Ρεπορτάζ

Ξεχάστηκε η δημιουργία υποδομών στο Τσαΐρι

Γράφει
ο Νεκτάριος Καλογήρου
Ξεχάστηκε η δημιουργία υποδομών στην περιοχή Τσαΐρι, εκεί όπου έχουν την έδρα τους δεκάδες επιχειρήσεις και διαμένουν μόνιμα μερικές εκατοντάδες οικογένειες. Η μεγαλύτερη και πιο επικίνδυνη έλλειψη εντοπίζεται στο οδικό δίκτυο και ακολούθως στο φωτισμό, την πυροπροστασία, τη σήμανση και σε ό,τι άλλο απαιτεί μια οργανωμένη, κατοικημένη περιοχή.
Το οδικό δίκτυο ανάγεται ως το σημαντικότερο πρόβλημα καθώς υπάρχουν μόνο ελάχιστοι, στενοί και κακοσυντηρημένοι δρόμοι για την εξυπηρέτηση επιχειρήσεων και κατοίκων. Είναι χαρακτηριστικό πως ολόκληρη η περιοχή περιμετρικά του εργοστασίου της ΒΑΠ, της αντιπροσωπείας Mercedes και των δεκάδων εμπορικών και βιοτεχνικών επιχειρήσεων που υπάρχουν κοντά τους, εξυπηρετείται μόνο από έναν στενό δρόμο. Αυτός ξεκινά από την Ε.Ο. Ρόδου – Λίνδου και καταλήγει μέσα στο παρακείμενο άλσος. Επιτηδευματίες και κάτοικοι με δηλώσεις τους προς τη ‘δημοκρατική’ δεν έκρυψαν την ανησυχία τους για το τι θα μπορούσε να συμβεί σε περίπτωση πυρκαγιάς. «Αν η φωτιά ξεκινήσει από τη Ρόδου – Λίνδου, τότε θα μας εγκλωβίσει όλους, όπως έγινε πέρυσι στο Μάτι».
Πρέπει να σημειωθεί πως κάποτε το συγκεκριμένο τμήμα της περιοχής Τσαΐρι είχε διέξοδο, μέσω των βουνών, προς την περιοχή του παλαιού χώρου εναπόθεσης σκουπιδιών. Η διέξοδος αυτή είναι εδώ και χρόνια κλειστή.
Ανάλογη είναι η εικόνα και για την περιοχή του συνεταιρισμού Μαραγκών (δίπλα στη συμβολή Ε.Ο. Ρόδου – Λίνδου με την Ε.Ο. Τσαΐρι – Αεροδρόμιο). Κι εκεί η είσοδος – έξοδος του οικοδομικού συνεταιρισμού γίνεται από ένα στενό σημείο, χωρίς κόμβο, χωρίς φωτισμό και από ένα σχεδόν κατεστραμμένο δίκτυο δρόμων. Το θετικό του συγκεκριμένου τμήματος είναι πως υπάρχει διέξοδος κινδύνου για την περίπτωση πυρκαγιάς. Ενας χωμάτινος δρόμος διέρχεται πάνω από τα βουνά και οδηγεί προς τα ξενοδοχεία της λεωφόρου Καλλιθέας (πάνω από το La Marquise).
Καλύτερο είναι το οδικό δίκτυο στο τμήμα της περιοχής Τσαΐρι που υπάρχει πίσω από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων Ξενάκη. Για τη διαμόρφωσή του έχει βοηθήσει η επιχείρηση «Κολέγιο Ρόδου», η διοίκηση του οποίου φρόντισε για τη διάνοιξη μεγάλου δρόμου και την ασφαλτόστρωσή του.
Ο φωτισμός σε όλη την περιοχή Τσαΐρι είναι ανεπαρκής (με εξαίρεση τους δύο κεντρικούς, οδικούς άξονες) και παρά τις υποσχέσεις που διαχρονικά είχαν δοθεί, δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα κάποια αξιόλογη παρέμβαση.
Το μεγάλο ζητούμενο για τους επιχειρηματίες και τους επιτηδευματίες είναι να γίνουν ορισμένες άμεσες παρεμβάσεις ώστε να διαπλατυνθούν οι υφιστάμενοι δρόμοι και να διανοιχθούν νέοι. Ακολούθως όλοι μπορούν να περιμένουν ώστε να γίνει μια συνολική μελέτη ολοκληρωμένων παρεμβάσεων.
Προβληματικός
ο κόμβος Τσαΐρι
Ο κόμβος της συμβολής των οδών Ρόδου –Λίνδου και Τσαΐρι – Αεροδρομίου είναι σήμερα εκείνος που δέχεται τον μεγαλύτερο όγκο κίνησης οχημάτων. Παρότι ως κόμβος είναι ασφαλής, εν τούτοις η μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης, τον έχει καταστήσει αρκετά αργό. Στη διάρκεια του καλοκαιριού, τα οχήματα που προέρχονται από το Φαληράκι με κατεύθυνση αριστερά προς Αεροδρόμιο, πρέπει να σταματήσουν στα φανάρια. Εκεί, σχεδόν πάντα υπάρχει μεγάλη ουρά αναμονής και το χειρότερο είναι πως αρκετοί οδηγοί προσπαθούν να την παρακάμψουν ώστε να φτάσουν πιο γρήγορα στο αεροδρόμιο.
Εχουν πια συμπληρωθεί περισσότερα από 15 χρόνια από τότε που κατασκευάσθηκε η νησίδα στη Ρόδου – Λίνδου και πήρε μορφή ο κόμβος στο Τσαΐρι. Οι επιτηδευματίες της περιοχής θεωρούν πως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου ώστε η Δημοτική ή η Περιφερειακή Αρχή να μελετήσουν τη δημιουργία κυκλικού, ανισόπεδου κόμβου στο Τσαΐρι, ώστε η πορεία από το Φαληράκι προς το αεροδρόμιο, να γίνεται με αδιάκοπη ροή.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου