Παρά το γεγονός πως πολλά από τα έργα που εκτελούσε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχουν ολοκληρωθεί –μερικά εξ αυτών σε συνεργασία και με τον Δήμο Ρόδου- υπάρχουν ακόμη εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Οι καταστάσεις με την πανδημία του κορωνοϊού δεν επιτρέπουν να συνεχιστούν οι εργασίες όσον αφορά στα δημόσια έργα, αφού λόγω του απαγορευτικού δεν μεταφέρονται εύκολα τα υλικά και το εργατικό προσωπικό και κατ’ επέκταση δεν μπορούν να συνεχιστούν οι εργολαβίες.
Όπως υπογράμμισε με δηλώσεις του στην «δημοκρατική» ο σύμβουλος του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου σε θέματα τεχνικών έργων κ. Στέργος Στάγκας, στις τεχνικές υπηρεσίες, κυριαρχεί προβληματισμός διότι εάν παραταθεί η καραντίνα για τον κορωνοϊό θα υπάρξουν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις τόσο στην συνέχιση όσο και στην εκκίνηση, πολύ σημαντικών έργων υποδομής για τη Ρόδο και τα άλλα νησιά, της περιοχής ευθύνης της ΠΝΑι.
Αναλυτικότερα:
-Σύμφωνα με πληροφορίες, σταμάτησαν προσωρινά οι χωματουργικές εργασίες στην παράκαμψη από το Χαράκι προς τον κόμβο Μασάρων, όπου έχει αποξηλωθεί περίπου σε μήκος 1.100 μέτρων και πλάτος 8 μέτρων μεγάλο τμήμα της κατεστραμμένης πρώην οδοποιίας και έγιναν στρώσεις με χαλίκι. Οι εργασίες, θα ολοκληρωθούν μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα.
«Έχουμε παραλάβει τα φωτιστικά για το νέο φωτισμό, για την περιοχή από Κολύμπια έως και μετά τον Αρχάγγελο» ανέφερε ο κ. Στάγκας.
-Όσον αφορά στην τοποθέτηση των λαμπτήρων LED:
«Το έργο έχει σταματήσει αλλά έχουν παραληφθεί και τοποθετούνται οι ιστοί από Κολύμπια έως και τον Αρχάγγελο και το Χαράκι, (γύρω στους 380 τον αριθμό) από το Φαληράκι, παραλία Καλλιθέας προς Ρόδο.
Περιμένουμε ωστόσο, να παραλάβουμε τα στηθαία ασφαλείας για τα πρώτα 5.000 από τα 20.000 μέτρα που προβλέπονται στην εργολαβική σύμβαση».
Εκ παραλλήλου, τα LED από Φαληράκι και παραλία Καλλιθέας έχουν φτάσει μέχρι τα Κοσκινού και θα προχωρήσουν προς το Κορακόνερο.
Εντούτοις, «αυτές τις ημέρες, τοποθετούνται οι στύλοι και οι λαμπτήρες από την περιοχή των Κρητικών προς την Ιαλυσό που θα φτάσει έως και τα Καλαβάρδα, όπου οι εργασίες γίνονται κανονικά» ανέφερε ο κ. Στάγκας.
-Ωστόσο, για έργα που η ΠΝΑι έχει υπογράψει συμβάσεις για τα νησιά Χάλκη, Τήλο, Καστελόριζο, Σύμη κ.λπ. σταμάτησαν όλα διότι δεν επιτρέπεται η μεταφορά των εργατικού δυναμικού και των μηχανημάτων –λόγω της απαγόρευσης στο πλαίσιο των μέτρων που έχουν ληφθεί για τον κορωνοϊό.
-Υπενθυμίζεται πως στην ΠΝΑι, οι υπηρεσίες δεν είναι ανοικτές για το κοινό και οι περισσότεροι εργαζόμενοι είτε έχουν λάβει άδειες για διάφορους λόγους είτε εργάζονται από το σπίτι.
Αυτό ισχύει φυσικά και για τις Τεχνικές Υπηρεσίες, το Τμήμα Μελετών που δεν σταματάει τις εργασίες.
«Επιπλέον, έχουμε υπογράψει εργολαβίες για έργα σε διάφορα νησιά όπως π.χ. έργα οδοποιίας στην Χάλκη με προϋπολογισμό 250.000 ευρώ, όπως και στο μικρό Χωριό της Τήλου με προϋπολογισμό 620.000 ευρώ (επαρχιακό δίκτυο).
Επίσης, έργο οδοποιίας σε άλλη περιοχή της Τήλου προϋπολογισμού 500.000 ευρώ, το σύνολο των έργων οδοποιίας στο Καστελόριζο προϋπολογισμού 620.000 ευρώ. Επιπλέον, είμαστε σε αναμονή για το έργο με τα στηθαία ασφαλείας, σήμανση και οδοποιία στα νησιά της Καρπάθου και της Κάσου προϋπολογισμού 400.000 ευρώ.
Για όλα αυτά περιμένουμε να υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις αλλά δεν ξέρουμε πότε θα ξεκινήσουν.
Το ίδιο ισχύει και για το έργο με τις διαγραμμίσεις σε νησιά και σε όλο το δίκτυο της Ρόδου (μήκους 600 χιλιομέτρων) που έχουν σταματήσει, αφού δεν μπορούν να μεταβούν συνεργεία και εργάτες από την Αθήνα και φυσικά, η μεταφορά των υλικών. Καταλαβαίνετε ότι αυτή η κατάσταση, μας προβληματίζει διότι θα σημειωθούν μεγάλες καθυστερήσεις στις διαδικασίες και κυρίως στην εκτέλεση των έργων αφού έχουν σταματήσει την λειτουργία τους και τα εργοστάσια» εξήγησε ο κ. Στάγκας.
Στο επόμενο διάστημα αναμένεται να υπογραφεί η σχετική σύμβαση για την τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας 19.000 μέτρων, στην Κάρπαθο και στην Κάσο.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ