Το 2029-2030 από τα 74 πλοία που είναι σήμερα δρομολογημένα στην εγχώρια ακτοπλοϊα, τα 41 πλοία ή το 55,5% θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών με αποτέλεσμα τα επόμενα χρόνια να είναι αναγκαία η αντικατάστασή τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πρέπει από τώρα να ξεκινήσει η κατασκευή νέων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων που θα υποστηρίξουν την εγχώρια ακτοπλοϊα. Πώς όμως θα αντληθούν 1 δισ. ευρώ και πλέον που χρειάζονται επενδύσεις από τις εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρίες οι οποίες είναι υπερδανεισμένες και παράλληλα μειώνεται το μεταφορικό μέσο αφού ολοένα και περισσότεροι Ελληνες επιλέγουν τις οδικές αρτηρίες για τις διακοπές τους λόγω του υψηλού εισιτηρίου;

Nέα πλοία στις ελληνικές θάλασσες δεν είναι εύκολο να έρθουν πριν από μία τριετία, το σύνολο της ακτοπλοϊκής αγοράς συμφωνεί πως χρειάζονται άμεσα βραχυπρόθεσμα μέτρα εκτόνωσης της πίεσης που δέχονται ώστε να μην εισέλθουν σε έναν νέο φαύλο κύκλο. Να σημειωθεί εδώ πως η ακτοπλοΐα δεν έχει ενισχυθεί από την αύξηση του τουρισμού στον βαθμό που μπορεί κάποιος να φαντάζεται, εξαιτίας του αυξανόμενου μεριδίου των αερομεταφορών στην κάλυψη των συγκοινωνιών με τα νησιά.

Τι προτείνουν οι ακτοπλόοι;

Κατ’ αρχάς, τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στο 13% ή ακόμα και στο 6% ώστε να είναι δυνατή η κάλυψη των αυξημένων λειτουργικών εξόδων χωρίς να αυξηθεί το μεταφορικό κόστος. Δεύτερον, την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως κάνουν οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που επίσης επιστρέφουν την παρακράτηση της φορολογίας των ναυτικών από τις εταιρείες. Τρίτον, την καταβολή κάθε δυνατής προσπάθειας για την εισαγωγή της έννοιας της νησιωτικότητας στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης ώστε να εξασφαλιστούν πόροι για τη χρηματοδότηση λιμενικών έργων, άγονων γραμμών και η κάλυψη μέρους έστω του κόστους για την προσαρμογή στους νέους κανονισμούς καυσίμων. Και, τέταρτον, την ίση κατανομή των κεφαλαίων που διατίθενται από εθνικούς πόρους στις θαλάσσιες συγκοινωνίες σε σχέση με τις χερσαίες.

ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ

Πηγή: reporter.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ