Η αποχώρηση των Ρώσων από τους διαγωνισμούς συνδέεται, σύμφωνα με ορισμένους παρατηρητές, με το έντονο αμερικανικό ενδιαφέρον για την ενέργεια στην Ελλάδα. Οι βλέψεις των ΗΠΑ (και) για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Την Τετάρτη, κατά τη διάρκεια συνάντησης του Ρώσου πρωθυπουργού Ντμίτρι Μεντβέντεφ με τον νέο πρόεδρο της RZD Ολεγκ Μπελοζέροφ, φαίνεται πως ελήφθη η απόφαση για αποχώρηση των Ρωσικών Σιδηροδρόμων από τους τρεις διαγωνισμούς του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Ετσι, το βράδυ της ίδιας ημέρας διέρρευσε εισήγηση της νέας διοίκησης της RZD προς τη ρωσική κυβέρνηση για αποχώρηση από τους διαγωνισμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρείας τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ROSCO) και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλλονίκης (ΟΛΘ).

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν πως πρόκειται για κίνηση που ήθελε να δείξει τον προβληματισμό της ρωσικής πλευράς για το στενό μαρκάρισμα των ΗΠΑ στην Αθήνα ώστε να διευρυνθεί η ενεργειακή συνεργασία.

Οι δηλώσεις του αμερικανού υπουργού Εξωτερικών Τζον Κέρι για τους αγωγούς, η επίσκεψη του ειδικού απεσταλμένου και συντονιστή για τις διεθνείς ενεργειακές σχέσεις των ΗΠΑ Αμος Χοχστάιν στην Αθήνα, δεν είναι αδιάφορες στη Μόσχα.

Χθες, πάντως, επιχειρήθηκε να αμβλυνθούν οι αρνητικές εντυπώσεις με κύκλους της ρωσικής πλευράς να υποστηρίζουν πως η απόφαση για οριστική αποχώρηση της RZD είναι πολιτική και θα ληφθεί από την κυβέρνηση.

Ορισμένοι παρατηρητές εκτιμούν πως οι Ρώσοι αφήνουν ακόμα ανοικτό ένα παράθυρο συνεργασίας, την ίδια στιγμή που μεταφέρουν με κατηγορηματικό τρόπο και τις αντιρρήσεις τους για το φλερτ με την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στο ενεργειακό πεδίο.

Μάλιστα, διαπίστωσαν πως υπάρχουν αμερικανικές βλέψεις και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς φέρεται να ενδιαφέρεται η Watco, μία εκ των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών εταιρειών των ΗΠΑ.

Παράγοντες των Ρωσικών Σιδηροδρόμων που μίλησαν στα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, υπενθύμιζαν και δηλώσεις αξιωματούχων, εδώ και τρία χρόνια, σύμφωνα με τις οποίες η Μόσχα ήθελε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά μόνο στην περίπτωση που ταυτόχρονα αποκτούσε και τον ΟΛΘ ώστε να έχει τη δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών και συνεπώς έναν όμιλο με μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης.

Οι δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO έχουν προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο και για τον ΟΛΘ τον Φεβρουάριο του 2016.

euro2day.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ