Ειδήσεις

Τα απολύτως απαραίτητα αγοράζει το 66% των καταναλωτών

Την κατανάλωση ακόμη και ειδών πρώτης ανάγκης μείωσαν το τελευταίο διάστημα οι Ελληνες λόγω της αδυναμίας τους να ανταποκριθούν στο πρωτοφανές κύμα ακρίβειας που πλήττει νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας που διεξήγαγε η Focus Bari | YouGov σε δείγμα 1.000 ατόμων στις 5-12 Απριλίου, 7 στους 10 Ελληνες έχουν μειώσει την κατανάλωση βασικών ειδών, όπως είναι το ηλεκτρικό ρεύμα (75%), τα είδη σούπερ μάρκετ (73%) αλλά και τα καύσιμα που χρησιμοποιούν για το αυτοκίνητό τους (70%).

Επίσης, περικοπές κάνουν στην αγορά τροφίμων και ποτών (69%), αλλά και σε προϊόντα ένδυσης/υπόδησης (56%), ενώ μειώνουν και την κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης (56%). Ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι το 22% των Ελλήνων φαίνεται να έχει περικόψει τελείως τα έξοδα που συνδέονται με τη διασκέδασή του, ενώ σχεδόν 3 στους 10 πλέον σταμάτησαν να δαπανούν χρήματα για ταξίδια/διακοπές.

Βασικός λόγος, για 7 στους 10 Ελληνες είναι η αδυναμία να ανταποκριθούν σε αυτό το κύμα ακρίβειας, δεδομένου ότι το εισόδημά τους δεν επαρκεί για να σηκώσει το «βάρος» των ανατιμήσεων. Από την άλλη, 3 στους 10 έχουν περικόψει την κατανάλωση κάθε κατηγορίας προληπτικά ή από φόβο «για τα χειρότερα» που μπορεί να ακολουθήσουν.

Το 75% κάνει οικονομία στο ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ το 70% έχει περιορίσει τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο.

Υπερβολικά ή αρκετά αυξημένες θεωρούν οι Ελληνες πως είναι οι τιμές για 11 από τα 18 είδη που διερευνά η Focus Bari, με έμφαση στα καύσιμα του αυτοκινήτου, το ηλεκτρικό ρεύμα, το πετρέλαιο θέρμανσης αλλά και το φυσικό αέριο. Ακολουθεί το σούπερ μάρκετ, αλλά και τα τρόφιμα ποτά των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί υπερβολικά, σύμφωνα με το 48% των ερωτηθέντων. Εκτός από τις μειώσεις στην κατανάλωση, οι Ελληνες ήδη αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις, κάτι που άρχισε να εντείνεται από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Ετσι, σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari, το 71% των Ελλήνων κάνει ήδη οικονομία στο ρεύμα και στα καύσιμα, συνήθεια που εντάθηκε από τον Ιανουάριο του 2022 για ένα 11% των ερωτηθέντων.

Την ίδια στιγμή, το 66% αγοράζει πλέον μόνο ό,τι είναι απολύτως απαραίτητο, με ένα επιπλέον 10% να πράττει το ίδιο σε μεγαλύτερο βαθμό από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Το κύμα ακρίβειας άλλαξε την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, με το 61% να αναζητά ήδη πολύ περισσότερο εκπτώσεις και προσφορές και το 55% να αισθάνεται πως έχει περισσότερο από πριν την ανάγκη αποταμίευσης. Τέλος, 3 στους 4 Ελληνες δηλώνουν πως ανησυχούν περισσότερο για την ακρίβεια απ’ ό,τι για όλα τα άλλα θέματα που απασχολούν την κοινωνία, όπως η ενδοοικογενειακή βία, ο πόλεμος στην Oυκρανία και ο κορωνοϊός.

Πηγή kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου