Ειδήσεις

Μονόδρομος επιβίωσης η μείωση του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα

Η αύξηση του λειτουργικού κόστους των πλοίων της Ελληνικής ακτοπλοΐας λόγω καυσίμων αποτελεί ένα βασικό παράγοντα  που απειλεί τη βιωσιμότητα ενός κλάδου εθνικής σημασίας για τη χώρα. Τούτου δοθέντος η μείωση του ΦΠΑ αποτελεί το βασικό εργαλείο που μπορεί να ισοσταθμίσει την αρνητική κατάσταση και να διασφαλίσει την παροχή καλής και ασφαλούς υπηρεσίας για  νησιώτες και τουρίστες.

Αυτό τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας σε ημερίδα που διοργάνωσε ο τομέας Ναυτιλίας της Ν.Δ. την Παρασκευή του απόγευμα στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο του Πειραιά. «Οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες δεν είναι δεδομένες και χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και προγραμματισμός για τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών που προσφέρονται σήμερα», υπογράμμισε.

«Η ακτοπλοΐα μας μπαίνει σε μια κρίσιμη περίοδο, συνεχίζει. Το 2017 οι τιμές των καυσίμων, τα οποία αποτελούν σήμερα το 40% των εξόδων εκμετάλλευσης των πλοίων μας, έχουν αυξηθεί κατά 28% και υπολογίζουμε ότι η επιβάρυνση στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών μας τη διετία 2017/2018 θα ξεπεράσει τα 90 εκατ. ευρώ. Επίσης αναμένουμε το 2020 μία νέα θεσμοθετημένη πλέον αύξηση περίπου 30% λόγω της υποχρέωσής μας για την κατανάλωση οικολογικότερων καυσίμων» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ.

Ισχυρά σχήματα

Πέρα από τη δημιουργία νέων ισχυρών επιχειρηματικών σχημάτων ο κ. Σακέλλης πρότεινε μια σειρά από μέτρα για τη μείωση του λειτουργικού κόστους των πλοίων.
«Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την αύξηση των τιμών των καυσίμων μετά το 2016, την ανοδική πορεία τους το 2018, αλλά και την αναμενόμενη αύξηση το 2020, είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθούν πιέσεις για την αύξηση του κόστους ταξιδιού με αρνητικές συνέπειες στην κίνηση και στον τουρισμό μας. Μονόδρομος για την αποφυγή αυξήσεων στις τιμές των εισιτηρίων είναι η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στα επίπεδα των συντελεστών που ισχύουν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και πρέπει να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να πετύχουμε τη μείωση των συντελεστών», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ.

Παράλληλα ο κ. Σακέλλης σημείωσε ότι οι εταιρίες θα πρέπει να σταματήσουν να είναι επιφορτισμένες με υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας, ενώ απαιτείται περαιτέρω βελτίωση του θεσμικού πλαισίου με στόχο μια πιο ευέλικτη λειτουργία των εταιρειών.

Η εικόνα της κίνησης

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ το 2017 η κίνηση κατέγραψε αύξηση 8%, ενώ για το 2018 αναμένεται οριακή άνοδος, καθώς η ανοδική τάση του εισερχόμενου τουρισμού κύρια αφορά τις αεροπορικές συγκοινωνίες. Βέβαια η εκρηκτική αύξηση του εξωτερικού τουρισμού συνολικά τα τελευταία χρόνια ισοστάθμισε τη μείωση του εσωτερικού τουρισμού σημείωσε ο κ. Σακέλλης.

Μείωση φόρων ζητεί η ΝΔ

Από την πλευρά του ο βουλευτής και επικεφαλής του τομέα Ναυτιλίας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Γιάννης Πλακιωτάκης τάχθηκε υπέρ της επαναφοράς των μειωμένων φορολογικών συντελεστών στα νησιά. Επίσης υπογράμμισε ότι τη Ν.Δ. την ενδιαφέρει να τηρούνται οι νόμοι και να υπάρχει σεβασμός στους θεσμούς, προσθέτοντας ότι «ο υπουργός Ναυτιλίας δεν μπορεί για παράδειγμα να προκαταλαμβάνει αποφάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Ή το σέβεται ή το καταργεί».

Ασφάλεια στα λιμάνια

Τα θέματα της ασφάλειας στα λιμάνια, του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα αλλά και της βελτίωσης των υποδομών έθεσε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων & Επαγγελματιών Χρηστών Λιμένος Αντώνης Γελασάκης, που ζήτησε από την πολιτεία να θέτει σε βασανιστικό διάλογο με τους φορείς τα όποια μελλοντικά σχέδια για τον κλάδο.

«Η καθημερινή εμπειρία μας έχει πλουτίσει με γνώση που θα ήθελα με την ευκαιρία αυτή να σας μεταφέρω, ελπίζοντας να συνεισφέρω σε λύσεις που πιθανόν να δρομολογηθούν.  Τουλάχιστον ας ακουστούμε, είναι πολύ σημαντικό εν όψει και της σεζόν που ξεκίνησε μόλις» τόνισε και έθεσε ως βασικά ζητήματα για επίλυση το θέμα των υποδομών σε λιμάνια είναι κομβικό, το ζήτημα των προσβάσεων σε αυτά, την ασφάλεια τόσο στη χερσαία ζώνη όσο και στους προβλήτες ώστε να μην υπάρχουν φαινόμενα παραβατικότητας αλλά και ατυχημάτων, την ενημέρωση για τα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις του επιβάτη στη βάση της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή., την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών στα λιμάνια (δηλαδή επαρκή ευρυζωνικά δίκτυα), τον ανασχεδιασμό στις ώρες και στα δρομολόγια ώστε να καλύπτονται σωστά οι ανάγκες των νησιών αλλά και να μην έχουμε φαινόμενα συνωστισμού στις αφίξεις και αναχωρήσεις όπως π.χ. στη Ραφήνα και τη Σαντορίνη.»

Τα λιμάνια και το ΣΑΣ

Στο θέμα των υποδομών στα λιμάνια στάθηκε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοίαρχων (ΠΕΠΕΝ) Μανώλης Τσικαλάκης, ενώ οι περιφερειάρχες Βορείου Αιγαίου Χριστιάνα Καλογήρου και Νοτίου Αιγαίου Γεώργιος Χατζημάρκος τόνισαν ότι πρέπει να αυξηθούν οι κρατικές δαπάνες που δίνονται για την ακτοπλοΐα. Παρέμβαση έκανε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιώργος Βερνίκος, ο οποίος ζήτησε συναίνεση για την επιβίωση της ακτοπλοΐας, ενώ, τέλος, ο κ. Δημήτρης Στεφάνου, ιδρυτής της Golden Star ferries, ανέφερε ότι μια εταιρεία όσο και υγιής να είναι δεν μπορεί να αντέξει τον πόλεμο από το υπουργείο Ναυτιλίας και υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρχει δικαιοσύνη στην εκχώρηση αδειοδοτήσεων για τα δρομολόγια από το ΣΑΣ. Παρεμβάσεις έκαναν ο βουλευτής της Ν.Δ. Χαράλαμπος Αθανασίου που μετέχει στον τομέα, ο πρόεδρος τυ ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης αλλά και εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιριών (Dodekanisos Lines) που παράστησαν την εκδήλωση.

Γιώργος Αλεξάκης

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου