ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο… δεκάλογος των φόρων που θα αυξηθούν έως τον Ιανουάριο

news room 1 λεπτό ανάγνωση
φόροι

Αντι­μέ­τω­ποι με το τρίτο κύμα φο­ροει­σπρα­κτι­κών μέ­τρων του Μνη­μο­νί­ου ΙΙΙ θα βρε­θούν από τον Οκτώ­βριο του τρέ­χο­ντος έτους έως και τον Ια­νουά­ριο του 2017 εκα­τομ­μύ­ρια φο­ρο­λο­γού­με­νοι.

Μετά τη θε­ρι­νή φο­ρο­κα­ται­γί­δα με τις αυ­ξή­σεις στους συ­ντε­λε­στές ΦΠΑ και στους φό­ρους που επι­βα­ρύ­νουν την μπίρα, την επι­βο­λή τέ­λους στη συν­δρο­μη­τι­κή τη­λε­ό­ρα­ση, την αύ­ξη­ση της πα­ρα­κρά­τη­σης φόρου ει­σο­δή­μα­τος και ει­δι­κής ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης επί των μι­σθών και των συ­ντά­ξε­ων, τις αλ­λα­γές στα τέλη τα­ξι­νό­μη­σης των αυ­το­κι­νή­των και την επι­βο­λή του ΕΝΦΙΑ για το 2016, πάνω από 6.000.000 νοι­κο­κυ­ριά και πε­ρισ­σό­τε­ρες από 250.000 επι­χει­ρή­σεις θα κλη­θούν να δια­χει­ρι­στούν τις αυ­ξή­σεις στους ει­δι­κούς φό­ρους κα­τα­νά­λω­σης των καυ­σί­μων, τα νέα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας για το 2017, τις αυ­ξή­σεις των φόρων στα τσι­γά­ρα και τα λοιπά προ­ϊ­ό­ντα κα­πνού, την επι­βο­λή φόρου στον καφέ και στα ηλε­κτρο­νι­κά τσι­γά­ρα, την επι­βο­λή ει­δι­κού τέ­λους στη στα­θε­ρή τη­λε­φω­νία, την αύ­ξη­ση του φόρου στα με­ρί­σμα­τα και την κα­τάρ­γη­ση της έκ­πτω­σης κατά 30% στους συ­ντε­λε­στές ΦΠΑ για όλα τα νησιά του Αι­γαί­ου.

Στο οι­κο­νο­μι­κό επι­τε­λείο της κυ­βέρ­νη­σης υπάρ­χει έντο­νος προ­βλη­μα­τι­σμός και ανη­συ­χία για το αν θα απο­δώ­σουν όλα αυτά τα φο­ροει­σπρα­κτι­κά μέτρα, καθώς οι επι­βλη­θεί­σες έως και τον Ιού­νιο δυ­σβά­στα­χτες φο­ρο­λο­γι­κές επι­βα­ρύν­σεις έχουν ήδη οδη­γή­σει τα πε­ρισ­σό­τε­ρα νοι­κο­κυ­ριά και τις πε­ρισ­σό­τε­ρες επι­χει­ρή­σεις είτε σε «στάση πλη­ρω­μών» είτε σε πολύ με­γά­λη οι­κο­νο­μι­κή δυ­σπρα­γία, με απο­τέ­λε­σμα τα λη­ξι­πρό­θε­σμα χρέη προς το Δη­μό­σιο να έχουν εκτι­να­χθεί στα 90,5 δισ. ευρώ.

Ήδη πάνω από 2,3 εκα­τομ­μύ­ρια φο­ρο­λο­γού­με­νοι έχουν κλη­θεί να πλη­ρώ­σουν 1,2 δισ. ευρώ για να εξο­φλή­σουν την πρώτη δόση των φόρων που ανα­γρά­φουν τα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά ση­μειώ­μα­τα των φε­τι­νών δη­λώ­σε­ων φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος φυ­σι­κών προ­σώ­πων (του φόρου ει­σο­δή­μα­τος, της ει­δι­κής ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης, του τέ­λους επι­τη­δεύ­μα­τος και του φόρου πο­λυ­τε­λούς δια­βί­ω­σης).

Μέχρι το τέλος του τρέ­χο­ντος μηνός θα πρέ­πει να πλη­ρώ­σουν άλλο 1,2 δισ. ευρώ για να εξο­φλή­σουν και τη δεύ­τε­ρη δόση.

Επι­πλέ­ον, στο τέλος του τρέ­χο­ντος μηνός πάνω από 6,3 εκα­τομ­μύ­ρια φυ­σι­κά πρό­σω­πα και επι­χει­ρή­σεις θα πρέ­πει να πλη­ρώ­σουν την πρώτη από τις πέντε μη­νιαί­ες δό­σεις του φε­τι­νού ΕΝΦΙΑ, η οποία υπερ­βαί­νει σε συ­νο­λι­κό ποσό τα 735 εκατ. ευρώ!

Το επό­με­νο πα­κέ­το φο­ροει­σπρα­κτι­κών μέ­τρων, που θα ξε­δι­πλώ­νε­ται στα­δια­κά στο επό­με­νο τε­τρά­μη­νο και ταυ­τό­χρο­να με τις ήδη επι­βλη­θεί­σες φο­ρο­λο­γι­κές επι­βα­ρύν­σεις σε ει­σο­δή­μα­τα και ακί­νη­τη πε­ριου­σία, πε­ρι­λαμ­βά­νει:

1. Αύ­ξη­ση του φόρου στο αγρο­τι­κό πε­τρέ­λαιο: Από την 1η Οκτω­βρί­ου 2016 ο ει­δι­κός φόρος κα­τα­νά­λω­σης (ΕΦΚ) που επι­βα­ρύ­νει το πε­τρέ­λαιο κί­νη­σης το οποίο χρη­σι­μο­ποιούν οι αγρό­τες για την υπο­στή­ρι­ξη της πα­ρα­γω­γι­κής τους δρα­στη­ριό­τη­τας θα αυ­ξη­θεί κατά 65% ή κατά 0,13 ευρώ το λίτρο, από τα 0,20 στα 0,33 ευρώ το λίτρο.

Οι αγρό­τες, κατά την αγορά του πε­τρε­λαί­ου κί­νη­σης για την εξυ­πη­ρέ­τη­ση των ανα­γκών της πα­ρα­γω­γής τους, θα κα­τα­βάλ­λουν πλέον τον ΕΦΚ των 0,33 ευρώ το λίτρο, που ισχύ­ει για το κα­νο­νι­κό πε­τρέ­λαιο κί­νη­σης, χωρίς να δι­καιού­νται καμία επι­στρο­φή φόρου εκ των υστέ­ρων. Η δια­φο­ρά με­τα­ξύ του ΕΦΚ του αγρο­τι­κού πε­τρε­λαί­ου και του ΕΦΚ του κα­νο­νι­κού πε­τρε­λαί­ου κί­νη­σης θα εξα­λει­φθεί και θα πάψει πλέον να κα­τα­βάλ­λε­ται εκ των υστέ­ρων ως επι­στρο­φή φόρου.

Ση­μειώ­νε­ται ότι το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών δεν έχει κα­τα­βά­λει ακόμη στους αγρό­τες τη δεύ­τε­ρη δόση των επι­στρο­φών ΕΦΚ για το πε­τρέ­λαιο κί­νη­σης που προ­μη­θεύ­τη­καν το 2015, καθώς και ολό­κλη­ρο το οφει­λό­με­νο ποσό επι­στρο­φών ΕΦΚ για το πε­τρέ­λαιο κί­νη­σης που έχουν αγο­ρά­σει από τις αρχές του 2016 μέχρι σή­με­ρα!

2. Αύ­ξη­ση του φόρου στο πε­τρέ­λαιο θέρ­μαν­σης: Ο ει­δι­κός φόρος κα­τα­νά­λω­σης που επι­βα­ρύ­νει το πε­τρέ­λαιο θέρ­μαν­σης θα αυ­ξη­θεί από τις 15 Οκτω­βρί­ου 2016 κατά 0,05 ευρώ το λίτρο, από τα 0,23 στα 0,28 ευρώ το λίτρο. Οι λια­νι­κές τιμές πώ­λη­σης του καυ­σί­μου θα επι­βα­ρυν­θούν με επι­πλέ­ον 0,06-0,07 ευρώ το λίτρο.

3. Τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας 2017: Μέχρι το τέλος Δε­κεμ­βρί­ου πάνω από 5.000.000 κά­το­χοι Ι.Χ. αυ­το­κι­νή­των και λοι­πών οχη­μά­των θα κλη­θούν να κα­τα­βά­λουν τα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας για το έτος 2017. Το συ­νο­λι­κό ποσό που θα υπο­χρε­ω­θούν να πλη­ρώ­σουν υπερ­βαί­νει το 1 δισ. ευρώ, ενώ ήδη στο υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών σχε­διά­ζουν αλ­λα­γές στα τέλη κυ­κλο­φο­ρί­ας.

4. Αυ­ξή­σεις στους φό­ρους που επι­βα­ρύ­νουν τα λοιπά καύ­σι­μα: Από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2017:

* Ο ει­δι­κός φόρος κα­τα­νά­λω­σης που επι­βα­ρύ­νει τη βεν­ζί­νη θα αυ­ξη­θεί κατά 0,03 ευρώ το λίτρο, από τα 0,67 στα 0,7 ευρώ το λίτρο,

* Ο ΕΦΚ στο πε­τρέ­λαιο κί­νη­σης θα αυ­ξη­θεί κατά 0,08 ευρώ το λίτρο, από τα 0,33 στα 0,41 ευρώ το λίτρο.

* Ο ΕΦΚ στο υγρα­έ­ριο κί­νη­σης θα αυ­ξη­θεί κατά 0,10 ευρώ το λίτρο, από τα 0,33 στα 0,43 ευρώ το λίτρο.

Συ­νυ­πο­λο­γι­ζό­με­νου και του ΦΠΑ επί της πρό­σθε­της δια­φο­ράς φόρου που θα προ­κύ­ψει, η τε­λι­κή επί­πτω­ση στη λια­νι­κή τιμή πώ­λη­σης της βεν­ζί­νης θα είναι μια ανα­τί­μη­ση της τά­ξε­ως των 4 λε­πτών ανά λίτρο με συ­νέ­πεια η αμό­λυ­βδη να πω­λεί­ται σε τιμές που θα κι­νη­θούν στα επί­πε­δα του 1,40 ευρώ το λίτρο. Στο πε­τρέ­λαιο κί­νη­σης η αύ­ξη­ση του φόρου κατά 8 λεπτά το λίτρο θα έχει ως συ­νέ­πεια η μέση λια­νι­κή τιμή να υπερ­βεί το 1,10 ευρώ, ενώ στο υγρα­έ­ριο κί­νη­σης η αύ­ξη­ση της λια­νι­κής τιμής πώ­λη­σης υπο­λο­γί­ζε­ται ότι θα φθά­σει το 0,12-0,13 ευρώ το λίτρο.

5. Αυ­ξή­σεις στους φό­ρους που επι­βα­ρύ­νουν τα τσι­γά­ρα και τα λοιπά προ­ϊ­ό­ντα κα­πνού: Από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2017 ο πά­γιος φόρος κα­τα­νά­λω­σης που επι­βα­ρύ­νει τον λε­πτο­κομ­μέ­νο καπνό θα αυ­ξη­θεί  από τα 156,70 στα 170 ευρώ ανά κιλό. Ο ανα­λο­γι­κός φόρος θα αυ­ξη­θεί από 20% στο 26% της λια­νι­κής τιμής πώ­λη­σης. Το απο­τέ­λε­σμα των αυ­ξή­σε­ων αυτών στους ΕΦΚ των τσι­γά­ρων και του κα­πνού θα είναι να αυ­ξη­θούν οι λια­νι­κές τιμές πώ­λη­σης κατά 0,50 έως 1 ευρώ ανά πα­κέ­το.

6. Επι­βο­λή φόρου στον καφέ: Από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2017 θα επι­βάλ­λε­ται ει­δι­κός φόρος κα­τα­νά­λω­σης στον ει­σα­γό­με­νο και εγ­χω­ρί­ως πα­ρα­γό­με­νο καφέ. Ει­δι­κό­τε­ρα από την 1η-1-2017 θα επι­βλη­θεί ΕΦΚ στην ει­σα­γω­γή και στην εγ­χώ­ρια πα­ρα­γω­γή καφέ, με συ­ντε­λε­στές από 2 έως 3 ευρώ ανά κιλό στον κα­βουρ­ντι­σμέ­νο καφέ και με συ­ντε­λε­στή 4 ευρώ ανά κιλό στον στιγ­μιαίο καφέ και στα πα­ρα­σκευά­σμα­τα από εκ­χυ­λί­σμα­τα, απο­στάγ­μα­τα ή συ­μπυ­κνώ­μα­τα του καφέ. Η επι­βο­λή του φόρου αυτού, ανα­μέ­νε­ται να επι­βα­ρύ­νει με αυ­ξή­σεις κατά 10%-20% τις λια­νι­κές τιμές πώ­λη­σης των δια­φό­ρων ειδών καφέ.

7. Φόρος στα ηλε­κτρο­νι­κά τσι­γά­ρα: Από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2017 θα επι­βλη­θεί ει­δι­κός φόρος κα­τα­νά­λω­σης και στα υγρά που χρη­σι­μο­ποιού­νται στα ηλε­κτρο­νι­κά τσι­γά­ρα: Το ύψος του φόρου θα είναι 10 λεπτά ανά ml υγρού.

8. Φο­ρο­λο­γι­κό τέλος στη στα­θε­ρή τη­λε­φω­νία: Με την εί­σο­δο του νέου έτους θα επι­βλη­θεί τέλος 5% σε κάθε μη­νιαίο ή δι­μη­νιαίο λο­γα­ρια­σμό τη­λε­πι­κοι­νω­νια­κών τελών στα­θε­ρής τη­λε­φω­νί­ας. Το νέο αυτό τέλος θα επι­βάλ­λε­ται από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2017 επί των κα­θα­ρών (προ ΦΠΑ) τη­λε­πι­κοι­νω­νια­κών τελών κάθε μη­νιαί­ου ή δι­μη­νιαί­ου λο­γα­ρια­σμού. Επί του νέου αυτού τέ­λους θα επι­βάλ­λε­ται εν συ­νε­χεία ο ΦΠΑ με συ­ντε­λε­στή 24%. Η τε­λι­κή επι­βά­ρυν­ση στους λο­γα­ρια­σμούς στα­θε­ρής τη­λε­φω­νί­ας θα αγ­γί­ξει το 6%.

9. Αύ­ξη­ση του φόρου στα με­ρί­σμα­τα: Από την 1η-1-2017 ο φόρος στα με­ρί­σμα­τα αυ­ξά­νε­ται από 10% σε 15%.

10. Αύ­ξη­ση του ΦΠΑ σε πολλά νησιά του Αι­γαί­ου: Από την 1η-1-2017 θα κα­ταρ­γη­θούν οι μειω­μέ­νοι κατά 30% συ­ντε­λε­στές ΦΠΑ σε όλα τα υπό­λοι­πα νησιά του Αι­γαί­ου που ακόμη δια­τη­ρού­νται. Ου­σια­στι­κά από το νέο έτος, ο ΦΠΑ θα αυ­ξη­θεί από τα επί­πε­δα του 5%, του 9% και του 17%, στα επί­πε­δα του 6%, του 13% και του 24% σε πολλά νησιά του Αι­γαί­ου, με­τα­ξύ των οποί­ων η Λέ­σβος, η Χίος, η Σάμος και η Λή­μνος.

Ναυ­τε­μπο­ρι­κή

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.