Ειδήσεις

Ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας της Ελλάδας, για ακόμη φορά στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων με τα γεγονότα στη Μέση Ανατολή

Από την Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας ανακοινώθηκαν τα ακόλουθα:

H Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος θα ήθελε δημόσια να συγχαρεί τους συναδέλφους που στις 23/6/25 αντεπεξήλθαν υπό αντίξοες συνθήκες στην έκτακτη κατάσταση διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας, που προέκυψε κατόπιν των γεγονότων της Μέσης
Ανατολής και οδήγησε στο κλείσιμο των εναέριων χώρων αρκετών κρατών.

Εξαιτίας αυτών των εξελίξεων, αρκετές πτήσεις που βρίσκονταν ήδη στον αέρα, αναγκάστηκαν να αλλάξουν τη διαδρομή τους με αποτέλεσμα πάρα πολλές από αυτές, να διέλθουν από τονεναέριο χώρο που διαχειρίζεται η Ελλάδα. Παράλληλα με την απρόσμενη και απότομη αύξηση των αεροπορικών κινήσεων, έπρεπε να γίνει ο κατάλληλος συντονισμός ώστε πολλά
αεροσκάφη, με προορισμό χώρες της Μέσης Ανατολής, να οδηγηθούν σε εναλλακτικό αεροδρόμιο προσγείωσης. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που ήταν βάρδια στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών και Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) κατάφεραν, παρά τις ελλείψεις σε
προσωπικό και εξοπλισμό, να ανταποκριθούν άψογα σε αυτή την απότομη αύξηση του φόρτου
εργασίας με αποτέλεσμα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των αεροσκαφών.

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι συνάδελφοι που υπηρετούν στο ΚΕΠΑΘΜ εδώ και μέρες, από την έναρξη της κρίσης στη Μέση Ανατολή, διαχειρίζονται σημαντικά αυξημένη κυκλοφορία, αφού το κλείσιμο των εναέριων χώρων του Ισραήλ και του Ιράν έχει εκτρέψει μια σημαντική ροή της εναέριας κυκλοφορίας προς το FIR Αθηνών.

Ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας της Ελλάδας, για ακόμη μια φορά στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και κατάφερε να αντεπεξέλθει σε τέτοιες απρόσμενες καταστάσεις, παρά τις συνεχιζόμενες σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και παρά τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό.
Παρότι το θέμα του προσωπικού έχει μπει σε τροχιά επίλυσης, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη σχετικός διαγωνισμός ΑΣΕΠ, στο θέμα του εξοπλισμού δυστυχώς ακόμη δεν έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις για την αντικατάσταση του συστήματος επιτήρησης, όπως και κρίσιμες
συμβάσεις για την αντικατάσταση των απαραίτητων συστημάτων επικοινωνιών, ενώ
παρατηρείται στασιμότητα και σε άλλα ζητήματα υλικοτεχνικής υποδομής.

Οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας εργάζονται χωρίς απαραίτητα και βασικά εργαλεία, με προβληματικές συχνότητες, αλλά ακόμη και χωρίς αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας στους επιχειρησιακούς χώρους (ελλείψεις φαρμακείων σε όλες τις μονάδες, αναλωσίμων, μικροφώνων, ανεμόμετρων, και άλλα). Τα ζητήματα αυτά έχουν τεθεί εδώ και πάρα πολύ καιρό υπόψιν της

Διοίκησης της ΥΠΑ, χωρίς να έχουν επιλυθεί, ενώ πλέον έχουν τεθεί και υπόψιν της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην βοήθεια της οποίας προσβλέπουμε. Με υψηλό αίσθημα ευθύνης προς το επιβατικό κοινό και τις ανάγκες του, συνεχίζουμε την υπερπροσπάθεια και αυτή τη θερινή σεζόν, για να εξυπηρετήσουμε με ασφάλεια την ολοένα
αυξανόμενη ζήτηση της εναέριας κυκλοφορίας, ακόμα και υπό έκτακτες καταστάσεις όπως αυτή στις 23/6/25 και αναμένουμε την επίλυση των πολύ σημαντικών και κρίσιμων ζητημάτων μας, όπως η Διοίκηση και το αρμόδιο Υπουργείο έχουν δεσμευτεί.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου