Τοπικές Ειδήσεις

Σε νέα εποχή ο Δήμος Ρόδου με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Σε νέα εποχή για την εξυπηρέτηση του Πολίτη εισέρχεται ο Δήμος Ρόδου με την παροχή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου και των ‘ηλεκτρονικών’ ραντεβού στις υπηρεσίες. Αυτό ανακοίνωσε χτες, ο αντιδήμαρχος Διοικητικής Εξυπηρέτησης του Πολίτη & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Γιάννης Καμπούρης σε συνέντευξη Τύπου συνεπικουρούμενος από τους υπηρεσιακούς παράγοντες κ.κ. Μανίκαρο και Καστανάκη.
«Επειδή ακόμη βρισκόμαστε εν μέσω της πανδημίας, ο Δήμος Ρόδου προσπάθησε εξ αρχής να προχωρήσει στις ηλεκτρονικές εφαρμογές που αφενός διευκολύνουν τους πολίτες και αφετέρου αποφεύγεται ο συνωστισμός στους χώρους του Δημαρχείου και στις υπηρεσίες. Ήμασταν οι πρώτοι που είχαμε την εφαρμογή για την εγγραφή στους β/ν σταθμούς, την απαλλαγή των τελών ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας, τα ηλεκτρονικά αιτήματα πολιτών, ενώ με την τοποθέτηση καμερών ολοκληρώνεται η εφαρμογή για τον ΧΥΤΑ. Αυτό έπρεπε να είχε γίνει από καιρό. Ο τρόπος οικονομικής διαχείρισης στον ΧΥΤΑ ήταν πολύ πρόχειρος, ‘μπακάλικος’ θα έλεγα, ενώ προχωρούν τα σχέδια για την ηλεκτρονική καταγραφή του Κοιμητηρίου. Ωστόσο, στασιμότητα παρατηρείται στην Εφαρμογή της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, στην Υπηρεσία Πρασίνου και στο Τροχαίο Υλικό», όπως τόνισε.
Ο κ. Καμπούρης ανακοίνωσε ότι με ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου, εγκρίθηκε η Προγραμματική Σύμβαση την οποία θα συνάψει ο Δήμος Ρόδου με τον Δήμο Τρικκαίων ενώ εκκρεμεί μία τυπική απόφαση για να εφαρμοστεί.
Επιπλέον, τόνισε πως ξεκίνησε και η εφαρμογή General Data of Personal Regulation που αφορά μια κοινοτική οδηγία η οποία έπρεπε να είχε εφαρμοστεί τον Μάιο του 2018.
«Τώρα ήρθε η σειρά των Ηλεκτρονικών Ραντεβού για Δημοτολόγια και Ληξιαρχεία που αφορά όλο το νησί της Ρόδου. Σεβόμενοι τους συμπατριώτες μας και την εποχή που διανύουμε, η Διεύθυνση Πληροφορικής ολοκλήρωσε την εφαρμογή των Ηλεκτρονικών Ραντεβού, όπου οι πολίτες μέσα από το διαδίκτυο με μια πολύ απλή διαδικασία, έχουν την δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού, με συγκεκριμένη ημέρα, ώρα και υπάλληλο σε οποιοδήποτε Δημοτολόγιο και Ληξιαρχείο του νησιού της Ρόδου. Με αυτό τον τρόπο, αποφεύγονται φαινόμενα συνωστισμού στο δημαρχιακό μέγαρο και στις άλλες ενότητες ενώ γίνεται καλύτερα και η εξυπηρέτηση των πολιτών», ανέφερε ο κ. Γ. Καμπούρης.
Ο κ. Καμπούρης είπε ακόμη, ότι από τις 16 Σεπτεμβρίου 2020 όλοι οι αντιδήμαρχοι και διευθυντές θα έχουν την δυνατότητα να εισάγουν θέματα στην Οικονομική Επιτροπή και στο Δημοτικό Συμβούλιο, μέσω μιας ξεχωριστής εφαρμογής που έχει φτιαχτεί γι αυτό.
«Ετοιμάζουμε, ταυτόχρονα μια ακόμη εφαρμογή ώστε ο πολίτης να παίρνει αριθμό πρωτοκόλλου στο κινητό του τηλέφωνο, χωρίς ταλαιπωρία, από όλες τις υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου».
Ερωτηθείς σχετικά με το τι προβλέπει η Προγραμματική Σύμβαση, ο αντιδήμαρχος Διοικητικής Εξυπηρέτησης του Πολίτη ο κ. Καμπούρης εκτίμησε πως υπολογίζεται να ξεκινήσει η διαδικασία μέσα στον Οκτώβριο και θα περιλαμβάνει μια σειρά από έργα και δράσεις που είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του Δήμου Ρόδου.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ
Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
ΣΥΜΒΑΣΗ
Στην Π.Σ. αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα εξής:
Α. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ GIS
Το Γεωγραφικό Πληροφοριακό Σύστημα (G.I.S.) αποτελεί τον ψηφιακό οδηγό πόλης στον οποίο οι πολίτες και οι επισκέπτες μπορούν να έχουν πρόσβαση μέσω διαδικτύου και μέσω των κινητών συσκευών τους.
Β. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ
Μέσω της εξειδικευμένης διαδικτυακής πύλης οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν στις υπηρεσίες του Δήμου, άμεσα και στοχευμένα στο ανάλογο τμήμα παρατηρήσεις, τυχόν προβλήματα και καταγγελίες τους.

ΕΙΔΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
ME CALL CENTER
Θα υπάρχει ειδικός χώρος στο δημαρχείο εξοπλισμένος με οθόνες και Η/Υ που θα αποτυπώνει όλη τη λειτουργία του επιχειρησιακού κέντρου. Θα αποτελεί ένα κεντρικό σημείο παρακολούθησης της πόλης και θα λειτουργεί ένα πλήρες call center, που θα λαμβάνει τηλέφωνα, θα παρακολουθεί, θα διεκπεραιώνει τα αιτήματα και θα ενημερώνει τον δημότη,ακόμα και πέρα του ωραρίου του Δήμου.
ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ KIOSK
Η εφαρμογή των αιτημάτων διατίθεται και σε έκδοση για KIOSK εξειδικευμένη για οθόνες αφής. Η εφαρμογή KIOSK παρέχει πλήρη λειτουργία της παρακολούθησης και της καταχώρησης ενός αιτήματος, ενώ ταυτόχρονα προβάλλει μέσω RSS τα τελευταία νέα του Δήμου και τη θερμοκρασία της περιοχής.
Γ. ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΣ ΠΡ/ΜΟΣ
Αποτελείται από μία δικτυακή πλατφόρμα που σκοπό έχει την άμεση αλληλεπίδραση του δημότη με τον Δήμο.
Δ. ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΟΔΟΥ
Η πλατφόρμα διαχείρισης έχει σχεδιαστεί για να μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα όλων των λειτουργιών κάθε Οργανισμού που διαθέτει στόλο οχημάτων, παρέχοντας τα μέσα για την εφαρμογή και επίβλεψη των πολιτικών που ακολουθεί.
Ε. ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ. ΣΤΑΘΜΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ
Ο μονοφασικός σταθμός φόρτισης Green’up Premium IK 10 είναι ιδανικός για εταιρικούς χώρους στάθμευσης και φόρτιση πολλών αυτοκινήτων. Προαιρετικά μπορεί να ενσωματωθεί αναγνώστης καρτών RFID και kit επικοινωνίας για το ξεκλείδωμα του σταθμού και την καταγραφή και ενημέρωση της κατανάλωσης της ηλεκτρικής ενέργειας ανά χρήστη.
ΣΤ. ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΥΠΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Η λύση που προτείνουμε για τη διαχείριση των θέσεων στάθμευσης στον αστικό ιστό περιλαμβάνει τη χρήση έξυπνων αισθητήρων τεχνολογίας Internet Of Things (IoT) και αφορά είτε στάθμευση σε ζώνες μόνιμων κατοίκων είτε βραχεία στάθμευση (χρονομίσθωση θέσης).
Ζ. ΕΞΥΠΝΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ
1. Το πρόβλημα
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα οδικής ασφάλειας είναι τα ατυχήματα που συμβαίνουν σε αστικές, ημι-αστικές και αγροτικές περιοχές με θύματα ευπαθείς ομάδες πληθυσμού (παιδιά, ηλικιωμένοι κτλ) που κινούνται πεζοί. Σημαντικό μέρος τέτοιων ατυχημάτων συμβαίνουν σε διαβάσεις πεζών χωρίς φωτεινή σηματοδότηση, ειδικά όταν η διάβαση πεζών έχει ελλιπή ή καθόλου φωτισμό, η παρουσία πεζών δεν είναι συνεχής (άρα αναμενόμενη από τους οδηγούς) και τέλος όταν η διάβαση είναι εκτεθειμένη σε υψηλές ταχύτητες διέλευσης οχημάτων.
2. Δημιουργία μιας μόνιμης λύσης για την οδική ασφάλεια
Μια μόνιμη και αποτελεσματική λύση οδικής ασφάλειας κατ’ ελάχιστον θα απαιτούσε:
1. Αναβάθμιση του οδοφωτισμού με φωτιστικά σώματα τύπου LED (FUTURLUX CROSS WALK) ειδικά σχεδιασμένα για να φωτίζουν τη διαγράμμιση της διάβασης ακόμα κι όταν η τοποθέτησή τους γίνεται πλευρικά αυτής, έτσι ώστε ο φωτισμός να καλύπτει επαρκώς όλη την περιοχή της διάβασης που οι πεζοί θα περπατήσουν.
2. Αναλάμπων beacon/flasher.
3. Lane lights τοποθετημένα στο έδαφος.
4. Ειδική βαφή με solid plus glass beads (μεγαλύτερου μεγέθους) για καλύτερη αντανάκλαση σε σχέση με τις συμβατικές.
Για τη λειτουργία/ενεργοποίηση των παραπάνω θα μπορούσαν να προστεθούν αισθητήρες έτσι ώστε:
1. Να ενεργοποιείται ή να αναβοσβήνει ο οδοφωτισμός.
2. Να αναλάμπουν τα beacon/flasher
3. Να αναλάμπουν τα lane lights.
Ο αισθητήρας προτείνεται να είναι ειδική κάμερα (μια ή δυο ανάλογα με τη διάταξη) της οποίας η περιοχή ανίχνευσης μπορεί να ρυθμιστεί έτσι ώστε να ανιχνεύσει πεζούς που θα διασχίσουν τη διάβαση και όχι αυτούς που περνούν παραπλεύρως. Η ενεργοποίηση των «προειδοποιητικών» μέσων θα γίνεται μέσω ενός PLC το οποίο θα χειρίζεται τα ηλεκτρονικά μέρη της εγκατάστασης. Σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε να προστεθεί επίσης ή τοποθετηθεί εναλλακτικά των οπτικών μέσων:
Ηλεκτρονική πινακίδα ενημέρωσης των οδηγών για ύπαρξη πεζού και πινακίδα με ραντάρ ταχύτητας για ενημέρωση των οδηγών για την ταχύτητα του οχήματός τους.
Η. ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ
Θ. ΑΣΥΡΜΑΤΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΜΕ WIFI, ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Σκοπός του έργου είναι η παροχή δωρεάν ασύρματης πρόσβασης στο Internet για τους πολίτες του Δήμου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου