Στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου έχουν μπει πλέον τα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα, κυρίως πετρελαιοκίνητα, στα οποία εξετάζεται να επιβληθεί το περίφημο «Περιβαλλοντικό Τέλος» επιβεβαιώνοντας το ρεπορτάζ του Enikonomia στις 7/5/2015…

Ωστόσο οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν τις προσεχείς ημέρες και πολύ σημ,αντικό ρόλο στην συγκεκριμένη εξέλιξη έχει διαδραματίσει το σκάνδαλο του ομίλου VW που έχει επηρεάσει και την Ελλάδα.

Αλλωστε η επιβολή αυξημένης φορολογίας στα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν έχει πέσει στο τραπέζι του οικονομικού επιτελείου εδώ και χρόνια αλλά λόγω της οικονομικής κρίσης συνεχώς έπαιρνε αναβολή.

Οπως φαίνεται όμως έφθασε το πλήρωμα του χρόνου να επιβληθεί ο συγκεκριμένος φόρος που σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia θα κυμαίνεται μεταξύ 30 έως 70 ευρώ ετησίως.

Πάντως ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει ποια αυτοκίνητα θα αφορά ο συγκεκριμένος φόρος αλλά οι πληροφορίες συγκλίνουν στα οχήματα που έχουν ξεπεράσει τα 10 ή 12 χρόνια κυκλοφορίας στους ελληνικούς δρόμους ή ευρωπαϊκούς δρόμου (εισαγόμενα μεταχειρισμένα) από την ημέρα που πρωτοκυκλοφόρησαν ως καινούρια…

Επίσης στα σενάρια που εξετάζονται περιλαμβάνεται και η αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης στα επίπεδα της βενζίνης…

Περιβαλλοντικό Τέλος

Το Περιβαλλοντικό Τέλος εξετάζεται εδώ και πολύ καιρό από το οικονομικό επιτελείο και σύμφωνα με πληροφορίες μπορεί ο στόχος του να είναι διπλός αλλά με μικρό κόστος για τους ιδιοκτήτες.

Σύμφωνα με το σχέδιο που εξετάζεται το συγκεκριμένο Τέλος θα αφορά στα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η επέκτασή του στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Μάλιστα μετά το σκάνδαλο του ομίλου VW η επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους έχει ενισχυθεί έντονα ενώ από την άλλη μεριά επιβάλλεται και από άλλα κράτη-μέλη…

Το κόστος σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia αναμένεται να κυμανθεί από 30 έως και 70 ευρώ ετησίως…

Μεγάλο το ρίσκο με τα Τέλη Κυκλοφορίας…

Σε τετ-α-κε για την κυβέρνηση τείνει να εξελιχθεί το θέμα των Τελών Κυκλοφορίας καθώς από τη μία μεριά ο τρόπος υπολογισμού έχει ήδη «δύο ταχύτητες» και μία επιπλέον θα περιπλέξει περαιτέρω τα πράγματα ενώ από την άλλη μεριά η απώλεια εσόδων είναι δεδομένη κάθε χρόνο!

Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας αυτή τη στιγμή υπολογίζονται είτε με βάση τον κυβισμό του κινητήρα είτε με βάση τις εκπομπές ρύπων και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia δεν αλλάξουν φέτος.

Το συγκεκριμένο σύστημα σε συνδυασμό με την επιβολή Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης έχει οδηγήσει σε φορολογική «ακινησία» περίπου 750.000 αυτοκίνητα ενώ από την άλλη μεριά έχει αυξήσει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων με «Μηδενικά Τέλη» Κυκλοφορίας.

‘Οπως έχουν τονίσει αναλυτές μεσοπρόθεσμα τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας θα μειώνονται κάθε χρόνο καθώς από τη μία μεριά θα κατατίθονται πινακίδες κυκλοφορίας εξαιτίας των υψηλών Τελών αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και από την άλλη θα αυξάνεται ο αριθμός των οχημάτων που δεν καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Τα σενάρια περί υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση των αριθμό των οχημάτων που διαθέτει το κάθε νοικοκυριό ή με βάση την Αξία Λιανικής σύμφωνα με στελέχη της αγοράς δεν ευσταθούν ούτε μπορούν να υλοποιηθούν καθώς ο αριθμός των οχημάτων στο κάθε νοικοκυριό φορολογείται ήδη από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας ενώ όσον αφορά στα Τεκμήρια Διαβίωσης είναι αθροιστικά. Οπότε τα αυτοκίνητα φορολογούνται κανονικά!

Από την άλλη μεριά ο υπολογισμός των Τελών Κυκλοφορίας με βάση την Αξία Λιανικής θα δημιουργήσει μια επιπλέον «ταχύτητα» στο ήδη κορεσμένο «κιβώτιο» του οικονομικού μηχανισμού εσόδων η οποία το μόνο που θα δημιουργήσει είναι αναστάτωση στην αγορά και βέβαια νέες «ανισότητες».

Ειδικότερα αν υιοθετηθεί το μοντέλο του τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση την Αξία Λιανικής τον πρώτο χρόνο η ισοδυναμία θα είναι απόλυτα αληθής. Τον δεύτερο ή τρίτο ή έκτο χρόνο όμως κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει την υπολειπόμμενη αξία Λιανικής των οχημάτων καθώς η αξία του κάθε αυτοκινήτου είναι μοναδική!

‘Αλλωστε όλα τα παραπάνω έχουν επιβεβαιωθεί στις δικαστικές αίθουσες μεταξύ ιδιοκτητών ΙΧ και ασφαλιστικών εταιρειών εις βάρος των δεύτερων οι οποίοι ήθελαν να καταβάλουν μικρότερες αποζημιώσεις στους ιδιοκτήτες ΙΧ που τα οχήματά τους είχαν κλαπεί.

Παράλληλα αν υιοθετηθεί το σύστημα υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση την Αξία Λιανικής θα έχει ισχύ από το 2016 με αποτέλεσμα τα ακριβά αυτοκίνητα που έχουν αποκτηθεί πριν το 2015 ξαφνικά να αποκτήσουν μεγαλύτερη αξία από τα αντίστοιχα καινούρια τα οποία κανείς δεν θα… πλησιάζει!

Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας

Τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας βρίσκονται στο στόχαστρο του Οικονομικού επιτελείου εδώ και πολλά χρόνια ωστόσο κανείς μέχρι σήμερα δεν «τόλμησε» να τα αλλάξει.

Ωστόσο η σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας σε συνδυασμό με τα προαπαιτούμενα αλλά και την αναζήτηση ισοδυνάμων από την κυβέρνηση οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην αλλαγή των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας θα αφορούν μοντέλα με εκπομπές CO2 κάτω των 80 γραμμαρίων από 99 γραμμάρια που είναι σήμερα.

Φόρος στο πετρέλαιο κίνησης

Ακόμη μία σίγουρη πηγή εσόδων για το οικονομικό επιτελείο αφορά στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης ώστε η τιμή του να είναι ανάλογη της βενζίνης.

Αλλωστε το δρόμο άνοιξε η Γαλλία η οποία ανακοίνωσε την Πέμπτη 8/10 πως θα διακόψει την φορολογική ασυλία στο πετρέλαιο κίνησης μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου της VW.

Στην Ελλάδα ωστόσο κάτι τέτοιο θα σημάνει την έναρξη του πολέμου μεταξύ κυβέρνησης και του κλάδου των μεταφορών (φορτηγά, Ταξί, ΚΤΕΛ, κ.ά.) και είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα στα εθνικά οδικά δίκτυα της χώρας…

enikonomia.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ