έχουμε μετά την ΙΤΒ. Τα αρχικά νούμερα, ήταν θετικά. Στο Βερολίνο θα επανεκτιμήσουμε την κατάσταση. Πάντως όλα δείχνουν ότι η φετινή σεζόν θα είναι θετική». Παράλληλα σημείωσε ότι δεν θα υπάρξει υστέρηση αεροπορικών θέσεων λόγω της πτώχευσης της Thomas Cook.
Το Brexit
Το 2020 θα είναι μία μεταβατική χρονιά για τη Μ. Βρετανία και δεν πρόκειται να υπάρξουν επιπτώσεις στον τουρισμό, σύμφωνα με τον κ. Ρέτσο. «Το BREXIT δεν θα έχει επιπτώσεις τη φετινή χρονιά. Το 2020 είναι χρονιά διαπραγμάτευσης της Μ. Βρετανίας με την Ευρώπη. Οι όποιες αποφάσεις δεν θα έχουν ληφθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς. Είναι σαφές ότι η Βρετανία θα είναι για την Ευρώπη μία τρίτη χώρα και οι ευρωπαϊκές χώρες θα είναι για τη Βρετανία, τρίτες χώρες. Προφανώς και περιμένουμε αλλαγή των διαδικασιών, (βλ. ταξιδιωτική θεώρηση κλπ.). Θεωρούμε όμως ότι και προς το συμφέρον της Βρετανίας είναι οι διαδικασίες αυτές να είναι απλές. Και η ίδια η Βρετανία αποτελεί τουριστική χώρα και υπ’ αυτή την έννοια δεν είναι προς το συμφέρον κανενός να υπάρχει ένα καθεστώς που να λειτουργεί ανασταλτικά για τον τουρισμό».
Η Ρόδος και η Marketing Greece
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα, παρουσίασε τις δράσεις προβολής που έχουν πραγματοποιηθεί για τη Ρόδο, σε συνεργασία με την ΠΝΑΙ, ή ανεξάρτητα, όπως η καμπάνια «Συμμαχία Τουρισμού για τη Ρόδο» που υποστηρίχθηκε από ξενοδόχους του νησιού και είχε την αιγίδα της ΕΞΡ και της ΠΝΑΙ.
«Έχουμε τη χαρά να βρισκόμαστε για μία ακόμη φορά στη Ρόδο. Παρουσιάζουμε σήμερα τα αποτελέσματα της συμμαχίας για την προβολή του νησιού. Συμπληρωματικά των δράσεων που υλοποιούμε με την Περιφέρεια Νοτίου εδώ και αρκετά χρόνια, δημιουργήσαμε μία συμμαχία με οκτώ ξενοδοχεία του νησιού υπό την αιγίδα της Περιφέρειας και της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, κάναμε μία ψηφιακή καμπάνια, που περιλαμβάνει τρία βίντεο τα οποία περιγράφουν την ταξιδιωτική εμπειρία στη Ρόδο! Φυσικά εδώ και χρόνια διοργανώνουμε δημοσιογραφικά ταξίδια στο νησί με μεγάλη επιτυχία. Και θα παρουσιάσουμε στη συνάντησή μας τα αποτελέσματα της δράσης και θα κάνουμε τα σχέδιά μας για του χρόνου», δήλωσε μεταξύ άλλων η κα Δρέττα.
Η τοποθέτηση του δημάρχου
Στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης δήλωσε τα εξής:
Αγαπητοί Φίλοι,
Κυρίες & Κύριοι,
Είναι μεγάλη μου χαρά, να υποδέχομαι, από την θέση του δημάρχου Ρόδου, τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, Γιάννη Ρέτσο.
Μπορώ άραγε να είμαι αντικειμενικός, όταν μιλώ για έναν φίλο; Ναι, μπορώ! Είναι ένας άνθρωπος «κεφάλαιο», για τον Ελληνικό Τουρισμό. Και το λέω, μετά λόγου γνώσης. Το 2012, είχα ήδη σαφή εικόνα, της ικανότητάς του να βλέπει πάντα, τη «μεγάλη εικόνα». Το έβλεπα από τότε. Κι αυτό, έχει μεγάλη σημασία: Διότι όλοι, μπορεί να είναι αγχωμένοι, και να «τρέχουν» την καθημερινότητα, αλλά αυτό που διαμορφώνει, το μέλλον όλων μας, είναι η στρατηγική, που αποφασίζουμε σήμερα. Ο ΣΕΤΕ, και ο Γιάννης Ρέτσος στο τιμόνι του, σε μια συγκυρία γεμάτη προκλήσεις, με το προσωπικό του κύρος, και με τη θεσμική βαρύτητα της θέσης του, συμβάλλει τα μέγιστα, στην ευκαιρία που υπάρχει. Στο να την επισημάνει, και να την πιάσει, ακόμη και από τα μαλλιά.

Αν την αξιοποιήσεις την ευκαιρία, και της δώσεις την προοπτική να θεμελιώσει, πίσω από την ευημερία των αριθμών, την επιβίωση των κοινωνιών, των επιχειρήσεων, των ανθρώπων, της Πατρίδας μας, τότε, κάτι σε συνδέει, με αυτά που ήρθαμε εδώ σήμερα να ακούσουμε, από τον ΣΕΤΕ, και από την Marketing Greece.
Και ευχαριστώ, την Ιωάννα Δρέττα, και για το έργο της, και για την ευκαιρία, της σημερινής μας συνάντησης. Μας γεμίζουν χαρά και αισιοδοξία, τέτοιες πρωτοβουλίες που ενώνουν δυνάμεις.
Όπως αυτή η “Συμμαχία”, ανάμεσα σε επιχειρηματίες του νησιού μας, και την Marketing Greece. Αυτό το εγχείρημα, που έχει στόχο την προβολή και την ανάδειξη της μοναδικότητας της Ρόδου μας, είναι σήμερα αναγκαίο, και άξιο επαίνου.
Αλλά, και από την θέση του προέδρου της ΠΕΔ, του Νότιου Αιγαίου, της περιοχής, που η Ρόδος, η Κως, η Μύκονος, η Σαντορίνη, της περιοχής που τα 48 αυτά, παγκόσμια διαμάντια της χώρας μας, καταφέρνουν να αποτελούν, την μιά χρονιά, μετά την άλλη, το πιο αστραφτερό χαμόγελο, της Τουριστικής Ελλάδας, οφείλω να επιβεβαιώσω ότι, το 30% της απασχόλησης σε εθνικό επίπεδο, αλλά κυρίως το 90% του Τοπικού ΑΕΠ, έχουν ανάγκη, πυκνής, στοχευμένης, και καινοτόμου προβολής, στην “πρώτη ματιά”, όπου χτυπά η “καρδιά”, του παγκόσμιου επισκέπτη μας. Με εξωστρέφεια κι αυτοπεποίθηση. Για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, και για το νοικοκύρεμα, του φιλόξενου «οίκου» μας.
Αν επιταχύνουμε τις προσπάθειες, και έχουμε περισσότερη συνεργασία, τότε μπορώ, να είμαι αισιόδοξος. Αν ενθαρρύνουμε την επένδυση στην ποιότητα, και σε μεγαλύτερη διαφοροποίηση, με ειλικρίνεια και καθημερινή σπουδή, και προσπάθεια, τότε προχωρούμε, στον σωστό δρόμο.
Με υποδομές, με δίκτυα ύδρευσης, και αποχέτευσης, με αποτελεσματική διαχείριση απορριμμάτων, με οικολογική ευαισθησία, με περιβαλλοντολογική συνείδηση, για βιωσιμότητα και αειφορία. Με πολιτισμό. Με σεβασμό. Με εύχρηστα Λιμάνια, με φιλόξενες μαρίνες. Με ασφαλές, και σύγχρονο οδικό δίκτυο. Με υποδομές, που είναι ζωτικής σημασίας, για την τοπική οικονομία. Μα και για τις καθημερινές ανάγκες, της κοινωνίας.
Τα τονίζει πάντα ο ΣΕΤΕ, και μας βρίσκει σύμφωνους. Από εκεί ξεκινάμε. Πρώτα για τους Ροδίτες, και ασφαλώς, και για τους επισκέπτες μας.
Χρειάζεται μεγάλος αγώνας. Αλλά αξίζει τον κόπο. Με πολιτική βούληση. Και με επιμονή σ’ αυτήν.
Ενώνοντας δυνάμεις, δίνοντας ο καθένας, από το δικό του πόστο ευθύνης, τον καλύτερο εαυτό του, μπορούμε να υπηρετήσουμε το κοινό καλό. Για τη Ρόδο που διακρίνεται, που επιβραβεύεται, και που θα λάμπει, όπως της αξίζει.
Σας ευχαριστώ.

 

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ