Θετικά τα μηνύματα για τον θαλάσσιο τουρισμό. Το άνοιγμα της Τουρκίας φαίνεται ότι λειτουργεί ευεργετικά συντελώντας στην προσέλκυση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων το 2019.
Ο αριθμός των προσεγγίσεων συνεχώς αυξάνεται. Στις αρχές του έτους είχαν προγραμματιστεί 246 κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Ρόδου, προστέθηκαν στην πορεία 25 και αναμένεται να προστεθούν άλλες 10.
Το λιμάνι της Ρόδου βρισκόταν στην έβδομη θέση της κατάταξης όσον αφορά τις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων το 2019, δεν αποκλείεται όμως να σκαρφαλώσει κάποιες θέσεις εάν συνεχισθεί το θετικό αυτό κλίμα. Μπορεί τα πλοία εταιρειών όπως η COSTA να μη δέσουν αυτή τη σεζόν στη Ρόδο, είναι όμως γεγονός η επιστροφή της Royal Caribbean, μίας από τις μεγαλύτερες πλοιοκτήτριες εταιρείες. Την ίδια στιγμή προβλέπεται μεγαλύτερη κίνηση στη γραμμή Τουρκία-Ρόδος.
«Υπάρχει αυξητική τάση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων αυτή τη χρονιά. Από την αρχή του 2019 προστέθηκαν 10 προσεγγίσεις και αναμένουμε να προστεθούν και άλλες. Βλέπουμε να ωφελεί το θαλάσσιο τουρισμό το άνοιγμα της Τουρκίας και το γεγονός ότι οι εταιρείες που είχαν στραφεί στην Ασία, επιστρέφουν στη Μεσόγειο. Παράλληλα, προβλέπεται αύξηση αφίξεων στη γραμμή Τουρκία-Ρόδος. Η κίνηση πέρυσι ήταν αυξημένη κατά 22% και φέτος περιμένουμε ακόμη μεγαλύτερη άνοδο», δήλωσε ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νοτίας Δωδεκανήσου, κ. Μιχάλης Χριστοδούλου.
Πάντως, όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στοιχεία το «ποδαρικό» στο θαλάσσιο τουρισμό θα γίνει τον Μάρτιο. Συγκεκριμένα έχουν προγραμματιστεί πέντε προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, με δύο εξ αυτών μάλιστα (GOLDEN IRIS) να παραμένουν στο λιμάνι της Ρόδου για μια ολόκληρη ημέρα.

Ο ξύλινος πεζόδρομος
Στην εταιρεία ΣΤΗΡΙΞΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. κατακυρώθηκε χθες από το ΔΛΤ ο διαγωνισμός για το έργο της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου (από τα φανάρια του Κόβα μέχρι και το λιμάνι Ακαντιάς). Όπως είχε γράψει η «δημοκρατική» στον ηλεκτρονικό μειοδοτικό διαγωνισμό συμμετείχαν 12 εταιρείες και σύμφωνα με πληροφορίες προκρίθηκε η Stirixis που προσέφερε το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης ήτοι 49,15%. Η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία θα υπογραφεί, όταν δοθεί και η έγκριση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για ένα έργο με συνολικό προϋπολογισμό 1.2 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 780 εκ. εξασφαλίστηκαν από το σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης ενώ τα υπόλοιπα προέρχονται από πόρους του λιμενικού ταμείου. Η δεύτερη εταιρεία προσέφερε έκπτωση 46,30% και η τρίτη 46,25%.
Στο μεταξύ, αναμένεται να προχωρήσει άμεσα και ο διαγωνισμός για τη β’ φάση της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου (στο πλαίσιο της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου). Ο προϋπολογισμός του έργου φθάνει στα 2.750.000 ευρώ και τα 1.800.000 έχουν εξασφαλισθεί από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα (μέσω της Περιφέρειας) ενώ τα υπόλοιπα θα καταβάλει το ΔΛΤ (απαιτείται η προγραμματική σύμβαση με το Υπουργείο Πολιτισμού).
Τέλος, ο διεθνής διαγωνισμός για την αναβάθμιση του συστήματος ασφαλείας στα λιμάνια της Ρόδου κατακυρώθηκε σε αθηναϊκή εταιρεία, και αναμένεται η έγκριση του ελεγκτικού συνεδρίου για την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο. Στόχος του ΔΛΤ, είναι να εγκατασταθεί ο εργολάβος σε ένα μήνα από τώρα, ώστε να ολοκληρωθεί το έργο πριν την υψηλή τουριστική περίοδο.
Η δαπάνη της προμήθειας και εγκατάστασης του έργου ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 3.526.127,24 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ισχύοντος Φ.Π.Α. (24%). Το έργο χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στο πλαίσιο στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ