Γράφει ο
Εμμανουήλ Μοράρης
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Η διαφορά στο βάρος από τη μία ημέρα στην άλλη, έχει να κάνει με τα υγρά που έχετε πάρει ή χάσει και όχι με το λίπος, η απώλεια του οποίου πρέπει να είναι και ο στόχος σας.
Υπάρχουν διάφορες σωματικές μεταβολές (κατακράτηση υγρών, δυσκοιλιότητα, έμμηνος ρύση για τις γυναίκες κλπ), οι οποίες δείχνουν αυξομειώσεις στο βάρος.
Οι πιθανοί λόγοι που μπορεί η ζυγαριά να μην δείχνει λιγότερα (με εξαίρεση παθολογικές καταστάσεις ) είναι η αύξηση της μυϊκής μάζας, η αύξηση του ποσοστού ενυδάτωσης του οργανισμού, η ύπαρξη προεμμηνορρησιακού συνδρόμου ή γαστρεντερολογικών προβλημάτων όπως η δυσκοιλιότητα και η κακή ποιότητα ύπνου.
Να θυμάστε ότι δεν είναι μόνο τα κιλά που μεταβάλλονται, αλλά το σωματικό λίπος, οι πόντοι καθώς και η μυική μάζα. Το σώμα δεν είναι μια άμορφη μάζα από κιλά αλλά ένα σώμα σμιλεμένο και αισθητικό χρειάζεται να έχει σωστές αναλογίες.
Ο πιο σωστός τρόπος ζυγίσματος είναι μία φορά την εβδομάδα, συγκεκριμένη ώρα και με συγκεκριμένο ρουχισμό φυσικά στην ίδια ζυγαριά.
Καλό είναι να ζυγίζεστε μόλις ξυπνήσετε, προτού πιείτε νερό ή φάτε κάτι και αφού έχετε επισκεφτεί την τουαλέτα.
Τότε η ζυγαριά δείχνει το πραγματικό σας βάρος, καθώς το στομάχι σας είναι ακόμα άδειο λόγω ύπνου.
Μη ζυγίζεστε το βράδυ, καθώς η κατακράτηση υγρών, η κατανάλωση γευμάτων ή ακόμα και η κούραση, μπορεί να σας δείξουν έως και δύο κιλά παραπάνω.
Σε καμία περίπτωση μη ζυγίζεστε τις δύσκολες ημέρες του μήνα, αφού και πάλι η κατακράτηση υγρών έχει κάνει τα μαγικά της. Ιδανικά, να ζυγίζεστε την εβδομάδα προτού αδιαθετήσετε, αφού τότε ο οργανισμός σας καίει θερμίδες με μεγαλύτερη ταχύτητα.
Τέλος, μη ζυγίζεστε μετά την προπόνησή σας. Ο οργανισμός σας έχει αποβάλει πολλά υγρά μέσω ιδρώτα και έχει αφυδατωθεί με αποτέλεσμα να ζυγίζετε λιγότερα κιλά από όσα είστε πράγματι.

Το ζύγισμα στην ίδια ζυγαριά είναι ο ασφαλέστερος τρόπος να υπολογίσετε τη διαφορά στα κιλά σας συγκριτικά με τις προηγούμενες φορές.

Πάντα να ελέγχετε ότι η ζυγαριά σας ακουμπάει στο πάτωμα γιατί διαφορετικά μπορεί να εκπλαγείτε από τα αναγραφόμενα κιλά, τα οποία δε θα αντιστοιχούν στο πραγματικό σας βάρος.
Αν διώξεις τα περιττά σου κιλά δεν θα γίνεις πιο όμορφη..
Όμορφη είσαι έτσι κι αλλιώς. Απλά θα σε κάνει να νιώθεις καλύτερα με τον εαυτό σου και αυτό είναι που έχει σημασία..

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ