Τοπικές Ειδήσεις

Εισαγγελική έρευνα ζήτησε η ανάδοχος του έργου της αποκομιδής των απορριμμάτων

Νέα διάσταση προσέλαβε η «αντιδικία» του Δήμου Ρόδου με την ένωση εταιρειών που έχει αναλάβει το έργο της αποκομιδής των απορριμμάτων.
Η κοινοπραξία «Enact AE – Στηριξις Τεχνική ΑΕ» και οι δύο εταιρείες μεμονωμένα υπέβαλαν ειδικότερα πολυσέλιδο υπόμνημα απαντήσεων σε όσα τους αποδίδει ο Δήμος Ρόδου και περαιτέρω το κοινοποίησαν στην Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου, στον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας και στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Με το υπόμνημα ζητούν από την Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου να ερευνηθεί η τυχόν τέλεση αυτεπαγγέλτως διωκομένων αξιόποινων πράξεων, όπως ενδεικτικά της παράβασης καθήκοντος από τα μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής Εργασιών.
Απόφαση της Επιτροπής οδήγησε στην έκδοση της υπ’ αριθ. 517/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία, όπως υποστηρίζει η κοινοπραξία, παράνομα ανακλήθηκαν, κατ’ επίκληση αιτιολογίας περί δήθεν παρανομίας τους, οι υπ’αριθ. 230/2018 και 506/2018 αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής και του Δημοτικού Συμβουλίου αντίστοιχα, επί των οποίων υπεγράφη συμπληρωματική σύμβαση μαζί της. Αποφασίστηκε παραπέρα η λύση της συμπληρωματικής συμβάσεως και η βεβαίωση εις βάρος του αναδόχου των επιστρεπτέων ποσών.
Η κοινοπραξία διατείνεται ότι όσοι εισηγήθηκαν ή αποφάσισαν την έκδοση της υπ’ αριθ. 617/2020 απόφασης γνώριζαν και γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι δύο ανακληθείσες αποφάσεις έχουν κριθεί νόμιμες με πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου τόσο κατά τον προσυμβατικό έλεγχο του σχεδίου της συμπληρωματικής Σύμβασης όσο και με απόφαση της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ν. 3463/2006 και παρά ταύτα ενήργησαν επί σκοπώ σοβαρότατης βλάβης, έως του βαθμού της πλήρους οικονομικής και ηθικής εξουθένωσής της.
Ζητείται επιπλέον να ερευνηθεί η τυχόν τέλεση αυτεπαγγέλτως διωκομένων αξιόποινων πράξεων, όπως ενδεικτικά της παράβασης καθήκοντος τελεσθείσας από τα όργανα της Διευθύνουσας Υπηρεσίας (Υπηρεσία Καθαριότητας) του Δήμου και τα μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής Εργασιών που εισηγήθηκαν και ενέκριναν την αναδρομική περικοπή του τμήματος της κύριας σύμβασης κατά ποσοστό 50% και απέρριψαν στο σύνολό τους, τους λογαριασμούς Μαΐου – Αυγούστου 2020 λόγω μη προσκόμισης δικαιολογητικών και πλημμελούς εκτέλεσης της σύμβασης.
Η κοινοπραξία διατείνεται ότι παραβιάστηκαν συμβατικές υποχρεώσεις του Δήμου ως προς τη διαδικασία ελέγχου εντός μηνός των υποβαλλόμενων λογαριασμών και έκδοσης των πρωτοκόλλων, κλήσεως σε συμπλήρωση δικαιολογητικών και σε συμμόρφωση επί πλημμελούς εκτέλεσης, επιβολής περικοπής αναλογικής προς το μέρος που δεν εκτελέστηκε και μόνον επί μη συμμορφώσεως του αναδόχου, επειδή εισηγούνται περικόπτουν αναδρομικά με παράνομη αιτιολογία αμοιβές ίσες προς το 50% του τιμήματος της Σύμβασης για υπηρεσίες που παρασχέθηκαν.
Ισχυρίζεται ότι επειδή αρνούνται την πληρωμή των λοιπών υπηρεσιών που εκτελέσθηκαν στο επίδικο διάστημα και αφορούν τα λοιπά αντικείμενα της σύμβασης (αποκομιδή ογκωδών, μηχανοκίνητο καθαρισμό κοινοχρήστων χώρων, χειρωνακτικό καθαρισμό κοινοχρήστων χώρων αποψιλώσεις, αποκομιδή επιστηλίων καλαθιών, μηχανική χορτοκοπή κλαδοκοπή, μεταφορά απορριμμάτων ΑΣΑ, διαχείριση δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας) για τα οποία δεν διατυπώθηκε οιαδήποτε (ούτε καν αβάσιμη όπως στην περίπτωση της αποκομιδής αστικών απορριμμάτων) αιτίαση και η αξία τους ανέρχεται σε 1.093.801,85 € για το διάστημα από Μάιο έως Οκτώβριο 2020, με αποτέλεσμα να έχουν προκαλέσει κυριολεκτικώς την οικονομική καταστροφή της.
Με το ίδιο υπόμνημα ζητείται από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης τυχόν πειθαρχική ευθύνη των υπηρεσιακών οργάνων και από την στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας σχετικό έλεγχο καθώς όπως υποστηρίζεται ο Δήμος Ρόδου αρνείται να καταβάλει -χωρίς νόμιμη αιτιολογία- τη νόμιμη αμοιβή για υπηρεσίες έξι μηνών συνολικού ύψους 2.959.367,33 €, με πρόκληση αντίστοιχης ζημίας σε βάρος της.
Συνοπτικώς στο πολυσέλιδο υπόμνημά της η κοινοπραξία υπεραμύνεται της νομιμότητας αλλά και της σκοπιμότητας της υπογραφής της συμπληρωματικής συμβάσεως από την απελθούσα δημοτική αρχή τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι, η μείωση στον τουρισμό αποτυπώθηκε ως προς την εκτέλεσή της στο γεγονός ότι δεν απαιτήθηκε το ίδιο προσωπικό όσο τις προηγούμενες δύο χρονιές (2018, 2019) και η τιμολόγηση του πενταμήνου Ιουνίου – Οκτωβρίου 2020 υπολείπεται του αντίστοιχου περσινού κατά 43,52%.
Τονίζει ότι τιμολογήθηκε η αληθής παροχή των οικείων υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων και όχι η συμβατικά προβλεπόμενη αμοιβή ενώ άλλωστε παρά τη μείωση του απορριμματικού φορτίου είναι αναμφισβήτητο ότι εξακολουθούσε να συλλέγει πολύ περισσότερο του 50%, συνεπώς και ποσότητες που θα έπρεπε να συλλέγει ο Δήμος.
Ισχυρίζεται ακόμη ότι οι απαιτήσεις στην αποκομιδή των απορριμμάτων είναι περισσότερες από αυτές που απορρέουν από τις συμβατικές υποχρεώσεις της κύριας σύμβασης και ειδικότερα ότι από τις εννέα συνολικά βάρδιες αποκομιδής απορριμμάτων που έχουν υπολογιστεί ότι απαιτούνται εκτελεί ανά ημέρα δώδεκα βάρδιες.
Υποστηρίζει ότι η συμβατική εκ της κύριας σύμβασης υποχρέωση για την εκτέλεση ενός τμήματος (50% κατά μέγιστο) του συνολικού έργου της διαχείρισης στερεών μη επικινδύνων αποβλήτων εκτελέσθηκε στο ακέραιο, αλλά και ξεπεράστηκε, όπως τούτο πιστοποιείται από τις συλλεγείσες ποσότητες, απασχολήθηκε δε στο έργο ο συνολικά απαιτούμενος, ανά περίοδο εργασιών, εξοπλισμός και προσωπικό, ανεξαρτήτως της μείωσης του όγκου των απορριμμάτων.
Χαρακτηρίζει παντελώς παράνομη και αντισυμβατική την περικοπή του τιμήματος 50% της κύριας σύμβασης για αόριστες πλημμέλειες στην εκτέλεση του έργου και επισημαίνει ότι η Επιτροπή Παρακολούθησης δεν έθεσε υπόψιν της καμία παρατήρηση επί της παροχής των υπηρεσιών της.
Αναφερόμενη στα ζυγολόγια τονίζει ότι σε κάθε δρομολόγιο κατά την είσοδο και έξοδο από τον ΧΥΤΑ του Δήμου, ο χειριστής (υπάλληλος του Δήμου) ζυγίζει το κάθε όχημα, συμπληρώνει τα στοιχεία της ζύγισης (ημερομηνία, κιλά, όχημα οδηγός κτλ) στον Η/Υ, εκτυπώνει το χαρτί με τα στοιχεία και της τα παραδίδει εν είδει ζυγολογίου.
Αυτά τα “ζυγολόγια” που αφορούν τις κινήσεις των οχημάτων και της παραδίδονται με επιμέλεια και ευθύνη του ΧΥΤΑ του Δήμου, τα συγκεντρώνει και τα παραδίδει με τη σειρά της στην Δ.Υ. μαζί με τα υπόλοιπα απαιτούμενα στοιχεία του έργου κάθε μήνα, όπως της έχει ζητηθεί. Επομένως η έκδοσή τους δεν αποτελεί ευθύνη της ούτε παραμένουν στα χέρια της αλλά παραδίδονται στην υπηρεσία, η οποία τα διατηρεί στο αρχείο της.
Ομοίως, για τα δρομολόγια των οχημάτων του Δήμου εξάγεται αντίστοιχο “ζυγολόγιο”, με τα στοιχεία ζύγισης. Αυτά τα στοιχεία που αφορούν τον Δήμο και της κοινοποιούνταν ηλεκτρονικά κάθε μήνα με τη μορφή ενός πίνακα, μέχρι και πέρυσι, έχει ζητήσει επανειλημμένα από την αρχή του έτους προφορικά και γραπτά από την Δ.Υ, χωρίς ποτέ μέχρι σήμερα να τους έχουν δοθεί.
Τα στοιχεία αυτά είναι απολύτως κρίσιμα, διότι αποδεικνύουν το ποσοστό εκτέλεσης του έργου που εκτελείται από τον ανάδοχο και από τον Δήμο.
Εξ αυτών δε προκύπτει, όπως υποστηρίζει η κοινοπραξία, ότι ο ανάδοχος εκτελεί πολύ μεγαλύτερο μέρος της αποκομιδής αυτό το μέγιστο του 50% που είναι υποχρεωμένος.
Αρνείται δε κατηγορηματικά ότι υφίσταται ζυγολόγιο οχήματος 2.050 kgr, που αποτυπώνεται εγχάρτως ως 5.650 kgr, ισχυρίζεται ότι η ζύγιση δεν αφορά απορριμματοφόρο με φορτίο απορριμματικό, το ζυγολόγιο του οποίου ακολούθως κατατέθηκε προς πληρωμή στον Δήμο, ότι η επικαλούμενη ζύγιση που φέρει σφάλμα έγινε στον Κ.Δ.Α.Υ. και όχι στην πλάστιγγα του ΧΥΤΑ του Δήμου και ότι το μεμονωμένο λάθος οφείλεται στο ότι, κατά παράλειψη του χειριστή, δεν δόθηκε στη συγκεκριμένη ζύγιση εντολή βαθμονόμησης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου