Ρεπορτάζ

Τι λέει ο κ. Χρ. Μπάρδος για την κατάσταση που επικρατούσε στο Δημόσιο ΚΤΕΟ της Ρόδου

Από τον κ. Χρήστο Μπάρδο, εντεταλμένο περιφερειακό σύμβουλο στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Δωδ/νήσου, μας απεστάλη προς δημοσίευση, η ακόλουθη επιστολή:
Διευκρινίσεις που αφορούν την έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, για τη  Διεύθυνση Μεταφορών και Συγκοινωνιών Δωδεκανήσου,  η οποία περιγράφεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ, με τίτλο «Χαώδης η κατάσταση στο Δημόσιο ΚΤΕΟ Ρόδου», στις  20-03-2016.
Κύριε διευθυντά,
πράγματι, η κατάσταση που περιγράφει ο κ. Φίλιππος Τριομμάτης  ανταποκρίνεται στη πραγματική εικόνα που παρέλαβα το Μάρτιο του 2015 και όχι σε αυτήν που υπάρχει σήμερα. Η εγκατάλειψη της υπηρεσίας ήταν εμφανής σε κάθε επίπεδο της. Ζήτησα, λοιπόν, από τον Συνήγορο του Πολίτη, να αποτυπώσει την πραγματικότητα, ώστε να μπορέσω να δράσω στοχευμένα και να πετύχω το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.
Στον πρώτο χρόνο της εποπτείας μου πραγματοποιήθηκαν οι εξής στόχοι, οι οποίοι ανατρέπουν την δυσμενή εικόνα που είχε δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια:
-Ο πρώτος είναι η πραγματοποίηση του  διαγωνισμού έκκλησης ενδιαφέροντος για τη κινητή μονάδα ΚΤΕΟ. Ευελπιστώ ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα είναι έτοιμα τα δεδομένα, ώστε σε συνεργασία με την εταιρεία που χειρίζεται την κινητή μονάδα, να ορίσουμε τα νησιά που θα εξυπηρετήσει, καθώς και το αντίστοιχο χρονοδιάγραμμα. Παράλληλα, στόχος μας είναι η  επιδιόρθωση και η αναβάθμιση της Κινητής Μονάδας που έχει παραχωρηθεί στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ώστε να εναρμονιστεί με τις κείμενες διατάξεις και να χρησιμοποιηθεί όπως πρέπει. Στο σημείο αυτό είναι άξιο να τονίσω ότι είναι πολλά χρόνια σε αχρηστία και ότι απαιτείται ειδικευμένο προσωπικό για τη χρήση της. Επομένως, θα οριστούν  υπάλληλοι  της Διεύθυνσης αυτής, καθώς και της αντίστοιχης των Κυκλάδων, για να παρακολουθήσουν το ειδικό σεμινάριο που γίνεται δύο φορές το χρόνο στην Αθήνα. Η διαδικασία αυτή θα ξεκινήσει τις πρώτες ημέρες του Απριλίου με την διενέργεια του πρόχειρου διαγωνισμού για την επιδιόρθωσή της.
-Ο δεύτερος στόχος που είχαμε θέσει και πραγματοποιήθηκε, είναι  η εγκατάσταση του τμήματος θεωρητικής εξέτασης στην Κάρπαθο, ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες των γύρω νησιών. Η υλικοτεχνική υποδομή έχει ήδη μεταφερθεί στη Κάρπαθο και στο προσεχές διάστημα, θα μεταβεί στο νησί κλιμάκιο της ηλεκτρονικής υπηρεσίας της ΠΝΑΙ, ώστε να συνδέσει το κέντρο με το on line σύστημα του Υπουργείου Μεταφορών. Με αυτό τον τρόπο, θα εκδίδονται απευθείας οι άδειες κυκλοφορίας και θα αυτονομηθεί το τμήμα Κάσου-Καρπάθου.
Η ταλαιπωρία των νέων οδηγών (υπενθυμίζω ότι έπρεπε να μεταβούν στη Ρόδο για ολόκληρη τη διαδικασία) τελειώνει οριστικά. Επίσης, η αποσυμφόρηση της κεντρικής Διεύθυνσης της Ρόδου είναι δεδομένη.
-Ο τρίτος στόχος που έχει επιτευχθεί είναι η ηλεκτρονική  ταξινόμηση των εντύπων που απαιτούνται για όλες τις συνδιαλλαγές  της υπηρεσίας με τους πολίτες. Είναι μια εξαιρετικά μεγάλη προσπάθεια, αποτέλεσμα της εντολής του περιφερειάρχη για απόλυτη ομοιογένεια στο τρόπο εργασίας των Διευθύνσεων Δωδεκανήσου και Κυκλάδων, για παροχή ίσων δυνατοτήτων σε όλους τους νησιώτες, ανεξάρτητα από τη γεωγραφική θέση και έκταση του νησιού που κατοικούν, στο βαθμό βέβαια που αυτό είναι εφικτό. Με αυτό τον τρόπο η πληροφορία βρίσκεται εύκολα σε όλα τα νησιά και ελαχιστοποιούνται οι χρόνοι εξυπηρέτησης των πολιτών. Η ηλεκτρονική αυτή ταξινόμηση βρίσκεται στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Η ηλεκτρονική αυτή μορφή θα λειτουργήσει για ένα διάστημα 3 μηνών, ώστε να αξιολογηθεί η χρηστικότητά της. Το επόμενο βήμα είναι αρκετά τολμηρό και μαζί με τους συνεργάτες μου το έχουμε ονομάσει  “one step’’. Αυτό σημαίνει ότι ο πολίτης, σε όποιο νησί και αν βρίσκεται, θα μπορεί να καταθέτει τις αιτήσεις και τα έγγραφα του ηλεκτρονικά, on line δηλαδή, χωρίς να είναι απαραίτητη η παρουσία του σε κάθε τμήμα. Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, με πολλές παραμέτρους και πολλή δουλειά. Αλλά αυτό δε μας έλεγαν και πριν την ψηφιοποίηση των εγγράφων που αφορούν τη Διεύθυνση μας;
Στη πρόσφατη αναδιοργάνωση των διοικητικών θέσεων, η υπηρεσία έγινε περισσότερο ευέλικτη, με αποτέλεσμα οι χρόνοι εξυπηρέτησης των πολιτών να μειωθούν σημαντικά.
Υπάρχει συνεχής και εκτεταμένη συνεργασία με το δήμαρχο Ρόδου, για την προσάρτηση του Δημοτικού σχολείου (το οποίο είναι ανενεργό πολλά χρόνια) που βρίσκεται δίπλα στο ΚΤΕΟ. Εκεί, αφού πραγματοποιηθεί η απαραίτητη μελέτη, θα μεταφερθεί το τμήμα έκδοσης αδειών, ώστε να αποσυμφορηθεί το συγκεκριμένο τμήμα. Παράλληλα, ο εξωτερικός χώρος  θα αναμορφωθεί και θα χρησιμοποιηθεί για την πρακτική εξέταση των δικύκλων. Προβλέπεται και η δημιουργία   οδικού πάρκου για τους μικρούς, μελλοντικούς οδηγούς.
Έχει ήδη κατατεθεί αίτημα με θέμα την επέκταση των λειτουργιών του ΚΤΕΟ ώστε να μπορεί να διενεργεί ελέγχους για δίκυκλα.  Η συνεργασία με το Τεχνικό Τμήμα της ΠΝΑΙ είναι συνεχής και άμεση ώστε να προσαρμοσθεί και να πιστοποιηθεί και αυτή η χρήση στους χώρους που ήδη λειτουργεί το ΚΤΕΟ. Επίσης, στη τροποποίηση του τεχνικού προγράμματος, έχει προβλεφθεί κονδύλι για την βελτιστοποίηση του κτηριακού συγκροτήματος.
Υπενθυμίζω, την άψογη εξυπηρέτηση των πολιτών στους ελέγχους οχημάτων ΚΤΕΟ, που πραγματοποιήθηκαν 5 μήνες πριν, για την αποφυγή προστίμων, καθώς και τον καθορισμό δρομολογίων σε μικρά νησιά, όπως το Καστελόριζο, η Πάτμος και η Νίσυρος.
Όλα αυτά που έχουν επιτευχθεί και όλα αυτά που έχουν προγραμματιστεί να ακολουθήσουν, έχουν ένα μόνο σκοπό: την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών, ώστε οι νησιώτες να διεκπεραιώνουν τις εργασίες τους στο μικρότερο χρόνο και με το λιγότερο κόπο.
Ανήκω και λειτουργώ σε μια περιφερειακή αρχή που καθημερινά  δίνει μάχες, τις περισσότερες φορές άνισες, με πάθος, συνέπεια και προσήλωση στο όραμα, σεβόμενη το συμβόλαιο που υπέγραψε με τους νησιώτες  τον Μάιο του 2014.
Η καινοτομία των διαδικασιών έχει τη σφραγίδα της τόλμης του περιφερειάρχη, που σε πολλές περιπτώσεις έχει αντιταχθεί στη λογική που είχε επιβληθεί στους νησιώτες τα τελευταία χρόνια.
Η βελτιστοποίηση των Διευθύνσεων θα είναι ορατή μέρα με τη μέρα, επειδή ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι απόλυτα προγραμματισμένος.
Άλλωστε, πόσα χρόνια έχει ο τοπικός τύπος να αναφερθεί σε θετικές δράσεις της Διεύθυνσης Μεταφορών και συγκοινωνιών Δωδεκανήσου;
Παρακαλώ να δημοσιευτεί.
Ευχαριστώ
Μπάρδος Γ. Χρήστος
Εντεταλμένος  Περιφερειακός  Σύμβουλος
 στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Δωδ/σου
της Περιφέρειας Νοτίου
Αιγαίου

 Δήλωση Περιφερειακού
Συμπαραστάτη του Πολίτη κ. Φίλιππου Τριομμάτη
Αξιότιμε κύριε διευθυντά,
σε σχέση με το δημοσίευμα της εφημερίδας σας την Κυριακή 20/3/2016 που αναφέρεται στην ετήσια έκθεσή μου για τα πεπραγμένα του 2015 θα ήθελα επιπρόσθετα στο δημοσίευμά σας να προσθέσετε ότι ο εν λόγω έλεγχος και η διατύπωση των ειδικών βελτιωτικών προτάσεων για την υπηρεσία Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών Δωδεκανήσου, που έλαβε χώρα τον Αύγουστο του 2015, αφορούσε παρελθούσες χρήσεις και σχεδόν συνέπεσε με την ανάληψη καθηκόντων από τον κύριο Χρήστο Μπάρδο ως εντεταλμένου περιφερειακού συμβούλου για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών. Οφείλω δε να δηλώσω ότι μετά την ανάληψη των καθηκόντων του το σύνολο των προβλημάτων των οποίων αναφέρθηκαν έχουν επιλυθεί. Μετά από τις επίπονες και καθημερινές προσπάθειες του κυρίου Χ. Μπάρδου, όλα όσα αναφέρονται στην έκθεση για τις παρελθούσες χρήσεις έχουν πλέον πάψει να υφίστανται. Δηλώνω δε ότι με τον κ. Μπάρδο διατηρούμε μια άψογη συνεργασία στα πλαίσια των καθηκόντων μας.
Φίλιππος Τριομμάτης
Περιφερειακός
Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου