Ρεπορτάζ

Τρία νέα καράβια προστίθενται στο στόλο που εκτελεί τα δρομολόγια από Ρόδο προς Σύμη και Τουρκία

Τρία νέα πλοία θα προστεθούν φέτος στο δυναμικό των σκαφών που εξυπηρετούν τις τουριστικές ανάγκες της Ρόδου και της Σύμης, γεγονός που θα λειτουργήσει ευεργετικά για τις οικονομίες των δύο νησιών. Ωστόσο, θα μπορούσαν να ήταν πολλά περισσότερα τα σκάφη που εκτελούν τουριστικούς πλόες στο Αιγαίο αν υπήρχε ένας νηογνώμονας πρόθυμος να τα επιθεωρήσει και ακολούθως να τα πιστοποιήσει.
Τα νέα σκάφη αποκτήθηκαν από δύο τοπικές εταιρείες και θα δρομολογηθούν στις γραμμές Ρόδος – Σύμη, Ρόδος – Μαρμαρίς και Ρόδος – Φετιγιέ.
Ειδικότερα, στην αγορά ενός νέου σκάφους, τύπου καταμαράν, προχώρησε η Ναυτική Εταιρεία Αιγαίου “Sea Dreams” το πλειοψηφικό πακέτο της οποίας ανήκει στην οικογένεια Κακά. Το νέο καράβι θα ονομάζεται “King of Rhodes”, είναι ταχύπλοο, χωρητικότητας 350 ατόμων και θα δρομολογηθεί στη γραμμή Ρόδος – Μαρμαρίς – Ρόδος.
«Προχωρούμε σε αναδιαμόρφωση των δρομολογίων που εκτελούμε. Θα δρομολογήσουμε το νέο μας απόκτημα “King of Rhodes” στη γραμμή Ρόδος – Μαρμαρίς κι έτσι θα απελευθερωθεί το καταμαράν “King Sharon” το οποίο για φέτος θα εκτελεί καθημερινά το δρομολόγιο Ρόδος – Σύμη – Πανορμίτης – Ρόδος» δήλωσε προς τη “δημοκρατική” ο επιχειρηματίας κ. Πάρις Κακάς. Μάλιστα, ο ίδιος αποκάλυψε ότι «στο σχεδιασμό μας προβλέπεται το “King Sharon” πρώτα να προσεγγίζει το λιμάνι του Γυαλού, να παραμένει εκεί 4,5 ώρες και ακολούθως να αναχωρεί για τον Πανορμίτη, όπου θα παραμένει μία ώρα».
Με το σχεδιασμό αυτό οι 430 επιβάτες του “King Sharon” θα μπορούν να παραμένουν περισσότερες ώρες στη Σύμη, γεγονός που θα λειτουργήσει προς όφελος τόσο των επισκεπτών, όσο και των Συμιακών εστιατόρων και καταστηματαρχών.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η Ναυτική Εταιρεία Αιγαίου “Sea Dreams” κατέχει και το σκάφος “Σύμη ΙΙ”, το οποίο επίσης είναι δρομολογημένο στη γραμμή Ρόδος – Πανορμίτης – Σύμη – Ρόδος. Όλα τα σκάφη της “Sea Dreams” θα ξεκινήσουν πλόες στις αρχές του προσεχούς Απριλίου.
Στην πράξη, φέτος το λιμάνι της Σύμης θα υποδεχθεί περισσότερα ημερόπλοια και ο Γυαλός ακόμα περισσότερους επισκέπτες της μίας ημέρας. Αντιστοίχως θα αυξηθεί και η ευθύνη της δημοτικής αρχής για την εξεύρεση λύσης στο ήδη οξυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα, καθώς και του Λιμεναρχείου που θα κληθεί να θέσει ένα τέρμα στις πλαγιοδετήσεις των σκαφών και στις πρυμνοδετήσεις χωρίς άγκυρα (μόνο με χρήση κάβων). Αυτά τα θέματα έχουν ήδη αναγνωριστεί ως προβλήματα γι’ αυτό και φέτος αναμένεται να τεθεί πιο επιτακτικά η όσο το δυνατόν αποτελεσματική αντιμετώπισή τους.
Δύο νέα καράβια
δρομολογεί
ο επιχειρηματίας και
ναυτιλιακός πράκτορας
Μιχάλης Ροδίτης
Δύο νέα σκάφη, τύπου καταμαράν, πέρασαν στη διαχείριση του επιχειρηματία και ναυτιλιακού πράκτορα Μιχάλη Ροδίτη τα οποία και προς το παρόν θα δρομολογήσει στη γραμμή Ρόδος – Φετιγιέ και Φετιγιέ – Ρόδος.
Πρόκειται για τα ταχύπλοα, “Ρόδον” & “Ιβίσκος” δυναμικότητας 300 επιβατών το κάθε ένα. Ο προσωρινός σχεδιασμός προβλέπει τον ταυτόχρονο απόπλου των δύο καταμαράν, το ένα από το λιμάνι της Ρόδου με προορισμό το Φετιγιέ και το άλλο από το λιμάνι του Φετιγιέ με προορισμό τη Ρόδο.
Σημειώνεται ότι ο κ. Μιχάλης Ρόδίτης εκμεταλλεύεται και το υδροπτέρυγο “Aegean friends” που φέτος θα εκτελεί το δρομολόγιο Κως – Μπόντρουμ – Κως.
«Το ζητούμενό μας είναι να υψώσουμε ελληνική σημαία στα δύο καταμαράν και να τα δρομολογήσουμε σε ημερήσιους περιηγητικούς πλόες στα νησιά», δήλωσε προς τη “δημοκρατική” ο κ. Μιχάλης Ροδίτης και εξήγησε: «Με τη νομοθεσία που υπάρχει υψώνεται ένα τείχος στις μικρές ναυτιλιακές εταιρείες στη διεκδίκηση ελληνικής σημαίας».
Το πρόβλημα ξεκινά από το κλείσιμο του Ελληνικού Νηογνώμονα καθώς και την αποδυνάμωση (από την προηγούμενη Κυβέρνηση) των αρμοδιοτήτων του Κλάδου Επιθεώρησης Πλοίων, που πλέον ασκεί εποπτικό ρόλο. Έτσι, το ρόλο της επιθεώρησης των πλοίων έχουν αναλάβει ιδιωτικοί οργανισμοί που είτε δεν μπορούν, είτε για λόγους γοήτρου δεν θέλουν να ασχοληθούν με πολύ μικρές ναυτιλιακές εταιρείες.

Για το θέμα αυτό ο κ. Μιχάλης Ροδίτης έχει διαρκή αλληλογραφία με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Ιωάννη Πλακιωτάκη προκειμένου να βρεθεί λύση για το σύνολο των μικρών ναυτιλιακών εταιρειών. Μάλιστα, σε πρόσφατή του επιστολή ο κ. Ροδίτης προς τον Υ.Ε.Ν επισημαίνει μεταξύ άλλων:
«…πλέον είναι σίγουρο πως η μεσαία και μικρή τάξη πλοιοκτητών θα πληγεί αφάνταστα από το γεγονός ότι οι Εξουσιοδοτημένοι Οργανισμοί ασκούν την δική τους πολιτική χωρίς να ενδιαφέρονται για την Ελληνική Ναυτιλία και τα δεκάδες πλοία ειδικής κατηγορίας τα οποία ανήκουν σε Έλληνες πλοιοκτήτες και δουλεύουν σε αυτά Έλληνες Ναυτικοί. Δηλαδή οι Νηογνόμωνες πήραν Εξουσιοδότηση από την Ελληνική Σημαία για να καταστρέψουν τις μικρές περιφερειακές ναυτιλιακές εταιρείες και ειδικότερα τις ακριτικές; Τελώ εν αναμονή της δικής σας τοποθέτησης στην απλή ερώτηση,
Σας ερωτώ κ. Υπουργέ,
Τι θα πρέπει να κάνω ως πλοιοκτήτης προκειμένου να υψώσω την Ελληνική Σημαία και να δώσω δουλειά σε εφτά Ελληνικές Οικογένειες!!».
Η αναφορά του κ. Ροδίτη στις εφτά ελληνικές οικογένειες, απορρέει από τη νομοθεσία που προβλέπει πλήρωμα τουλάχιστον εφτά ατόμων για κάθε καράβι αυτής της κατηγορίας, με ελληνική σημαία.
Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι εάν ένα καράβι τελικώς υψώσει ξένη σημαία, για παράδειγμα tουρκική, τότε και οι αντίστοιχοι φόροι καταλήγουν στο τουρκικό κράτος, εξέλιξη στα σίγουρα τραγική για την Ελλάδα και τη μακραίωνη ναυτική της ιστορία.

Το θέμα αυτό αναμένεται να είναι μεταξύ των θεμάτων της νομοθετικής πρωτοβουλίας που έχει αναλάβει ο κ. Πλακιωτάκης προκειμένου να ρυθμιστούν μια σειρά ζητημάτων της ελληνικής ακτοπλοΐας. Το πολυνομοσχέδιο αναμένεται να συζητηθεί σε υπουργικό συμβούλιο την επόμενη ή τη μεθεπόμενη εβδομάδα και ακολούθως θα τεθεί προς διαβούλευση

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου