Ειδήσεις

Δεν πρέπει να χαθεί ούτε μια ώρα παραπάνω-Καταλύτης η φετινή χρονιά για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού

Πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η τρίτη Περιφερειακή Εκδήλωση του ΣΕΤΕ.

Στόχος της περιφερειακής εκδήλωσης ήταν η επαφή του Συνδέσμου με το σύνολο των επιχειρηματιών του ελληνικού τουρισμού οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή και η παρουσίαση του ολοκληρωμένου Στρατηγικού Σχεδίου Marketing της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο συγκεκριμένος στρατηγικός σχεδιασμός, αποτελεί το πρώτο ολοκληρωμένο Marketing Plan των τουριστικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας. Αποτελεί δε τη βάση για την ενίσχυση και εξέλιξη του συμβουλευτικού ρόλου του ΣΕΤΕ τόσο για τη συνεργασία με τις τοπικές αρχές, όσο και για την εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής branding σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Το πλάνο, περιγράφει τις ενέργειες που πρέπει να εφαρμοστούν από κάθε περιοχή ξεχωριστά και ανά προσφερόμενο προϊόν, δημιουργώντας ένα αναλυτικό οδικό χάρτη έως το 2020.

Πιο συγκεκριμένα, αναλύει τα στοιχεία ζήτησης και προσφοράς, τους ανταγωνιστικούς προορισμούς, το χαρτοφυλάκιο των τουριστικών προϊόντων που πρέπει να αναπτυχθούν ή να ενισχυθούν, καθώς και την επικοινωνιακή πλατφόρμα η οποία θα προωθήσει τον προορισμό διεθνώς.

Από την πλευρά της Πολιτείας, την εκδήλωση χαιρέτησαν η Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κα Μαρία Κόλλια-Tσαρουχά, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης. Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΤΕ, στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκτός του Προέδρου, κ. Ανδρέα Α. Ανδρεάδη, οι κ.κ. Γιάννης Α. Ρέτσος, Α’ Αντιπρόεδρος, Γιώργος Βερνίκος, Γενικός Γραμματέας, Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, Μέλος ΔΣ, Αριστοτέλης Θωμόπουλος, Μέλος ΔΣ και Ανδρέας Στυλιανόπουλος, Μέλος ΔΣ.

Ο Προέδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ανδρέας Α. Ανδρεάδης δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε έμπρακτα την ελληνική οικονομία και τους επιχειρηματίες σε όλη την Ελλάδα. Το Περιφερειακό Γραφείο Κεντρικής Μακεδονίας ήδη ολοκλήρωσε, ως στρατηγικός σύμβουλος της Περιφέρειας, των τοπικών αρχών, της τοπικής επιχειρηματικότητας και της κοινωνίας του τουρισμού, ένα ολοκληρωμένο οδικό χάρτη που θα αναδείξει και θα ενισχύσει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Περιφέρειας.» Ο Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece, κ. Ιωσήφ Πάρσαλης παρουσίασε το αναλυτικό πλάνο ενεργειών, δηλώνοντας ότι «η συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, τις τοπικές αρχές και κοινωνία του τουρισμού, έχει αποδώσει καρπούς και αποτελέσματα, καθιστώντας την πρότυπο μοντέλο συνεργασίας στην Ελλάδα. Εκτός από τις δράσεις προβολής που έχουν ήδη υλοποιηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα και τις προγραμματισμένες ενέργειες, η εκπόνηση του Marketing Plan της Περιφέρειας είναι το πρώτο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Περιφερειακού Τουριστικού Προϊόντος, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για τοπική διαβούλευση και οριστικοποίηση εντός του επόμενου χρονικού διαστήματος, ενώ σε συνεργασία με το κράτος, στοχεύουμε σε branding εναρμόνιση της τοπικής επικοινωνίας.» Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, κ. Ηλίας Κικίλιας, τόνισε τη σημασία των περιφερειακών γραφείων του ΣΕΤΕ και δήλωσε ότι: «με πλήρως ενεργό το περιφερειακό γραφείο της Κεντρικής Μακεδονίας, με σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων και με την άντληση και την επεξεργασία αναλυτικών στοιχείων του SETE Intelligence, ο ΣΕΤΕ συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της κεντρικής Μακεδονίας, με έμφαση στην ποιότητα.»Η σειρά των Περιφερειακών Εκδηλώσεων του ΣΕΤΕ, ξεκίνησε από την Κεντρική Ελλάδα, συνεχίστηκε στα Ιόνια Νησιά και την Κεντρική Μακεδονία και θα ολοκληρωθεί στο Νότιο Αιγαίου και συγκεκριμένα στη Ρόδο κατά τη διάρκεια του Ιουλίου 2015.Η ομιλία του κ.ΑνδρεάδηΣτην ομιλία του στην εκδήλωση ο κ.Ανδρεάδης επισήμανε, ματαξύ άλλων:
“Δεν είναι μόνο μεγάλη η χαρά μας που συνεχίζουμε με την Κεντρική Μακεδονία την σειρά των περιφερειακών εκδηλώσεων του ΣΕΤΕ σε όλη την Ελλάδα. Είναι πολύ μεγάλη και η αγωνία που νοιώθουμε, τώρα που ξεκινά η τουριστική περίοδος – ίσως μια τουριστική περίοδος καταλύτης για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού – να βρεθούμε όσο πιο γρήγορα γίνεται κοντά στους ανθρώπους του τουρισμού, επιχειρηματίες, εργαζομένους, τα μέλη του ΣΕΤΕ, τις τοπικές κοινωνίες που συμβάλλουν όλοι στη δημιουργία του μοναδικού τουριστικού προϊόντος της χώρας μας”, τονίζοντας ότι ενώ φέτος “είχαμε όλες τις προϋποθέσεις για να κάνουμε ακόμα ένα ρεκόρ, με 25 εκατ. διεθνείς αφίξεις και πάνω από 14 δισ. Ευρώ άμεσα έσοδα, δύσκολα θα το επιτύχουμε”.
“Όσο δεν κλείνει η συμφωνία με τους Εταίρους μας και δεν επιστρέφει η ηρεμία και η ρευστότητα στην οικονομία μας, τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα και δημιουργούνται νέα εμπόδια για την επίτευξη των στόχων μας. Ακούμε πάρα πολλά σχετικά με τα μέτρα που θα πρέπει να πάρουμε. Ένα είναι βέβαιο, θα πρέπει να επέλθει συμφωνία και η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε διαθέσιμο διαπραγματευτικό εργαλείο να εξασφαλίσει το καλύτερο δυνατό αύριο για όλους εμάς. Είναι καθήκον όλων των κοινωνικών εταίρων αυτή τη στιγμή να υποστηρίξουμε την Κυβέρνηση. Και θα πρέπει να το κάνουμε τώρα. Δεν πρέπει να χαθεί ούτε μια ώρα παραπάνω.Όμως, υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος που λέει για πόσο καιρό ακόμα οι υγιείς επιχειρήσεις θα μπορούν να σηκώνουν όλα τα βάρη; Για πόσο ακόμα θα είναι υγιείς χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς περιθώριο να κινηθούν, χωρίς αγορά για κατανάλωση; ”
“Με τις έως τώρα συζητούμενες αυξήσεις (αύξηση ΦΠΑ διαμονής, κατάργηση συντελεστών σε νησιά και αύξηση ΦΠΑ μεταφορών) ο κλάδος του τουρισμού θα φέρει στη πλάτη του επιπλέον βάρος άνω των 500 εκατ. Ευρώ και πλήγμα στην ανταγωνιστικότητά του σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες. Σε περίπτωση που αυξηθεί κι ο ΦΠΑ της εστίασης στο 23% από 13% σήμερα, θα αποτελέσει τελειωτικό χτύπημα για τον τουρισμό, θα οδηγήσει σε 100.000 χαμένες θέσεις εργασίας και έως 2% μείωση του ΑΕΠ.
“Για αυτό λοιπόν η αγωνία μας είναι μεγάλη. Θέλουμε άμεσα να έρθουμε σε επαφή με τους ανθρώπους της κάθε αγοράς, να γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, την ένταση και το βάθος τους και από κοινού να συντονίσουμε τις ενέργειές μας. Διαθέτουμε ως χώρα το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό. Διαθέτουμε μια μοναδική φυσική ομορφιά, που δημιουργεί από μόνη της αξέχαστες εμπειρίες. Διαθέτουμε ιστορικά και αρχαιολογικά μνημεία παγκόσμιας φήμης, που όλοι θέλουν να επισκεφθούν. Διαθέτουμε και ένα εκπληκτικό κλίμα, που επιτρέπει τουρισμό όλο το χρόνο.Είναι υποχρέωση επομένως όλων όσοι δραστηριοποιούμαστε στον τουρισμό, όχι μόνο να διαφυλάξουμε, αλλά και ν’ αναδείξουμε τα πλεονεκτήματα και τις ομορφιές της χώρας μας και να τις προωθήσουμε στις υψηλότερες θέσεις του παγκόσμιου τουριστικού ενδιαφέροντος.”
“Ο ΣΕΤΕ, ως όφειλε από την πλευρά του, ως σύγχρονος κοινωνικός εταίρος έχει παραδώσει ήδη στο κράτος ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο: Τον Οδικό Χάρτη 2021 για τον ελληνικό τουρισμό. Σε αυτόν καθορίζονται οι κατηγορίες του τουριστικού προϊόντος (6 βασικές κατηγορίες: Ήλιος & Θάλασσα, Ναυτικός Τουρισμός, City Break, Συνεδριακός τουρισμός, Πολιτιστικός και Ιατρικός τουρισμός) στις οποίες η χώρα παρουσιάζει συγκριτικό πλεονέκτημα, οι αγορές στόχοι και τα ελκυστικά τμήματα αγοράς, όπως και οι κατάλληλες πολιτικές για την προσέλκυση τους και, τέλος, οι επενδύσεις που απαιτούνται σε υποστηρικτικές υποδομές, αναλυμένες και χωροταξικά κατανεμημένες. ”
“Βαδίζοντας με προσήλωση στο στρατηγικό μας σχέδιο του Οδικού Χάρτη 2021, κατορθώσαμε να υλοποιήσαμε τους πρώτους στόχους μας νωρίτερα του προβλεπόμενου και ν’ αναδείξουμε τον τουρισμό ως τον κύριο μοχλό εξόδου της ελληνικής οικονομίας από την κρίση. Η ελληνική κοινωνία, αλλά και έγκυροι αναλυτές, αντιμετώπισαν με θαυμασμό την τεράστια αυτή προσπάθεια που έχει γίνει από την κοινότητα του τουρισμού.
Επιπρόσθετα, επιδιώκουμε να συμβάλλουμε ακόμα περισσότερο στη συλλογική προσπάθεια που απαιτείται και σαν κοινωνικός εταίρος και σαν εκπρόσωποι ενός δυναμικού κλάδου. Για το λόγο αυτό ενεργοποιήσαμε τα δύο βασικά μας εργαλεία, τους δύο Οργανισμούς που έχουμε δημιουργήσει και λειτουργούν στο πλαίσιο του ΣΕΤΕ: Πρώτον, την Marketing Greece, που έχει σαν στόχο την προώθηση των μικρών επιχειρήσεων και του συνόλου των εποχών και των προορισμών, ιδιαίτερα της άγνωστης Ελλάδας. Δεύτερον, το ΙΝΣΕΤΕ, που ασχολείται με την παραγωγή και ανάλυση στοιχείων, καθώς και τη δημιουργία προτύπων ποιότητας και μεγάλης κλίμακας εκπαιδευτικών προγραμμάτων.”
“Το πλέον σημαντικό βήμα που υλοποιείται από τον ΣΕΤΕ αυτή την περίοδο: Με βάση τον επιχειρησιακό μας σχεδιασμό, εντείνουμε την παρουσία μας σε κομβικές περιφέρειες, όπως και αυτή της Κεντρικής Μακεδονίας και λειτουργούμε περιφερειακά γραφεία του ΣΕΤΕ, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό και την άμεση επαφή με τις περιφέρειες ανά την Ελλάδα. Θεωρούμε ότι ο καλύτερος τρόπος για να δίνουμε άμεσες λύσεις αλλά και για να συμβουλεύουμε και να συνεργαζόμαστε με την Πολιτεία σε πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο επίπεδο είναι να υπάρχει ο ενωτικός κρίκος του ΣΕΤΕ κοντά στις επιχειρήσεις και την Πολιτεία.
Θα πρέπει πραγματικά να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες μου, αλλά και ολόκληρου του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΤΕ, στον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Τζιτζικώστα για τη συμπαράστασή του από τις πρώτες στιγμές και όλη την υποστήριξη που έχει προσφέρει στον ΣΕΤΕ για τη λειτουργία του περιφερειακού γραφείου του Συνδέσμου.Πρέπει να σας πω ότι η περιφέρεια είναι μακράν η καλύτερη περιφέρεια από την πλευρά της διάθεσης για συνεργασία. Έχουμε προχωρήσει πολύ στον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας, και με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνω ότι σήμερα θα πάρετε μια πρώτη γεύση από το σύνομο του marketing plan που έχουμε δημιουεγήσει συλλογικά, ο ΣΕΤΕ με τα δύο του εργαλεία – την Marketing Greece και το INSETE και SETE Intelligence – και η Περιφέρεια και ο κάθε δήμος ξεχωριστά.”
“Κεντρικός στόχος των περιφερειακών γραφείων είναι η ανάπτυξη δικτύου προώθησης της ποιότητας και υποστήριξης των επιχειρήσεων, των επαγγελματιών & των εργαζομένων του τουριστικού τομέα, μέσα απο:
-Την υποστήριξη της ανάπτυξης και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των τουριστικών επιχειρήσεων-Την ενδυνάμωση της επιχειρησιακής ικανότητας των περιφερειών κλαδικών ενώσεων του ΣΕΤΕ, μέσω της στήριξης, παραγωγής και διατύπωσης θέσεων και προτάσεων σε επιμέρους τομείς ενδιαφέροντος και διαμόρφωσης των απαραίτητων δικτύων και εταιρικών σχέσεων με φορείς και οργανισμούς σε περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο-Την υλοποίηση στρατηγικής τοπικής ενίσχυσης-Την παροχή τεχνογνωσίας και διάχυσης της πληροφορίας στη τοπική κοινωνία του τουρισμού και τις παραγωγικές μονάδες και -Την υλοποίηση έργων που ενισχύουν την τουριστική ανάπτυξη των περιφερειών. -Τα πρώτα περιφερειακά γραφεία του ΣΕΤΕ είναι στις περιφέρειες της Στερεάς Ελλάδας, των Ιονίων Νήσων, της Κεντρικής Μακεδονίας, της Πελοποννήσου και του Νοτίου Αιγαίου. Τα γραφεία και φυσικά τα έμπειρα στελέχη μας, θα είναι το εργαλείο τόσο των τοπικών επιχειρήσεων, όσο και των περιφερειών για όλα τα θέματα που άπτονται του τουρισμού, τόσο σε επίπεδο προσφοράς, όσο και σε επίπεδο ζήτησης.”

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου