Ειδήσεις

Με απ’ ευθείας ανάθεση η μελέτη για τα υδατοδρόμια

Σε απευθείας ανάθεση του έργου σύνταξης του φακέλου  για τη δημιουργία και αδειοδότηση  υδατοδρομίων σε τεχνικούς συμβούλους στη Σύρο και τη Ρόδο, προχωρεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Αυτό αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε χθες με τηλεδιάσκεψη  υπό την προεδρία του αντιπεριφερειάρχη κ. Φιλήμονα Ζαννετίδη.
Με την απόφαση διαφώνησαν τα μέλη της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας κ.κ. Τ. Μακρυωνίτης και Λίτσα Φτακλάκη.
«Προχωρούμε  ουσιαστικά στην  υλοποίηση του σχετικού σχεδιασμού με την ανάθεση του έργου που αφορά την υποστήριξη της Περιφέρειας για τη σύνταξη του φακέλου που σχετίζεται με  τη δημιουργία και αδειοδότηση των υδατοδρομίων. Η σχετική νομοθεσία είναι πολύπλοκη. Ο νόμος 4146 του 2013, που διέπει τη  λειτουργία τέτοιων δομών, απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις τις οποίες  δεν διαθέτουν οι υπηρεσίες της Περιφέρειας. Για το λόγο αυτό θα προσφύγουμε σε εξωτερικό   συνεργάτη.  Η ανάθεση θα γίνει μόλις  εγκριθεί η απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου για τις προγραμματικές συμβάσεις», υπογράμμισε στην εισήγησή του ο εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας κ. Δημήτρης Σκιαδάς.
«Δεν μπορούμε να λάβουμε απόφαση  και να προχωρήσουμε σε απευθείας ανάθεση αν δεν γνωρίζουμε τους όρους  για το συγκεκριμένο  έργο. Θα  υπάρξει απόφαση εκ του περισσού. Στο περιφερειακό συμβούλιο είχε ληφθεί απόφαση να εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας καθώς και  οικονομοτεχνική μελέτη. Θεωρώ πως θα πρέπει τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής να γνωρίζουν ποιοί θα είναι οι ανάδοχοι.  Για να συνταχθεί ο σχετικός φάκελος θα πρέπει να έχουμε στη διάθεσή μας  όλα τα απαραίτητα στοιχεία υπογεγραμμένα από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας και όχι μόνο από ένα πολιτικό πρόσωπο», δήλωσε ο κ. Γιώργος Μακρυωνίτης.
«Ζητάμε να ληφθεί απόφαση για να εγκριθεί η σχετική πίστωση.  Τα τεύχη θα εγκριθούν από τον περιφερειάρχη. Ο φάκελος θα περιέχει συγκεκριμένα στοιχεία. Το ζητούμενο είναι να γίνει σωστά η εργασία που θέλουμε ώστε να υποβληθεί ο φάκελος σε όλους τους αρμόδιους φορείς. Θέλουμε να προλάβουμε την ερχόμενη τουριστική σεζόν. Προσπαθούμε να κερδίσουμε χρόνο αξιοποιώντας τις δυνατότητες που έχουμε», αντέτεινε  ο κ. Σκιαδάς.
«Η απόφαση  από την Οικονομική Επιτροπή δεν είναι εκ του περισσού. Είναι επιβεβλημένο να εγκριθεί η σχετική πίστωση», δήλωσε για το ίδιο θέμα ο κ. Φιλήμονας Ζαννετίδης.
Σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση  έχει αποφασιστεί από το περιφερειακό συμβούλιο  στις  18.11.2014  η σύναψη προγραμματικής σύμβασης  με τα Λιμενικά Ταμεία Σύρου και Ρόδου, για την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων στο Νότιο Αιγαίο.
Στο πλαίσιο των εν λόγω προγραμματικών συμβάσεων η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναλαμβάνει να εκπονήσει όλες τις σχετικές μελέτες και να προβεί στις διαδικασίες  που προβλέπονται για την έκδοση Άδειας Ίδρυσης και Λειτουργίας Υδατοδρομίου σύμφωνα με το Ν. 4146/2013.
Πιο συγκεκριμένα απαιτείται η εκπόνηση όλων των   εγχειρίδιων, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του τεχνικού φακέλου αδειοδότησης κάθε υδατοδρομίου  (για την λειτουργία, την ασφάλεια την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης καθώς και  τα επιχειρηματικά  σχέδιά τους)    όπως προβλέπεται από τον Ν. 4146/2013.
Ταυτόχρονα, πρέπει να διενεργηθεί στην περιοχή ενδιαφέροντος αυτοψία των χώρων και έλεγχος της καταλληλότητάς τους για την δημιουργία υδατοδρομίου.
Στη συνέχεια ορίζονται οι συντεταγμένες των σημείων με βάση συγκεκριμένο αεροπορικό σύστημα αποτύπωσης και αποτυπώνονται οι θαλασσοδιάδρομοι στους ναυτικούς χάρτες της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, στο τοπογραφικό διάγραμμα κλίμακας 1: 5.000 και 1:50.000, καθώς και  στο χάρτη της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού.
Παράλληλα διενεργείται έλεγχος στο χώρο του υδατοδρομίου για την επιλογή του βέλτιστου σημείου όπου θα τοποθετηθεί η πλωτή προβλήτα για την επιβίβαση  και αποβίβαση των επιβατών.
Επίσης μελετώνται και αξιολογούνται οι χερσαίοι χώροι του υδατοδρομίου προκειμένου να επιλεγούν οι χώροι όπου θα στεγασθούν οι υπηρεσίες για τον έλεγχο των εισιτηρίων των επιβατών και των αποσκευών τους και τα γραφεία του προσωπικού εδάφους, των πιλότων και μηχανικών οι οποίοι θα απασχολούνται σε όλα τα στάδια επιχειρησιακής λειτουργίας των υδροπλάνων (προσθαλάσσωση υδροπλάνων, αποθαλάσσωση, ελλιμενισμός, κ.λ.π). Καθορίζονται τα σημεία όπου θα τοποθετηθεί ο απαιτούμενος εξοπλισμός του υδατοδρομίου (ανεμούριο, σήμα οπτικής αναγνώρισης, φανός ειδοποίησης αεροπορικής δραστηριότητας, σημεία πρόσδεσης των υδροπλάνων, σωσίβια άμεσης χρήσης, πυροσβεστικά μέσα κατάλληλα για χρήση σε περίπτωση πυρκαγιάς, μέσα περιορισμού θαλάσσιας ρύπανσης από τυχόν διαρροή καύσιμου ή λαδιού στο νερό, καθώς και κατάλληλα απορροφητικά υλικά).
Μετά την ολοκλήρωση εκπόνησης των εγχειριδίων και της αυτοψίας των χώρων του υδατοδρομίου συντάσσεται ο τεχνικός φάκελος για το υδατοδρόμιο που περιλαμβάνει:
α) Λεπτομερή στοιχεία του αιτούντος ιδιοκτήτη του υδατοδρομίου.
β) Φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητά του.
γ) Πιστοποιητικά Δικαστικής και Φορολογικής Αρχής.
δ) Ναυτικό Χάρτη της μεγαλύτερης δυνατής κλίμακας της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού (Υ.Υ.|Π.Ν) επί του οποίου πρέπει να αποτυπώνεται ευδιάκριτα η υδάτινη επιφάνεια την οποία επιθυμεί να χρησιμοποιήσει ως υδατοδρόμιο ο αιτών, τα σημεία πρόσδεσης των υδροπλάνων, καθώς επίσης και εναλλακτικές γεωγραφικές θέσεις, εναλλακτικό διάδρομο για τις περιπτώσεις ανάγκης λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, όπως επίσης και τα σχετικά αποσπάσματα από τον «Πλοηγό Ελληνικών Ακτών», έκδοσης της Υ.Υ|Π.Ν για την αιτούμενη περιοχή. Ο εν λόγω χάρτης υποβάλλεται σε επτά (7) αντίτυπα
ε) Τοπογραφικό Διάγραμμα κλίμακας 1: 5.000 και 1:50.000, καθώς και  χάρτη της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού (Γ.Υ.Σ), επί των οποίων πρέπει να αποτυπώνεται ο κύριος διάδρομος και ένας ή δυο εναλλακτικοί διάδρομοι από-προσθαλάσσωσης. Κάθε αναφορά στις συντεταγμένες των  διαδρόμων  θα πρέπει να γίνεται στο σύστημα WGS-84.
στ) Έγγραφο του Φορέα Διοίκησης και Εκμετάλλευσης του χώρου, που θα δημιουργηθεί το υδατοδρόμιο, ότι συμφωνεί για την παραχώρηση του χώρου (εφόσον ο ιδιοκτήτης του Υδατοδρομίου δεν είναι ο ίδιος ο Φορέας).
ζ) Στην περιοχή εφόσον υπάρχει καθορισμένη Χερσαία Ζώνη Λιμένα (ΧΖΛ):
• Το εγκεκριμένο τοπογραφικό διάγραμμα, θεωρημένο από το Φορέα Διοίκησης και Εκμετάλλευσης του Λιμένα.
• Οι υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις και τυχόν προτεινόμενα νέα έργα,
• Η επιφάνεια του χώρου προς παραχώρηση,
• Οι θέσεις αγκυροβολίας των πλοίων,
• Οι υφιστάμενες χρήσεις και δραστηριότητες του Λιμένα.
η) Εάν στη περιοχή δεν υπάρχει καθορισμένη Χ.Ζ.Λ, έγγραφη σύμβαση παραχώρησης του χώρου από τον κατά Νόμο δικαιούχο.
θ) Έγγραφο Ασφαλιστικής κάλυψης του υδατοδρομίου.
ι) Πιστοποιητικά ενεργητικής πυροπροστασίας.
κ) Έγγραφα νομικής μορφής της εταιρείας του «ιδιοκτήτη» του υδατοδρομίου (ΦΕΚ    σύστασης, καταστατικό, πιθανές τροποποιήσεις αυτού)
λ) Αποδεικτικό κατάθεσης παραβόλου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Νόμο.
Ο  τεχνικός φάκελος υποβάλλεται μαζί με την αίτηση για αδειοδότηση υδατοδρομίου στην αρμόδια υπηρεσία (ΔΠΣΑΑΑ) του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.  Στις περιπτώσεις αποδοχής του φακέλου ακολουθεί, εντός (20) εργάσιμων ημερών, η επιθεώρηση του υδατοδρομίου από την Επιτροπή Υδατοδρομίων που συντάσσει την έκθεσή της και  εφόσον δεν υπάρχουν ευρήματα και έχει εγκριθεί και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εκδίδεται, εντός (5) εργάσιμων ημερών, η Άδεια Υδατοδρομίου με ΚΥΑ των Υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων και Ναυτιλίας & Αιγαίου.
Τα άλλα θέματα της συνεδρίασης
Στη χθεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής εγκρίθηκε ακόμη η παράταση  του έργου «Ολοκλήρωση εργασιών βελτίωσης διαπλάτυνσης  της  Εθνικής Οδού  Ρόδου – Λίνδου από το Φαληράκι έως τα Κολύμπια» μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου.
Εκτός ημερησίας διατάξεως έγινε συζήτηση και για την προμήθεια 10.000   εμβολίων.
«Θα χρησιμοποιηθούν για τον εμβολιασμό  ανθρώπων που εξυπηρετούν τους λαθρομετανάστες σε Ρόδο και Κω», εξήγησε ο πρόεδρος της Οικονομικής  Επιτροπής κ. Φ. Ζαννετίδης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου