Πολιτιστικά

«Οι γυναίκες της Δωδεκανήσου» στην Αθήνα

Το βιβλίο-λεύκωμα της Τίτσας Πιπίνου «Οι γυναίκες της Δωδεκανήσου» με παλιές επιλεγμένες φωτογραφίες του συντοπίτη μας, έμπειρου φωτογράφου Νίκου Κασέρη, το οποίο εκδόθηκε από τις Kasseris Publications και την πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου, παρουσιάστηκε μ’επιτυχία στην Αθήνα, στη γεμάτη αίθουσα (80 άτομα) της Δημοτικής Βιβλιοθήκης της Αγίας Παρασκευής, που φέρει το όνομα του ζωγράφου Αλέκου Κοντόπουλου, δωρητή του κτηρίου.

Η παρουσίαση έγινε στις 24 Νοεμβρίου στο πλαίσιο του αφιερώματος «Στη σκιά της Ιστορίας» που επιμελήθηκε ο δημοσιογράφος Γιώργος Βιδάλης και το οποίο για τέσσερις Δευτέρες είχε για θέμα βιβλία σχετικά με ανώνυμες Ελληνίδες του 20ου αιώνα, που πέρασαν δοκιμασίες στη ζωή τους με φτώχεια, πείνα, πολέμους, μετανάστευση, γυναίκες «αιχμάλωτες» των καιρών λόγω κοινωνικών συνθηκών, ηθών και εθίμων.

Η εκλαΪκευμένη μελέτη της Τίτσας Πιπίνου, μια εμπεριστατωμένη αναφορά στις γυναίκες της σκιάς στα Δωδεκάνησα μ’αρκετά περιστατικά και μαρτυρίες από τα μεσοπολεμικά χρόνια έως τις αρχές του ’70, μελέτη αφιερωμένη κατά τη συγγραφέα «στην ανώνυμη νησιώτισσα, που έζησε σε εποχές απαγορεύσεων, αρνήσεων και περιορισμού της ελευθερίας» παρουσιάστηκε από το δημοσιογράφο Γιώργο Βιδάλη και τη Φανή Κωνσταντίνου, τέως διευθύντρια του φωτογραφικού μουσείου Μπενάκη.

Αποσπάσματα του βιβλίου διάβασαν οι ηθοποιοί Ευδοκία Σουβατζή και Μαρία Τσιμά. Ενδιάμεσα σ’αυτά έπαιξαν παραδοσιακά δωδεκανησιακά μουσικά κομάτια οι μουσικοί Παύλος Παπαδόπουλος (βιολί) και Νίκος Παγκράτης (λαούτο). Παράλληλα προβλήθηκαν σε οθόνη ασπρόμαυρες φωτογραφίες του βιβλίου. Στο τέλος μίλησαν η Τίτσα Πιπίνου και ο Νίκος Κασέρης. Ακολούθησε μια ενδιαφέρουσα κουβέντα με το κοινό με ερωτήσεις και παρεμβάσεις.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου