Γράφει ο
Εμμανουήλ Μοράρης
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
Έρχεται σιγά σιγά το Φθινόπωρο και μαζί του φέρνει και τα πρώτα κρυολογήματα γι΄ αυτό αν προσέχετε τις διατροφικές σας συνήθειες θα προλάβετε τα κρυολογήματα. Βήχας, πονόλαιμος, βουλωμένη μύτη είναι μόνο μερικά από τα ενοχλητικά συμπτώματα που ταλαιπωρούν αυτή την εποχή.
Εντάξτε στα γεύματα σας :
Ψάρια πλούσια σε Ω3
Τα Ω3 λιπαρά οξέα στα ψάρια και σε άλλα τρόφιμα όπως τα καρύδια, στους σπόρους λιναριού και στο έλαιο canola, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνουν τη φλεγμονή.
Αυξάνουν τη δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων που ονομάζονται μακροφάγα, τα οποία καταπολεμούν τα ενοχλητικά βακτήρια. Ψάρια πλούσια σε Ω3 λιπαρά οξέα είναι οι σαρδέλες, ο σολομός, η ρέγκα, το σκουμπρί και οι τσιπούρες.

Σούπα με κοτόπουλο
και λαχανικά
Μια κοτόσουπα, κατά προτίμηση σπιτική, έχει πράγματι βρεθεί ότι προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία μας, ενώ παράλληλα βοηθάει στη μείωση των συμπτωμάτων του κρυολογήματος. Επιπλέον βοηθάει στην απομάκρυνση της βλέννας ανακουφίζοντας το βήχα. Βάλτε καρότα, γλυκοπατάτες και κολοκύθες που περιέχουν βιταμίνη Α, η οποία ενισχύει το αναπνευστικό σύστημα.

Κρεμμύδι και σκόρδο
Τόσο τα σκόρδα, όσο και τα κρεμμύδια, περιέχουν ενώσεις που επιταχύνουν τη δραστηριότητα των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος. Εμποδίζουν τα κρυολογήματα και βοηθούν κατά του καρκίνου και των καρδιακών παθήσεων.

Προτιμήστε:
Εσπεριδοειδή
Μην παραλείπετε να τρώτε φυλλώδη λαχανικά, πιπεριές και εσπεριδοειδή όπως πορτοκάλια και γκρέιπφρουτ, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Τα λαχανικά και φρούτα με έντονα χρώματα περιέχουν επίσης μεγάλες δόσεις αντιοξειδωτικών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθούν στην καταπολέμηση των ασθενειών το χειμώνα. Βάλτε λοιπόν στη διατροφή σας τα μούρα, τις ντομάτες, το μπρόκολο και τις γλυκοπατάτες για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα.
Προσθέστε τα λαχανικά σε σούπες, σε φαγητά και σάλτσες.
Πιείτε ένα ποτήρι χυμού ντομάτας ή άλλων λαχανικών με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο για έξτρα βιταμίνη C!
Αυτή η βιταμίνη αδρανοποιεί την ισταμίνη, την ουσία που είναι υπεύθυνη για την καταρροή και τη συμφόρηση και βοηθά στη μείωση της φλεγμονής που συνοδεύει τα κρυολογήματα και τους ιούς.

Ξηροί καρποί
Oι ξηροί καρποί είναι πλούσιες πηγές ψευδαργύρου που είναι χρήσιμος στην καταστολή του κρυολογήματος ιδίως αν η λήψη τους αρχίσει με την έναρξη των συμπτωμάτων.

Σχολιασμός άρθρου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ