ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΕΝΦΙΑ: Σε 11 δόσεις η πληρωμή του – Έως 30 Απριλίου η καταβολή της α’ δόσης

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΕΝΦΙΑ
Μέγεθος γραμμάτων

Αλ­λα­γές στον τρόπο κα­τα­βο­λής του ΕΝΦΙΑ αλλά και στον χρόνο υπο­βο­λής των Ε9 προ­βλέ­πει τρο­πο­λο­γία του υπουρ­γεί­ου Εθνι­κής Οι­κο­νο­μί­ας και Οι­κο­νο­μι­κών που κα­τα­τέ­θη­κε στη Βουλή. Επι­πλέ­ον προ­βλέ­πε­ται πλή­ρης απαλ­λα­γή από τον φόρο στα ακί­νη­τα τα οποία επλή­γη­σαν από φυ­σι­κές κα­τα­στρο­φές. Οι νέες ρυθ­μί­σεις δί­νουν τη δυ­να­τό­τη­τα στους ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των να πλη­ρώ­σουν τον ΕΝΦΙΑ σε 11 δό­σεις αρχής γε­νο­μέ­νης από τις 30 Απρι­λί­ου (από 31 Μαΐου που ήταν έως τώρα) και την τε­λευ­ταία στο τέλος Φε­βρουα­ρί­ου 2025.

Επι­πλέ­ον όσοι φο­ρο­λο­γού­με­νοι είχαν αλ­λα­γές στην ακί­νη­τη πε­ριου­σία τους το 2023 μπο­ρούν να προ­χω­ρή­σουν σε διορ­θώ­σεις του Ε9 έως τις 8 Μαρ­τί­ου αντί τις 31 Μαρ­τί­ου που ίσχυε μέχρι σή­με­ρα. Από το 2025 οι ημε­ρο­μη­νί­ες αλ­λά­ζουν καθώς ο ΕΝΦΙΑ θα κα­τα­βάλ­λε­ται σε 12 δό­σεις με την πρώτη να πλη­ρώ­νε­ται έως το τέλος Μαρ­τί­ου ενώ τυχόν διορ­θώ­σεις στο Ε9 θα μπο­ρούν να γί­νο­νται έως το τέλος Ια­νουα­ρί­ου.

Ει­δι­κό­τε­ρα, με βάση την τρο­πο­λο­γία που κα­τα­τέ­θη­κε στη Βουλή:

Απαλ­λάσ­σο­νται από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιο­κτη­σί­ας Ακι­νή­των (ΕΝΦΙΑ) ακί­νη­τα σε πε­ριο­χές που έχουν κη­ρυ­χθεί σε κα­τά­στα­ση έκτα­κτης ανά­γκης πο­λι­τι­κής προ­στα­σί­ας λόγω σει­σμού, πυρ­κα­γιάς ή πλημ­μύ­ρας. Εφό­σον δια­πι­στω­θεί ότι δεν συ­ντρέ­χουν οι προ­ϋ­πο­θέ­σεις χο­ρή­γη­σης της προ­α­να­φε­ρό­με­νης απαλ­λα­γής, ο φόρος  βε­βαιώ­νε­ται και κα­τα­βάλ­λε­ται  εφά­παξ, εντό­κως.

Αυ­ξά­νε­ται ο μη­νιαί­ος αριθ­μός δό­σε­ων κα­τα­βο­λής του ΕΝΦΙΑ από δέκα (10) σε δώ­δε­κα (12). Ει­δι­κά για το τρέ­χον οι­κο­νο­μι­κό έτος ο αριθ­μός των μη­νιαί­ων δό­σε­ων κα­τα­βο­λής του ΕΝΦΙΑ ορί­ζε­ται σε έντε­κα (11). Ο ΕΝΦΙΑ κα­τα­βάλ­λε­ται σε έως δώ­δε­κα (12) ισό­πο­σες μη­νιαί­ες δό­σεις, κα­θε­μιά από τις οποί­ες δεν μπο­ρεί να είναι μι­κρό­τε­ρη των δέκα (10) ευρώ, και από τις οποί­ες η πρώτη δόση κα­τα­βάλ­λε­ται μέχρι την τε­λευ­ταία ερ­γά­σι­μη ημέρα του μήνα έκ­δο­σης της πρά­ξης προσ­διο­ρι­σμού φόρου, εφό­σον η πράξη προσ­διο­ρι­σμού φόρου εκ­δο­θεί μέχρι τις 15 του μήνα αυτού, άλλως μέχρι την τε­λευ­ταία ερ­γά­σι­μη ημέρα του επό­με­νου μήνα από την έκ­δο­ση της πρά­ξης προσ­διο­ρι­σμού φόρου, οι δε επό­με­νες δό­σεις μέχρι την τε­λευ­ταία ερ­γά­σι­μη ημέρα κάθε επό­με­νου μήνα και η τε­λευ­ταία δόση κα­τα­βάλ­λε­ται μέχρι την τε­λευ­ταία ερ­γά­σι­μη ημέρα του Φε­βρουά­ριου του επό­με­νου έτους.

Επα­να­κα­θο­ρί­ζε­ται η προ­θε­σμία υπο­βο­λής δή­λω­σης στοι­χεί­ων ακι­νή­των κατά τα ει­δι­κό­τε­ρα ορι­ζό­με­να. Συ­γκε­κρι­μέ­να τα Ε9 από το 2025 θα υπο­βάλ­λο­νται μέχρι και την 31η Ια­νουα­ρί­ου του επό­με­νου έτους, ενώ ει­δι­κά για το έτος 2024, η δή­λω­ση υπο­βάλ­λε­ται μέχρι και την 8η Μαρ­τί­ου 2024.

Πηγή naftemporiki.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.