Ειδήσεις

Ευάλωτοι σε ηλεκτρονικές απάτες και οι νέοι σε ηλικία καταναλωτές

Τους νέους ανθρώπους έχουν κυρίως στόχο τα περιστατικά απάτης που διαπιστώνονται με κάρτες, παρά την εσφαλμένη αντίληψη ότι οι μεγαλύτερες γενιές είναι πιο ευάλωτες. Αυτό προκύπτει από στοιχεία της Revolut για την Ελλάδα, με βάση τα οποία η ηλικιακή κατηγορία που ανήκει στην Gen-Z (18-27 ετών) μαζί με τους Millennials (28-43 ετών) αντιπροσωπεύουν το 53% των περιπτώσεων εξαπάτησης που αναφέρθηκαν στη Revolut τους τελευταίους 12 μήνες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας:

– Τη χρονιά που μας πέρασε οι Millennials (28-43 ετών) και οι ενήλικοι Gen-Z (18-27 ετών) αντιπροσώπευαν συνδυαστικά το 53% των αναφορών απάτης, ενώ οι μεγαλύτερες γενιές (Gen-X και Boomers) αντιπροσώπευαν το 42%.

– Οι Gen-Z χρήστες αποτέλεσαν το 32% των περιστατικών απάτης που αναφέρθηκαν κατά το τελευταίο έτος.

Με βάση τα ίδια στοιχεία, τα περιστατικά απάτης ήταν λιγότερα στις προηγούμενες γενιές, αλλά ο οικονομικός αντίκτυπος όσον αφορά τους Boomers ήταν σημαντικά υψηλότερος:

– Παρότι οι Boomers (60-78 ετών) αποτέλεσαν μόλις το 16% των περιστατικών, υπέστησαν απώλειες άνω των 2.000 ευρώ κατά μέσον όρο, ενώ οι Gen-X (44-59 ετών) έχασαν 970 ευρώ κατά μέσον όρο φτάνοντας το 26% του συνόλου.

– Gen-Z και Millennials έχασαν κατά μέσον όρο 955 ευρώ και 1.090 ευρώ, αντίστοιχα.

Οπως σημειώνει η Revolut, κοινός παρονομαστής στις απάτες που αντιμετώπισαν όλες οι ηλικιακές ομάδες ήταν η προέλευση. Οι απάτες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε ιστοσελίδες αποτέλεσαν τη συχνότερη πηγή. Οι απάτες μέσω ιστοσελίδων και οι τηλεφωνικές κλήσεις ήταν κοινές σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, με έμφαση ωστόσο στη γενιά Χ, όπου η εξαπάτηση σε ιστοσελίδες διαπιστώθηκε σε ποσοστό 60%, ενώ οι Millennials είναι πιο ευάλωτοι στις απάτες μέσω social media σε ποσοστό 75%. Tα ευρήματα αυτά δημοσιεύονται μετά την κυκλοφορία του Revolut Secure, ενός συστήματος το οποίο ενώνει όλες τις προηγμένες λειτουργίες ασφαλείας της Revolut ώστε να δώσει στους πελάτες περισσότερο έλεγχο σχετικά με το πώς προστατεύονται τα χρήματά τους.

Οι συμβουλές της Revolut προς τους πελάτες της είναι:

– Να είναι προσεκτικοί. Αν κάτι φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, τότε μάλλον πρόκειται για απάτη.

– Να χρησιμοποιούν ασφαλή μέσα, επιλέγοντας αξιόπιστες ιστοσελίδες και πλατφόρμες για συναλλαγές.

– Να αναφέρουν τυχόν ύποπτη δραστηριότητα.

Πηγή kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου