Ειδήσεις

Μιχάλης Μπαριανάκης: Γέφυρα Κρεμαστής

Αισθάνομαι την ανάγκη να ενημερώσω τους απόντες συναδέλφους και τους πολίτες του Νοτίου Αιγαίου για το θέμα που εισηγήθηκα στο 11ο Περιφερειακό συμβούλιο, με θέμα την έγκριση σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» για το έργο (μελέτη επισκευής δομικής ενίσχυσης και διαπλάτυνσης της γέφυρας της Κρεμαστής επί της επαρχιακής οδού Ιαλυσού- Αεροδρομίου Διαγόρα Ρόδου) με ύψος προϋπολογισμού, 192.662,48 ευρώ πλέον με Φ.Π.Α.

Είναι γνωστό σε όλους ότι η γέφυρα της Κρεμαστής έχει καταστεί υπαίτια για την απώλεια ζωών, πολλών συνανθρώπων μας και έτσι ήταν επιτακτική η ανάγκη μιας νέας γέφυρας.

Η προηγούμενη περιφερειακή αρχή θέλοντας να «χρυσώσει το χάπι», καθώς πνίγηκαν συνάνθρωποι μας κατά τη μεγάλη βροχόπτωση στο τέλος του 2013, προχώρησε στη διαδικασία της ανέγερσης νέας γέφυρας,  με προϋπολογισμό 3 εκατομμύρια ευρώ.  Στις 20 Μαΐου 2014 προχώρησε στη  στην υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο εργολάβο, ο οποίος, όμως, δε ξεκίνησε ποτέ τις εργασίες,  κι αυτό γιατί το ΠΕΧΩ απέρριψε τη μελέτη του έργου, αφού δεν υπήρχε περιβαλλοντική και υδραυλική μελέτη.

Και ενώ ο κύριος Μαχαιρίδης υποστήριζε πως η μελέτη της Περιφέρειας ήταν πλήρης, όλως παραδόξως στην Οικονομική Επιτροπή στις 31 Ιουλίου 2014, η παράταξη του με πρόεδρο τον κύριο Μακρυωνίτη,  ψήφισε ανάθεση υδραυλικής μελέτης στην οποία δεν υπέγραψε για την εκτέλεση της ο κ. Μαχαιρίδης, αφήνοντας την για τον επόμενο Περιφεριάρχη (Γιώργο Χατζημάρκο), ώστε να βρεθεί αυτός υπεύθυνος για την ανακολουθία των διαδικασιών και να κατηγορηθεί γι αυτό.

Η νέα λοιπόν περιφερειακή αρχή καθυστέρησε την απόφαση κατασκευής της γέφυρας, γιατί απλά έπρεπε να δρομολογήσει τις σωστές διαδικασίες.

Και αφού αναθέταμε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ερευνητική μελέτη με ειδικούς καθηγητές, το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε αυτή τη Προγραμματική Σύμβαση και έτσι καταλήξαμε στην απόφαση διαπλάτυνσης της υπάρχουσας γέφυρας, με Προγραμματική Σύμβαση με την εταιρία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ», στην οποία κύριος μέτοχος είναι το ελληνικό δημόσιο και έχει την υποδομή για να προχωρήσει στην ιδιάζουσα αυτή μελέτη.

Σύμφωνα δε με τους τεχνικούς η διαπλάτυνση της γέφυρας της Κρεμαστής θα κοστίσει πολύ λιγότερο από τη κατασκευή μιας δεύτερης γέφυρας, δίπλα στην υπάρχουσα, που ήταν το αρχικό σχέδιο του κ. Μαχαιρίδη.

Επειδή ζούμε στην εποχή της αμφισβήτησης, πιστεύω ακράδαντα ότι ο κ. Μαχαιρίδης άδραξε την ευκαιρία που του έδωσαν οι διαγραφέντες από την παράταξη της πλειοψηφίας για να αποχωρήσει και να αποφύγει τη συζήτηση για τη γέφυρα, μια συζήτηση που θα ον άφηνε εκτεθειμένο.

Είχαμε τρία πολύ σοβαρά θέματα για συζήτηση αλλά ο κύριος Μαχαιρίδης και ο κύριος Μπενέτος προτίμησαν την αποχώρηση.  Αντίθετα, οι επικεφαλείς  των άλλων δύο παρατάξεων της ελάσσονος μειοψηφίας κα Χατζηγιάννη και κ. Νίκος Αττιτής, έμειναν στην αίθουσα, υπέβαλαν ερωτήσεις και πήραν απαντήσεις.

Εμείς πιστεύουμε πως ακολουθώντας τις νόμιμες διαδικασίες, θα προλάβουμε να παραδώσουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα και με λιγότερα χρήματα τη νέα γέφυρα της Κρεμαστής, χωρίς να χρειάζεται να περνούν τα οχήματα μέσα από τον ποταμό.

Ένα έργο που θα έπρεπε να έχει γίνει πολλά χρόνια πριν και πολύ πριν θρηνήσουμε θύματα…

Υ.Γ. Οι παρατάξεις τόσο του κ. Μαχαιρίδη όσο και το κ. Μπενέτου δεν θα αποφύγουν την ενημέρωση για το φράγμα του Γαδουρά, αφού ο Περιφερειάρχης ανέβαλε το θέμα για την συνεδρίαση.

Με εκτίμηση,

Μιχάλης Μπαριανάκης

Περιφερειακός  Σύμβουλος

Πρόεδρος Φυτώριο ΑΕ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου