Τοπικές Ειδήσεις

Με πολλά προβλήματα λειτούργησε χθες στη Ρόδο το «click away»

Με αμηχανία και πολλά ευτράπελα συνοδεύτηκε η επανεκκίνηση του λιανεμπορίου μέσω της υπηρεσίας «click away». Την Κυριακή λειτούργησαν ελάχιστα καταστήματα στο κέντρο της πόλεως της Ρόδου, ενώ ελάχιστοι ήταν οι καταναλωτές που μπήκαν στη διαδικασία να κάνουν τις αγορές τους με αυτό τον πρωτόγνωρο τρόπο για την ελληνική αγορά. Κλειστά παρέμειναν και τα τοπικά καταστήματα των πολυεθνικών εταιρειών.
Χθες, Δευτέρα, σχεδόν όλα τα εμπορικά καταστήματα στο Μαντράκι, στις γειτονιές της πόλης και τα περιφερειακά λειτούργησαν ή τουλάχιστον προσπάθησαν να λειτουργήσουν με τα νέα δεδομένα. Η πλειοψηφία των μικρών τοπικών εμπορικών επιχειρήσεων δεν διαθέτει ηλεκτρονικά σάιτ ή e-shop, ώστε να μπορούν να γίνονται μέσω αυτών οι παραγγελίες με ευκολία. Ελλείψει ιστοσελίδων και e-shops, οι καταναλωτές παραγγέλλουν τηλεφωνικά.
Η κίνηση ελαφρώς αυξημένη χθες σε σύγκριση με την Κυριακή, με τους καταναλωτές σε ορισμένες περιπτώσεις να «συνωστίζονται» στα πεζοδρόμια καθώς οι ρυθμοί εξυπηρέτησης ήταν εξαιρετικά αργοί. Οι παραγγελίες επιστρέφονταν επειδή είχαν γίνει λάθη, ή δεν μπορούσε να ολοκληρωθεί η πληρωμή μέσω POS καθώς παρουσιαζόταν πρόβλημα στο δίκτυο.
Υπήρχαν και καταναλωτές που επέμεναν να μπουν στο κατάστημα για να επιλέξουν επιτόπου τα προϊόντα που επιθυμούσαν με αποτέλεσμα να μη λείπουν οι εντάσεις. Υπήρχαν όμως και καταστηματάρχες οι οποίοι επέτρεπαν στους καταναλωτές να εισέλθουν στα καταστήματα-παρά τη ρητή απαγόρευση-και να κάνουν τις αγορές τους.
Τηλεφωνικό κέντρο μεγάλου υποκαταστήματος παιχνιδιών γνωστής αλυσίδας «έπεσε» από το πρωί για να ενημερωθούν για τις παραγγελίες. Το σάιτ για τις παραγγελίες με «click away» θα «άνοιγε» χθες στις 2 το μεσημέρι, με κάποιους καταναλωτές να προσέρχονται στο κατάστημα αρκετή ώρα νωρίτερα!
“Τα μέλη μας δεν έχουν τις υποδομές που προϋποθέτει η υπηρεσία Click Away. To μέτρο αφορά στην ουσία τις μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν e-shop μέσω των οποίων ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει και να παραγγείλει ηλεκτρονικά τα προϊόντα που χρειάζεται, να πληρώσει ηλεκτρονικά και να παραλάβει την παραγγελία του όπως προβλέπεται. Οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις στη Ρόδο δεν έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν ηλεκτρονικά τα προϊόντα τους για να τα επιλέξει και να παραγγείλει ο καταναλωτής. Πολύ δύσκολα θα σταθεί η όλη διαδικασία», δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, κ. Νίκος Μπόνης απαντώντας στη «δ» σχετικά με την πρεμιέρα του Click Away. Παράλληλα ο κ. Μπόνης, απευθύνει έκκληση στους ιδιοκτήτες των εμπορικών επιχειρήσεων να εφαρμόσουν το νόμο και να τηρήσουν τη διαδικασία του Click Away όπως ακριβώς προβλέπεται, καθώς δεν αποτελεί ίδιον μίας συντεταγμένης κοινωνίας η «επιλεκτική» εφαρμογή των νόμων.
Συγκεκριμένα ανέφερε τα εξής: «Καταστήματα που λειτούργησαν την Κυριακή αλλά και χθες δεν εφάρμοσαν το Click Away, πράγμα το οποίο αναμέναμε λίγο-πολύ λόγω της αδυναμίας τήρησης των περιορισμών που συνεπάγεται η συγκεκριμένη υπηρεσία. Άλλωστε πάντα υπάρχουν απείθαρχοι συνάδελφοι, οι οποίοι θεωρούν ότι είναι υπεράνω των νόμων. Ελπίζω όμως να συνετιστούν και να αντιληφθούν ότι τα πρόστιμα που προβλέπονται είναι ιδιαίτερα υψηλά.
Η επανεκκίνηση του λιανεμπορίου με αυτό τον τρόπο, δεν είναι κάτι το οποίο θέλαμε ή που μας ικανοποιεί. Όμως έστω και κάποιοι πολύ λίγοι μπορεί να δουλέψουν έστω και λίγο. Απευθύνω λοιπόν έκκληση σε όλους να εφαρμοστεί ο νόμος. Είτε μας αρέσουν οι νόμοι, είτε δεν μας αρέσουν, είτε τους θεωρούμε δίκαιους, είτε όχι, είμαστε υποχρεωμένοι να τους εφαρμόζουμε, επειδή ζούμε σε μία συντεταγμένη κοινωνία».
«Το Click Away είναι μία μέθοδος πωλήσεων που υπάρχει στο εξωτερικό και εφαρμόζεται κατά κύριο λόγο από μεγάλα καταστήματα, όπου οι παραδόσεις και παραλαβές των παραγγελιών γίνονται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους και όχι στο πεζοδρόμιο…
Όσα καταστήματα διαθέτουν ιστοσελίδες και e-shops και διαθέτουν επίσης κατάλληλους χώρους για την προετοιμασία των παραγγελιών, θα καταφέρουν να δουλέψουν με αυτό το σύστημα, όσο περίπλοκο και δύσκολο και αν είναι. Τα υπόλοιπα καταστήματα πραγματικά θα δυσκολευτούν πάρα μα πάρα πολύ να αντεπεξέλθουν», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, κ. Κώστας Σπανός.

Ανοιχτά τα κομμωτήρια
Ανοιχτά είναι από χθες και τα κομμωτήρια, όπου οι πελάτες προσέρχονται μόνο κατόπιν ραντεβού μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικών μέσων. Για τις πωλήσεις προϊόντων περιποίησης πρέπει να εφαρμόζεται η υπηρεσία Click Away ενώ τα κομμωτήρια θα πρέπει να εφαρμόζουν όλα τα υπόλοιπα μέτρα που προβλέπονται από τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Τα διαθέσιμα ραντεβού για όλη τη βδομάδα έχουν σχεδόν εξαντληθεί και τα κομμωτήρια δεν δέχονται την ίδια πίεση όπως μετά το πρώτο διάστημα της καραντίνας. Όπως επισημαίνουν επαγγελματίες κομμωτές, παρά το lockdown τα κουρέματα κατ’ οίκον δίνουν και παίρνουν…
«Τα ραντεβού της τρέχουσας εβδομάδας έχουν σχεδόν κλείσει. Τα αιτήματα για γυναικείο και ανδρικό κούρεμα είναι σχεδόν ίδια. Δεν υπάρχει η πίεση που δεχτήκαμε μετά το πρώτο lockdown. Θα δούμε όμως πώς θα είναι τα πράγματα και την επόμενη βδομάδα, καθώς παραδοσιακά πριν τις γιορτές η κίνηση είναι ιδιαίτερα αυξημένη», δήλωσε στη «δ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταστηματαρχών Κομμωτών-Κουρέων Ν. Δωδεκανήσου, κ. Πάρης Μάτσης.
Κανόνες Click Away
O πελάτης κάνει την παραγγελία είτε μέσω του e-shop είτε τηλεφωνικά και η πληρωμή γίνεται μέσω POS έξω από το κατάστημα ή μέσω web banking. Απαγορεύεται η είσοδος πελατών στο κατάστημα.
Για να μετακινηθεί πελάτης θα πρέπει να έχει την απόδειξη από την ηλεκτρονική πληρωμή ή sms (στο 13033 με την επιλογή 2: Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης) όπου θα αναγράφεται η επωνυμία της επιχείρησης και η ώρα της μετακίνησης, ή με χειρόγραφη βεβαίωση κίνησης πλέον δε της απόδειξης προαγοράς του προμηθευτή.

Επιτρέπεται μόνο ένα άτομο και όχι οικογένειες ή παρέες ατόμων για να μειωθεί η κοινωνική κινητικότητα στους δρόμους, ενώ επιτρέπονται έως 9 άτομα στην ουρά, με απόσταση μεταξύ τους τουλάχιστον δύο μέτρων.
Οι επιχειρήσεις που δεν έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορούν να χρησιμοποιούν την ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις παραγγελίες μέσω click away. Όσες επιχειρήσεις δεν έχουν e-shop θα μπορούν να χρησιμοποιούν την μετεξέλιξη της ειδικής πλατφόρμας e-katanalotis που τέθηκε σε ισχύ από τη Δευτέρα.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου