Τοπικές Ειδήσεις

Γ. Nικητιάδης σε ομιλία του στη Pόδο: Αναγκαία η κατάρτιση ενός Εθνικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης

Στην κατάμεστη μεγάλη αίθουσα του ξενοδοχείου PLAZA, πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου η ομιλία του τέως υφυπουργού Πολιτισμού Τουρισμού κ. Γιώργου Νικητιάδη, για τις προοπτικές ανάπτυξης του τουρισμού στη Ρόδο.
Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσαν μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φ. Χατζηδιάκος, ο πρώην δήμαρχος κ. Γιώργος Γιαννόπουλος, ο υποψήφιος περιφερειάρχης κ. Μανώλης Γλυνός, ο πρώην βουλευτής κ. Β. Παπανικόλας, ο αντιδήμαρχος κ. Σάββας Διακοσταματίου, ο αντιδήμαρχος κ. Γ. Πόκκιας , ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Ρόδου Μ. Παγκάς, ο υποψήφιος δήμαρχος κ. Στράτος Καρίκης, ο γραμματέας της ΝΕ του ΚΙΝΑΛ κ. Νικηφόρος Παπανικόλας και πολλά τοπικά στελέχη του κινήματος, ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΞΡ κ. Β. Μηναΐδης, ο διευθυντής του ΕΟΤ κ. Αγαπητός Ξάνθης, ο πρόεδρος της ΣΕΤΚΕ κ. Π. Τοκούζης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων κ. Γ. Ματσίγκος, ο πρόεδρος του ΕΚΡ Σάββας Χατζησάββας, τουριστικοί πράκτορες, επιχειρηματίες του τουρισμού και άλλοι.
Ο κ. Γιώργος Νικητιάδης κατά την ομιλία του, παρουσίασε τις προτάσεις του για την ανάπτυξη του τουρισμού, με κυρίαρχα την κατάρτιση ενός Εθνικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης και την δημιουργία ενός νέου ΟΠΡΟΤΟΥΡ, σημειώνοντας ότι η Ρόδος πρέπει και μπορεί να διεκδικήσει ποιοτικό τουρισμό. Όπως τόνισε είναι απαραίτητο να αναδειχθούν νέοι τρόποι προσέλκυσης τουριστών, χαρακτηρίζοντας απαραίτητη προϋπόθεση τη συνεργασία του α΄ και του ΄β βαθμού αυτοδιοίκησης όπως επίσης και όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Όπως ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Γιώργος Νικητιάδης, «στη χώρα μας, με βάση τα στοιχεία της τελευταίας 5ετίας 2013-2017 και παρακολουθώντας, όχι τις αφίξεις, αλλά τις διανυκτερεύσεις καταγράφεται μία αύξηση 31%. Από 160.251.000 διανυκτερεύσεις το 2013 φθάσαμε στα 209.855.000 διανυκτερεύσεις το 2017. Το 2017 όμως, αν λάβουμε τις αφίξεις, σχεδόν διπλασιάστηκαν από το 2013. Αν λοιπόν είχαμε ισορροπία, οι διανυκτερεύσεις επίσης θα διπλασιάζονταν. Δεν έγινε όμως αυτό. Από 160 εκατομ. έγιναν 210 περίπου, όχι 320 εκατομ. Αν πάρουμε τώρα την κατά κεφαλή δαπάνη θα δούμε ότι την ίδια περίοδο μειώθηκε στη χώρα κατά 20% περίπου. Δηλαδή από 653 ευρώ που ξόδευε ο τουρίστας το 2013, μείωσε τη δαπάνη του κατά κεφαλήν σε 522 ευρώ. Ενώ λοιπόν έχουμε αυτά τα στοιχεία, εμάς εκείνο που θα μας ενδιέφερε εδώ είναι η Ρόδος. Και έχουμε μεν για το Ν.Αιγαίο, την Περιφέρεια δηλαδή, αλλά αυτό δεν αρκεί. Και στο Ν.Αιγαίο έχουμε αύξηση από το 2016 στο 2017 και είναι πολύ υψηλότερα τα ποσοστά από τον μέσο όρο της χώρας, αλλά δυστυχώς δεν έχουμε για τη Ρόδο. Δεν έχουμε δική μας μελέτη. Αφήνω λοιπόν τους αριθμούς, που μπορεί να μπερδεύουν πολλούς και να είναι βαρετοί αλλά σε βεβαιώνουν ότι κρύβουν όλη την ουσία και ας πάμε στον προορισμό ΡΟΔΟΣ» ανέφερε ο κ. Νικητιάδης θέτοντας τους βασικούς άξονες προς αυτή την κατεύθυνση ως εξής:
«ΡΟΔΟΣ 1ος ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ
Όταν το λέω το εννοώ και θα εξηγήσω γιατί και πώς. Σας καλώ μαζί μου, να φανταστούμε μια άλλη Ρόδο. Ελάτε να δούμε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε:
ΘΑΛΛΑΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Να ξεκινήσω από τον θαλάσσιο τουρισμό. Μαρίνες είναι δυνατόν να έχουμε μόνο μία και αυτή με προβλήματα ; Πώς παρεμβαίνουμε ; Τι γίνεται με το Μανδράκι; Δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε άλλες μαρίνες; Τις θέλουμε; Έχουμε σχέδιο να τις διεκδικήσουμε ή αφήσαμε το κράτος, τις τράπεζες και το ΤΑΙΠΕΔ να καθορίζουν τι θα γίνει; Εγώ λέω ότι η Ρόδος θα έπρεπε να έχει μαρίνες τουλάχιστον για 1500 σκάφη.
ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Το 2007-2008 είχαμε 650 προσεγγίσεις. Ξέρετε πόσες είχαμε μέχρι σήμερα το 2018; 194! Δηλαδή 456 λιγότερα κρουαζιερόπλοια. Θα μου πει κάποιος, τώρα είναι μεγαλύτερα τα πλοία. Θα συμφωνήσω, όμως και πάλι η διαφορά είναι τρομακτική. Έχουμε πολιτική για κρουαζιερόπλοια; Θέλουμε ένα Home Port; Συμφέρει η κρουαζιέρα; Κάναμε μια μελέτη ποτέ ως τόπος;
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΠΟΛΗ
Είναι αναγκαίο να προχωρήσει επιτέλους η Προγραμματική Σύμβαση. Ως υφυπουργός είχα θέσει τα θεμέλια, αλλά δεν προχώρησε για λόγους στους οποίους δεν θα ήθελα να αναφερθώ. Είναι όμως απαραίτητο να προχωρήσει άμεσα. Πότε επιτέλους θα υλοποιηθεί ώστε να λυθούν μια σειρά από σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την Παλιά Πόλη;
ΛΙΝΔΟΣ
Μία από τις ωραιότερες Ακροπόλεις, ένα πανέμορφο μέρος. Γιατί τόση μιζέρια; Πρέπει να αξιοποιηθούν και το Θέατρο και το Ίδρυμα Ζίγδη.
CONVENTION BUREAU
Έχουμε τα μεγαλύτερα Συνεδριακά Κέντρα με πρόσβαση κοντά στην Πόλη. Πρέπει όμως να βοηθήσουμε όλοι για την ενίσχυση του τουρισμού. Ο ξενοδόχος μόνος του δεν μπορεί να ανοίξει το δρόμο προς αυτή την κατεύθυνση. Στο υπουργείο Τουρισμού κάναμε μία προσπάθεια αλλά δεν ολοκληρώθηκε από τους επόμενους κι έτσι έμεινε στη μέση». Ο κ. Γιώργος Νικητιάδης, ανάμεσα στους βασικούς άξονες για την ανάπτυξη του τουρισμού έθεσε επίσης όχι μόνο την αξιοποίηση του Γκολφ Αφάντου αλλά και την δημιουργία επιπλέον γηπέδων Γκολφ, την διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων που όπως είπε η Ρόδος υστερεί σημαντικά ενώ έχει έναν τεράστιο πολιτιστικό πλούτο. Επιπλέον έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον Θρησκευτικό Τουρισμό σημειώνοντας ότι η Ρόδος διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις προς αυτή την κατεύθυνση αλλά δεν έχει αναληφθεί καμία ουσιαστική πρωτοβουλία. Ο κ. Νικητιάδης στάθηκε ιδιαίτερα και στην προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους: «Υπάρχουν συνολικά 17 εταιρείες χαμηλού αεροπορικού κόστους, δεν θα έπρεπε να έχουμε μια πολιτική γι αυτές; Ή θεωρούμε ότι δεν χρειάζονται; Ή μήπως αντί να ξοδεύουμε εκατομμύρια για τις γαστρονομικές περιφέρειες, θα έπρεπε να δώσουμε αυτά τα χρήματα για να φέρουμε αυτές τις εταιρείες οι οποίες ζητούν ενίσχυση στη διαφήμιση προκειμένου να έρθουν; Μπορεί η άποψή μου να είναι λάθος, όμως ας κάνουμε ένα σχέδιο, μια μελέτη με επαγγελματίες για να δούμε ποια είναι η σωστή άποψη και ποια πολιτική πρέπει να ακολουθήσουμε».
Όπως είπε ευθύνες έχουν όλοι, πρώτα απ’ όλους όμως το κράτος και πρώτα οι πολιτικοί της κεντρικής πολιτικής σκηνής. «Δεν έχουμε εθνικό σχέδιο για τον τουρισμό, είναι όλα στον αυτόματο πιλότο και στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Δεν έχουμε χωροταξικό σχέδιο για τον τουρισμό. Ούτε για την χώρα, ούτε σε τοπικό επίπεδο. Πρότεινα μάλιστα το τέλος αφίξεων για την αύξηση των εσόδων και μας βγήκε τελικά τέλος διανυκτέρευση. Χωρίς Σχέδιο, ο καθένας κάνει αυτό που νομίζει. Μπορεί να είναι καλό. Αλλά δεν θέλουμε σχέδιο; Δεν χρειαζόμαστε μια μελέτη για τη Ρόδο και ένα σχέδιο για να ξέρουμε πού θέλουμε να φθάσουμε και πώς θα φθάσουμε; Εκεί λοιπόν οι υποχρεώσεις των τοπικών φορέων, κατά την άποψή μου πρέπει να αναληφθούν. Και δεν θα μιλήσω εδώ για οδικό δίκτυο, καθαρισμούς, φωτισμό – επάρκεια νερού. Αυτά τα ξέρετε. Τι κάνουμε όμως; Μπορούμε να κάνουμε κάτι; Χρειαζόμαστε επειγόντως ένα Εθνικό Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης. Αυτό θα πρέπει να είναι το μόνιμο θέμα που θα θέτετε όλοι σε κάθε υπουργό, σε κάθε βουλευτή. Χρειαζόμαστε όμως και ένα τοπικό σχέδιο με ορίζοντα τη Ρόδο του 2030. Πού θέλουμε να φθάσουμε; Πώς θα φθάσουμε; Μπορούμε; Τι πρέπει να κάνουμε; Όσο η Ρόδος και κάθε προορισμός δεν θα έχει ένα δικό του σχέδιο – μπούσουλα, τόσο θα λειτουργούμε ερασιτεχνικά. Τόσο θα διαιωνίζουμε τη μιζέρια μας και τόσο θα καθορίζουν άλλοι τις τύχες μας. Ξέρει κάποιος σήμερα ποια είναι η κατά κεφαλήν δαπάνη του τουρίστα στη Ρόδο και πού πάνε τα χρήματα του τουρίστα; Ποιος θα το κάνει αυτό το σχέδιο; Η απάντηση είναι για μένα μία. Ένας νέος ΟΠΡΟΤΟΥΡ. Μια εταιρεία στην οποία θα συμμετέχει ο Δήμος – η Περιφέρεια – οι Τουριστικοί Φορείς – η Fraport – αεροπορικές εταιρείες όπως η Aegean κ.α Τον έλεγχο βέβαια και την πλειοψηφία θα την έχουν οι εκλεγμένοι φορείς. Ο Δήμος και η Περιφέρεια. Μόνο μια τέτοια εταιρεία μπορεί να μας βγάλει από το αδιέξοδο. Μόνο μια τέτοια εταιρεία θα κάνει ξανά τον νέο ΟΠΡΟΤΟΥΡ, υπόδειγμα όπως παλιά, και εργαλείο για την τουριστική μας ανάπτυξη. Εγώ, με όποιες δυνάμεις έχω δηλώνω πρόθυμος και για παρών να βοηθήσω».
Μετά το πέρας της ομιλίας ακολούθησαν τοποθετήσεις και ανταλλαγή απόψεων με τους παρευρισκόμενους. Την συζήτηση συντόνιζε ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Τέρης Χατζηιωάννου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου