Συνεντεύξεις

«Ενα χαρισματικό παιδί της Ρόδου που θέλει να σπουδάσει ρομποτική»

Ο Δημήτρης Κακούσιος, είναι ένα ταλαντούχο και χαρισματικό Ροδιτόπουλο και μάλιστα με τη… βούλα!
Πηγαίνει στην Στ΄τάξη του 14ου δημοτικού σχολείου Ρόδου, στην «Αστική» και έχει ήδη κατακτήσει τρεις σπουδαίες διακρίσεις στους διαγωνισμούς που διοργανώνει το Κέντρο για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά, στην Αθήνα!
Ο Δημήτρης, συμμετείχε στους διαγωνισμούς του Center for Talented Youth (Κέντρο για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά) που ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, επιτρέποντας στους πιο ικανούς και δραστήριους μικρούς μαθητές από Β’ Δημοτικού έως B’ Λυκείου, να ανακαλύψουν τις ακαδημαϊκές τους δυνατότητες και να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους.
Στη συνέντευξή του σήμερα στη «δημοκρατική» ο μικρός Δημήτρης, βάζει τα… γυαλιά στους μεγάλους, προτείνοντας λύσεις για την οικονομική κρίση (!), περιγράφοντας με τον πλέον γλαφυρό τρόπο, πώς οι δύσκολοι καιροί που διανύουμε δεν έχουν αφήσει αλώβητη ούτε την ξεγνοιασιά των παιδιών…
Ο Δημήτρης, όταν μεγαλώσει θέλει να φύγει στο εξωτερικό γιατί, όπως λέει, η κατάσταση στην Ελλάδα είναι δύσκολη και έχει άγχος για τα τόσα πολλά δάνεια που έχει η χώρα μας.
Μιλά για το πνεύμα των Χριστουγέννων και για τον Αγιο Βασίλη, προειδοποιώντας τους μεγάλους πως μόνο αν τον πιστέψουν πραγματικά θα τους φέρει δώρα!
• Δημήτρη τι σημαίνει για σένα να έχεις βραβευθεί ως χαρισματικό παιδί;
Μέχρι στιγμής, τίποτα. Απλώς ότι είμαι λίγο έξυπνος.
• Ποια είναι τα αγαπημένα σου μαθήματα;
Φέτος είναι η φυσική, τα μαθηματικά και η γεωγραφία από τον βασικό μας δάσκαλο. Από τα υπόλοιπα μαθήματα, μου αρέσουν η πληροφορική και τα καλλιτεχνικά.
• Πώς σου ήρθε η ιδέα να δώσεις τις εξετάσεις για τα χαρισματικά παιδιά;
Όταν ήμουν στην τρίτη τάξη του δημοτικού η κυρία μου, έδωσε σε εμένα και σε άλλα δύο παιδιά έναν φάκελο που εξηγούσε τι είναι αυτές οι εξετάσεις. Από περιέργεια, αποφάσισα συμμετέχω και πέρασα. Τον επόμενο χρόνο πήγα πάλι και ξαναπέρασα, και από τότε κάθε χρόνο πηγαίνω γιατί μου αρέσει.
• Σε τι εξετάζεσαι;
Στη γλώσσα και στα μαθηματικά, το κάθε μάθημα έχει πενήντα ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουμε.
• Την απόφαση να δώσεις αυτές τις εξετάσεις την πήρες εσύ ή η μαμά και ο μπαμπάς;
Εγώ. Με ρώτησαν η μαμά και ο μπαμπάς αν ήθελα να τις δώσω και είπα ότι θέλω, γιατί ή περνούσα ή δεν περνούσα στις εξετάσεις δεν θα άλλαζε κάτι για μένα.
• Όταν πηγαίνεις να πάρεις το βραβείο σου πώς νιώθεις;
Κοιτάξτε, μέχρι σήμερα μόνο ένα βραβείο έχω παραλάβει γιατί πρέπει να πηγαίνουμε στην Αθήνα, και μάλιστα το βραβείο αυτό το παρέλαβα φέτος. Είναι αγχωτικό, γιατί ήταν ένα μεγάλο θέατρο γεμάτο κόσμο. Εκτός όμως από αυτό, ένιωθα και ωραία γιατί κατάλαβα ότι κατάφερα κάτι που δεν μπορούν να το καταφέρουν πολλά παιδιά.
• Τι έχεις στα σχέδιά σου;
Θέλω να φτιάξω κάτι που θα το απολαμβάνουν κι άλλοι άνθρωποι.
• Πώς περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου, τι κάνεις όταν δεν διαβάζεις τα μαθήματα του σχολείου;
Είτε ζωγραφίζω, είτε ασχολούμαι με τον υπολογιστή. Προσπαθώ μόνος μου να δω πώς προγραμματίζεται, πώς φτιάχνεται ένα παιχνίδι στον υπολογιστή. Άλλες φορές ψάχνω πληροφορίες για το πώς θα βελτιώσω την ζωγραφική μου.
• Σε ποιο σχολείο πηγαίνεις;
Στην Αστική, στο 14ο δημοτικό σχολείο Ρόδου.
• Με τους συμμαθητές σου τι συζητάτε;
Πολλά. Μπορεί να ξεκινήσει μια συζήτηση για ένα βιντεοπαιχνίδι και να καταλήξει σε ένα άλλο τυχαίο θέμα.
• Τηλεόραση παρακολουθείς;
Ναι.
• Ειδήσεις βλέπεις; Βλέπεις τι γίνεται στην πολιτική;
Λιγάκι. Τους βαριέμαι τους πολιτικούς, λένε συνεχώς τα ίδια.
• Σου αρέσει κάποιος από τους πολιτικούς που βλέπεις στην τηλεόραση; Εχεις ξεχωρίσει κάποιον;
Από ένα σημείο και μετά όλοι λένε τα ίδια. Πιο παλιά, κάποιοι προσπαθούσαν να κάνουν τη διαφορά, αλλά τώρα όλοι λένε τα ίδια. Υποσχέσεις που δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν.
• Αυτό αντιλαμβάνεσαι, ότι δίνουν μόνο υποσχέσεις που δεν τις κάνουν πράξεις;
Ναι. Είναι πολιτικοί και έπρεπε πιο πολιτισμένα να λύνουν τις διαφορές τους. Μόνο έτσι θα μπορούσαν να κάνουν καλύτερα πράγματα για τη χώρα, αντί να τσακώνονται. Με τις φωνές δεν μπορείς να λύσεις τις διαφορές σου και

αν συνέχεια διαφωνείς και τσακώνεσαι, πώς θα ξεχρεώσουν όλα αυτά τα δάνεια που έχουν πάρει;
• Σε απασχολεί δηλαδή εσένα αυτό; Που η Ελλάδα χρωστάει τόσα πολλά χρήματα;
Με προβληματίζει αλλά αφού ξέρω ότι σε επτά χρόνια θα φύγω για σπουδές δεν με πολυενδιαφέρει.
• Γιατί;
Γιατί θα πάω να σπουδάσω στο εξωτερικό.
• Αυτό μόνος σου το αποφάσισες ή με τον μπαμπά και την μαμά;
Μόνος μου. Βλέπω την κατάσταση και σκέφτομαι πως όταν μεγαλώσω θα πρέπει να φύγω σε άλλη χώρα.
• Εχεις αποφασίσει τι θέλεις να σπουδάσεις;
Ρομποτική. Αυτό πιστεύω ότι είναι το μέλλον, όχι μόνο στην ιατρική αλλά και στην καθημερινότητα των ανθρώπων, στο σπίτι, στη δουλειά. Παντού.
• Η κατάσταση όπως είναι σήμερα στο σχολείο, σου αρέσει;
Αρχικά είναι θέμα δασκάλου. Ο δικός μας είναι ένας πολύ καλός δάσκαλος που μας μαθαίνει πολλά πράγματα. Θα ήθελα όμως να κάνουμε περισσότερες χειροτεχνίες, να κάνουμε πιο πολλά καλλιτεχνικά μαθήματα στα σχολεία.
• Με τους φίλους σου έχετε ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι; Τι παιχνίδια παίζετε;
Δεν παίζουμε παιχνίδια στο σχολείο, μόνο συζητάμε. Με τους φίλους μου δεν έχουμε πολύ χρόνο μαζί γιατί έχουμε πολλές δραστηριότητες και κάποιοι φίλοι μου περισσότερες από εμένα. Στον ελεύθερο χρόνο μου, ασχολούμαι με τον υπολογιστή μου.
• Τι καταλαβαίνεις όταν ακούς τους μεγάλους να μιλάνε για την οικονομική κρίση;
Δεν είναι καλό πράγμα για τους περισσότερους ανθρώπους. Οι φόροι είναι πολύ μεγάλοι, ακόμα και σε πολύ φτωχούς ανθρώπους. Αυτό είναι άδικο. Οι άνθρωποι πια έχουν πιο πολλά έξοδα από έσοδα. Ο μόνος τρόπος για να λυθεί αυτό είναι όσοι έχουν μικρή περιουσία να πληρώνουν λιγότερους φόρους, και όσοι έχουν πιο μεγάλη περιουσία να πληρώνουν λίγο περισσότερο από τους φτωχούς.
• Στο σχολείο που πηγαίνεις, υπάρχουν παιδιά που προέρχονται από οικογένειες που δεν έχουν πολλά χρήματα;
Ναι, έτσι έχω καταλάβει.
• Πώς το καταλαβαίνεις αυτό;
Περισσότερο το καταλαβαίνω από αυτά που φέρνουν μαζί τους για να φάνε. Αλλα παιδιά έχουν πολλά πράγματα για να φάνε και άλλα παιδιά μόνο ένα τοστ ή ένα σάντουιτς για να τους κρατήσει όλη μέρα. Ετσι καταλαβαίνεις ότι κάτι συμβαίνει. Ολοι οι γονείς προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο για τα παιδιά τους, όμως το καλύτερο δεν είναι το ίδιο για κάθε σπίτι. Για παράδειγμα, όλοι οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να έχουν μαζί τους φαγητό στο σχολείο. Όμως, όσοι γονείς έχουν κάπως περισσότερα χρήματα θα δώσουν στο παιδί τους περισσότερο φαγητό και μπορεί διαφορετικά πράγματα κάθε μέρα. Οσοι γονείς δεν έχουν χρήματα το καλύτερο που μπορούν να κάνουν είναι να δώσουν φαγητό στο παιδί τους για το σχολείο όμως δεν μπορούν να του προσφέρουν ούτε πολλές επιλογές ούτε και πολύ φαγητό γι αυτό τους δίνουν ένα τοστ ή ένα σάντουιτς. Όμως και οι πλούσιοι και οι φτωχοί προσπαθούν για το καλύτερο. Αν όμως το κράτος ήθελε να βοηθήσει, θα έπρεπε να παίρνει λιγότερους φόρους από τις φτωχές οικογένειες κι έτσι και αυτοί οι γονείς να μπορούν να κάνουν κάτι ακόμα καλύτερο για τα παιδιά τους.
• Αφού εσύ που είσαι τόσο μικρός μπορείς να προτείνεις λύσεις για να γίνει καλύτερη ζωή των ανθρώπων, γιατί πιστεύεις ότι είναι τόσο δύσκολο για τους μεγάλους να το κάνουν αυτό;
Η πολιτική είναι κέρδος, γι΄αυτό. Βάζουν πολλούς φόρους για να έχουν πολλά έσοδα αλλά δεν μειώνουν τα έξοδα. Ετσι δείχνουν πολλά έσοδα, τα έξοδα όμως μένουν ίδια και δεν καλυτερεύει τίποτα. Ξέρουν τη λύση αλλά δεν την εφαρμόζουν, και όμως υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν τους πολιτικούς που κάνουν αυτά τα πράγματα.

• Υπάρχει κάτι που θα σε έκανε να μείνεις στην Ελλάδα και να σπουδάσεις εδώ, αντί να πας στο εξωτερικό;
Αρχικά να πληρώσουμε τα δάνεια για να μας φύγει όλο αυτό το άγχος. Οι φόροι να είναι ελάχιστοι, να έχουμε πολιτικούς που θα κάνουν αυτά που λένε και κάποια από τα λεφτά του κράτους να δοθούν για να φτιαχτούν καλύτερα σχολεία και πάρκα, όπως είναι στο εξωτερικό.
• Οι γιορτές σου αρέσουν να υποθέσω όπως σε όλα τα παιδιά. Τι σου αρέσει περισσότερο;
Πολλά παιδιά θα έλεγαν ότι τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά είναι ωραία για τα δώρα και για τα κάλαντα. Εμένα όμως μου αρέσει το πνεύμα των Χριστουγέννων. Νιώθω μια ζεστασιά, νιώθω χαρούμενος, δεν ξέρω γιατί.
• Στον Αγιο Βασίλη, πιστεύεις;
Ναι. Μπορεί να μην υπάρχει ο Αγιος Βασίλης όπως τον ξέρουμε, με την γενειάδα και την κόκκινη στολή που είναι και λίγο χοντρούλης αλλά πιστεύω ότι ο Αγιος Βασίλης είναι πνεύμα που σπέρνει τη χαρά σε μικρούς και σε μεγάλους.
• Λες ότι φέρνει δώρα και στους μεγάλους;
Αν τον πιστέψουν πραγματικά ναι. Αλλά πρέπει να πιστέψουν πραγματικά ότι υπάρχει, όχι να τον πιστεύουν μόνο για να τους φέρει δώρα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου