Τον ασκό του Αιόλου άνοιξε το ρεπορτάζ της “δημοκρατικής” για την κίνηση στην Μεσαιωνική Πόλη, που κατά δήλωση του προέδρου του Σωματείου Καταστηματαρχών κ. Τάσου Μελετίου ο Αύγουστος που πέρασε “ήταν ο χειρότερος όλων των εποχών”.
Καταστηματάρχες και επαγγελματίες του τουρισμού επικοινώνησαν με την “δημοκρατική” και διηγήθηκαν περιστατικά για γέλια και για κλάματα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, ενδεικτικά της οικονομικής κατάστασης μεγάλης μερίδας των επισκεπτών που επέλεξαν τη Ρόδο για τις διακοπές τους.
Ιδιοκτήτης εστιατορίου στην Παλιά Πόλη, δήλωσε στη “δ” ότι μόλις χθες πελάτης επέδειξε στον σερβιτόρο που πήγε για να του πάρει παραγγελία μια πλαστική κάρτα και μάλιστα μεταφρασμένη στα ελληνικά, στην οποία αναγραφόταν ότι είναι ασθενής και πως θα πρέπει να τρώει μόνο μισές μερίδες από το φαγητό του και ως εκ τούτου απαίτησε να του σερβιριστούν μόνο μισές μερίδες και βεβαίως να πληρώσει στη μισή τιμή! Ο ιδιοκτήτης, αφού πήρε την κάρτα στα χέρια του, του εξήγησε ότι σε αυτήν δεν αναγράφεται ούτε το όνομα του κατόχου, ούτε το όνομα του γιατρού και βεβαίως ούτε η πάθηση, ούτε και φέρει υπογραφή. Του είπε ότι η κάρτα αυτή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε και για το λόγο αυτό, δεν μπορεί να ικανοποιήσει την απαίτησή του. Ο πελάτης δυσαρεστήθηκε με την εξέλιξη, αλλά τελικώς παρήγγειλε κανονικά. Μάλιστα, όπως εξήγησε ο ιδιοκτήτης στην “δ” δεν είναι η πρώτη φορά φέτος που πελάτες του επέδειξαν αυτή την πλαστική κάρτα που δεν φέρει καμία πιστοποίηση, κάνοντας λόγο για προσπάθεια ορισμένων επιτήδειων επισκεπτών να εξοικονομήσουν χρήματα, τρώγοντας μισές μερίδες! Όπως λέει, οι επαγγελματίες του τουρισμού θα πρέπει να είναι υποψιασμένοι διότι οι επιτήδειοι επισκέπτες αποδεικνύονται όλο και περισσότερο εφευρετικοί.
Ιδιοκτήτης ψητοπωλείου επίσης στην Παλιά Πόλη, ανέφερε στη “δ” πως πολλά ζευγάρια κάθονται στο τραπέζι, παίρνουν μια πίτα γύρο και μια μπύρα ή ένα αναψυκτικό και τα μοιράζουν στα δύο. Όπως εξηγεί κι άλλες χρονιές συνέβαινε αυτό, όμως φέτος το κακό παράγινε, αφού δεν έλειπαν τα παζάρια και οι… τσιγγουνιές για το πώς θα μοιράσουν μεταξύ τους το φαγητό!
Εργαζόμενος σε ομοειδές κατάστημα εξάλλου, είχε αναφέρει στη “δ” μια από τις δεκάδες τραγελαφικές καταστάσεις που έζησε φέτος όταν ζευγάρι του έκανε παζάρια για να πληρώσει το δυνατόν λιγότερα χρήματα για μια πίτα με σουβλάκι. Ζευγάρι αλλοδαπών επισκεπτών, επισκέφθηκε το κατάστημα που εργάζεται και ακολούθησε ο εξής διάλογος:
– Πόσο κάνει μία πίτα με κοτόπουλο, απ΄όλα;
– Τρία ευρώ
– Αν δεν βάλουμε κρέας, πόσο θα μας κοστίσει;
– Δύο ευρώ.
– Αν βάλουμε μόνο πατάτες και τζατζίκι;
Ένα ευρώ.
– Θα πάρουμε την πίτα του ενός ευρώ. Μπορείτε να μας βάλετε λίγο παραπάνω τζατζίκι;
Οι δύο υπάλληλοι του καταστήματος, ετοίμασαν την πίτα και πριν προλάβουν να την προσφέρουν, η κοπέλα τούς ζήτησε να την κόψουν στα δύο (!) και να τα τυλίξουν ξεχωριστά, ώστε να την μοιραστούν με τον σύντροφό της.
Ιδιοκτήτης τουριστικού καταστήματος, ανέφερε στη “δ” ότι δύο ηλικιωμένες κυρίες κρατώντας χάλκινα κέρματα μπήκαν στο κατάστημά του για να αγοράσουν σουβενίρς του ενός ευρώ. Επέλεξαν να αγοράσουν δύο μαγνητάκια για το ψυγείο, κόστους ενός ευρώ το καθένα όμως τα ψιλά… δεν έφταναν. Ζήτησαν από τον καταστηματάρχη να τους κάνει… σκόντο από 40 λεπτά κι εκείνος, τελικά τους τα χάρισε. «Τι νόημα έχει να εισπράξω 60 λεπτά αντί του ενός ευρώ. Χάρισα στις δύο ηλικιωμένες τα μαγνητάκια. Απ’ ό,τι είδα όταν μετρούσαν τα κέρματα, τα είχαν φέρει μαζί τους από τη χώρα τους, δεν ήταν ρέστα που πήραν από συναλλαγή τους με ντόπιο κατάστημα. Αυτά είχαν, αυτά έφεραν. Κι αυτό κάτι λέει για τους τουρίστες που είχαμε μέσα στον Αύγουστο», δήλωσε στη “δ”.
Σε άλλη περίπτωση ένα νεαρό ζευγάρι μπήκε σε τουριστικό κατάστημα κι επέλεξε να αγοράσει μια ξύλινη σφεντόνα, κόστους 2,5 ευρώ. Ο πελάτης ζήτησε από τον ιδιοκτήτη να του κάνει έκπτωση και να την αγοράσει στα δύο ευρώ διότι δεν είχε μαζί του άλλα χρήματα, εισπράττοντας την άρνησή του, διότι όπως του εξήγησε αν του έκοβε αυτά τα χρήματα δεν θα είχε κανένα κέρδος για το κατάστημά του. Τότε ο νεαρός στράφηκε στην σύντροφό του και της ζήτησε 50 λεπτά για να αγοράσει την σφεντόνα κι εισέπραξε ένα μεγαλοπρεπές όχι. Τελικά η σφεντόνα επέστρεψε στο ράφι.
Ιδιοκτήτης περιπτέρου στην περιοχή της Ιαλυσού, λέει στη “δ” ότι τουρίστας του έκανε παζάρια για να αγοράσει ένα παγωτό των δύο ευρώ στην τιμή του ενός, όπως συνέβη πολλές φορές στη διάρκεια της σεζόν, κι εκείνος του απάντησε ότι προτιμά να το φάει ο ίδιος παρά να του κόψει από τα δύο ευρώ το ένα.
Αρχηγός γκρουπ, διηγήθηκε στη “δ”, ότι στην διάρκεια εκδρομής σε αξιοθέατα της Ρόδου κι αφού είχε φτάσει μεσημέρι οι περισσότεροι έφαγαν σνακ που έφεραν μαζί τους από το πρωινό του ξενοδοχείου. Μάλιστα όπως είπε, παρά τις υψηλές θερμοκρασίες και την πολύωρη ξενάγηση, λίγοι ήταν εκείνοι που διέθεταν έστω και ένα ευρώ για να αγοράσουν νερό, πόσω μάλλον αναψυκτικά ή παγωτό.
Ιδιοκτήτης εστιατορίου ανέφερε ότι πολλοί τουρίστες πριν καθίσουν στο κατάστημά του τον ρωτούσαν αν έχει “happy hour” μια πρακτική που δεν είναι πια τόσο διαδεδομένη στη Ρόδο όπως παλαιότερα. Αφορά σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας (που συνήθως δεν έχει πολύ κίνηση) που οι τιμές είναι μειωμένες σε σχέση με τον τιμοκατάλογο και την εφαρμόζουν κυρίως καφετέριες και μπαρ και όχι εστιατόρια, για να προσελκύσουν πελάτες στις λεγόμενες “νεκρές ώρες”.
Τα περιστατικά αυτά, σίγουρα δεν είναι τα μόνα αλλά είναι ενδεικτικά του τι κλήθηκαν να διαχειριστούν φέτος επαγγελματίες του τουρισμού, που περιμένουν να δουλέψουν τους μήνες της τουριστικής περιόδου για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους αλλά και για να καταφέρουν τα περάσουν τον χειμώνα.
Οι περισσότεροι επαγγελματίες ξέρουν ότι θα κλείσουν την σεζόν με χρέη, όπως στα τελευταία χρόνια, τα οποία θα βρουν μπροστά τους στην επόμενη τουριστική περίοδο, αφού όπως λένε, το κοντέρ των οικονομικών υποχρεώσεων, δεν μπορεί να μηδενίσει με τις υπάρχουσες συνθήκες στον τουρισμό.
Μάλιστα, όπως δήλωσε πρόσφατα στην “δ” ο πρόεδρος των εστιατόρων κ. Γιάννης Κλούβας, από τα 1050 εστιατόρια που λειτουργούσαν στη Ρόδο έχουν απομείνει περίπου 700 (!), ενώ κάποια έχουν μετατραπεί σε ταχυφαγεία και σε σνακ μπαρ στην προσπάθεια των ιδιοκτητών τους να μειώσουν τα εργατικά-λειτουργικά κόστη.

Σχολιασμός άρθρου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ