Τοπικές Ειδήσεις

Θα επανεξεταστεί η αγωγή αποζημίωσης λόγω ψυχικής οδύνης για τον θάνατο της Αντωνίας Πετρίδη

Με την υπ’ αρίθμ. 216/2018 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ρόδου, που εκδόθηκε χθες, το δικαστήριο έκρινε εαυτό αναρμόδιο για να επιληφθεί αγωγής αποζημίωσης λόγω ψυχικής οδύνης, που υπέβαλαν κατά μιας ετερόρρυθμης κατασκευαστικής εταιρείας και ενός μηχανικού, επιβλέποντος του έργου της επισκευής της γέφυρας του ποταμού Μάκκαρη, 7 συγγενείς της αδικοχαμένης σε τροχαίο δυστύχημα Αντωνίας Πετρίδη.
Το δικαστήριο, σύμφωνα με τις πληροφορίες έκρινε ότι καθ’ ύλη αρμόδιο να για δικάσει την υπόθεση είναι το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών.
Σύμφωνα με την αγωγή η γέφυρα του ποταμού Μάκκαρη ήταν μισογκρεμισμένη και κλειστή για προληπτικούς λόγους λόγω της κακής κατάστασής της, διότι η διέλευσή της εγκυμονούσε κινδύνους για πεζούς και οχήματα.
Λειτουργούσε παρακαμπτήριος στην οποία δεν υπήρχε επαρκής φωτισμός, ούτε κάποιο μέτρο προστασίας, χωρίς σήμανση και γενικά με ουσιώδεις παραλείψεις, υπαιτιότητα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Δήμου Ρόδου της αναδόχου εταιρείας και του επιβλέποντος του έργου μηχανικού.
Εναντίον μάλιστα του τελευταίου ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια.
Κατηγορείται ως υπαίτιος του ό,τι στις 22.10.2012 όντας υπόχρεος, λόγω της ιδιότητάς του (ως επιβλέπων μηχανικός του έργου) σε ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή από αμέλειά του, δηλαδή από έλλειψη της προσοχής που όφειλε κατά τις περιστάσεις και μπορούσε να καταβάλει, επέφερε δια παραλείψεως κατά την άσκηση του επαγγέλματός του, το θάνατο άλλου χωρίς να προβλέψει το αξιόποινο αποτέλεσμα που παράχθηκε από την παραπάνω πράξη του.
Συγκεκριμένα, όντας υπεύθυνος ως επιβλέπων πολιτικός μηχανικός των ζωνών της περιοχής του εργοταξίου από την ανάδοχο του έργου εταιρεία για την αποκατάσταση της γέφυρας που ενώνει την Μαλώνα με τα Μάσαρη και μολονότι ήταν υποχρεωμένος να λάβει όλα τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία μέτρα για την ασφαλή διέλευση των οχημάτων από τις ζώνες της περιοχής του εργοταξίου αυτός προέβη από αμέλεια του σε πλημμελή σήμανση αυτών και ειδικότερα:
Α. Η σήμανση που είχε τοποθετηθεί προ του σημείου παράκαμψης (Ρ-32 (5) και Κ-20(6) ήταν ελλιπής, λανθασμένη και εκτός προδιαγραφών, ήτοι:
1. Δεν έφερε τα χαρακτηριστικά σήμανσης εργοταξιακού τύπου και ήταν πινακίδες μόνιμης σήμανσης.
2. Δεν έφερε πινακίδα Πρ-1 εργοταξιακού τύπου και ήταν τοποθετημένη σε τυχαία απόσταση από το σημείο παράκαμψης 106μ. ενώ θα έπρεπε να ήταν τοποθετημένη σε μεγαλύτερη απόσταση σύμφωνα με το ΦΕΚ 946Β/9-7-2013 «Προδιαγραφή Σήμανσης Εκτελούμενων Εργων», καθώς και να έχει τοποθετήσει και άλλες πινακίδες, που να προειδοποιούν σταδιακά για τις αλλαγές συνθηκών της οδού.
Β. Η σήμανση που είχε τοποθετηθεί στη σημείο παράκαμψης ήταν ελλιπής λανθασμένη και εκτός προδιαγραφών ήτοι:
1. Οι πινακίδες δεν ήταν εργοταξιακού τύπου.

2.Για την οριοθέτηση θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν πινακίδες τύπου Π 77′ ή Π78.
3.Οι τρεις αναλάμποντες φανοί εκ των οποίων ο ένας ήταν κατεστραμμένος ήταν τοποθετημένοι σε σιδηρόβεργες, ενώ θα έπρεπε να ήταν τοποθετημένοι στην κορυφή ορθοστάτη, ο οποίος θα έφερε πινακίδα Π-11 ή Π78.
4. Δεν υπήρχαν στοιχεία εξοπλισμού κατεύθυνσης και αποκλεισμού όπως φορητά στηθαία ασφαλείας από σκυρόδεμα ή πλαστικό υλικό στην στέψη των οποίων προσαρμόζονται σε ορθοστάτες – πινακίδες Π-77 ή Π-78 με πινακίδα Ρ-52 ή Π-74. Οι ανωτέρω παραλείψεις του κατηγορούμενου είχαν ως συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό της Αντωνίας Πετρίδη, οδηγού του υπ’αριθμό ΤΟΜ 6983 μοτοποδηλάτου – τετράτροχου τύπου γουρούνας 49 κυβικών.
Ειδικότερα η ανωτέρω οδηγός κινούμενη στην οδό Μαλώνας-Μασάρων στο ύψος του ποταμού Μάκκαρη, πριν τη γέφυρα Μαλώνας – Μασάρων, με συνοδηγό την Ελπίδα Χατζημανώλη με κατεύθυνση από Μαλώνα προς Μάσαρη και εισερχόμενη στη ζώνη προειδοποίησης του έργου, λόγω των ανωτέρω αμελειών του κατηγορούμενου, που είχαν ως συνέπεια την άγνοια του επερχόμενου κινδύνου επί της οδού και τον αιφνιδιασμό της οδηγού από τη σωρό των χωμάτων, καθώς και την αδυναμία της να στρίψει αριστερά, λόγω έλλειψης προστατευτικών μέτρων στη δεξιά άκρη της παρακαμπτηρίου οδού προς το ποτάμι, ενήργησε απότομο ελιγμό με αποτέλεσμα το όχημα να χάσει την ευστάθειά του, να γείρει και να ανατραπεί.
Οι ανωτέρω δε ελλείψεις, που αν και όφειλε ο κατηγορούμενος λόγω της ιδιότητάς του να πράξει, εντούτοις δεν ενήργησε ποτέ, συνέδραμαν στο θάνατό της, καθώς από την πτώση της στο έδαφος προκλήθηκε σε αυτήν βαριά κρανιοεγκεφαλική κάκωση, από την οποία επήλθε τελικά ο θάνατός της.
Την υπόθεση χειρίζεται η δικηγόρος κ. Ανδριάνα Μπαφίτη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου