Ειδήσεις

Για τον Ιούνιο του 2018 (!) μετατίθεται η λειτουργία της νέας μαρίνας Ρόδου

Πλήρη ενημέρωση για την πορεία της επένδυσης στη νέα μαρίνα Ρόδου έδωσε απαντώντας σε ερώτηση βουλευτή, ο υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Γ. Σταθάκης.
Ποιο συγκεκριμένα ο βουλευτής Αχαΐας του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδας κ. Νίκος Νικολόπουλος, υπέβαλε την 22α Φεβρουαρίου 2015 ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, ζητώντας να ενημερωθεί γιατί δεν ολοκληρώνεται η μαρίνα της Ρόδου και ποιός είναι ο λόγος που υφίσταται η συγκεκριμένη καθυστέρηση στην δημιουργία ανάλογων εγκαταστάσεων σε άλλα ελληνικά νησιά.
Ο υπουργός κ. Γ. Σταθάκης διαβίβασε στον Βουλευτή δύο σχετικά με το θέμα έγγραφα της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων με ημερομηνία 4.3.2016 και της Διεύθυνσης Χωροταξικού Σχεδιασμού και Υποδομών της Γενικής Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής με ημερομηνία 29.2.2016.
Από τα απαντητικά έγγραφα προκύπτει ότι δεν έχει υποβληθεί από τον φορέα αίτημα για διενέργεια τεχνικού ελέγχου και πιστοποίηση ολοκλήρωσης της επένδυσης και έχει προωθηθεί με νέο νόμο, που θα ψηφιστεί, παράταση έως την 30η Ιουνίου 2018 προς τούτο και περαιτέρω ότι η εταιρεία έχει υποβάλει αίτημα για την τμηματική άδεια λειτουργίας της επένδυσης για τα υλοποιηθέντα έργα της Α’ φάσης του λιμένα.
Στο πρώτο έγγραφο αναφέρονται συγκεκριμένα τα εξής:
«Θέμα: Επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας Μαρίνες Ρόδου Α.Ε»
Σχετ. Η αριθ. 3397/22-2-2016 ερώτηση του Βουλευτή κ. Νίκου Ι. Νικολόπουλου
Σχετικά με την, ως άνω, ερώτηση σας γνωρίζουμε ότι:
Από τα στοιχεία που τηρούνται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα – Ιδιωτικές Επενδύσεις του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, προκύπτει ότι η επιχείρηση με την επωνυμία «ΜΑΡΙΝΕΣ ΡΟΔΟΥ Α.Ε.» έχει υπαχθεί στις διατάξεις του ν.3299/2004 για επενδυτικό σχέδιο που αφορούσε:
Ίδρυση λιμένα σκαφών αναψυχής που περιλαμβάνει ζώνες αγκυροβολίων, χερσαία επισκευαστική ζώνη και συμπληρωματικές εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας, εστίασης και τροφοδοσίας, στη θέση Παλαιά Σφαγεία, στο Δήμο Ρόδου, στον Νομό Δωδεκανήσου στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με εγκεκριμένο κόστος επενδυτικού σχεδίου δεκατριών εκατομμυρίων τετρακοσίων δεκατριών χιλιάδων επτακοσίων δεκαέξι ευρώ και ογδόντα λεπτών (13.413.716,80€), και επιχορήγηση έξι εκατομμυρίων πενήντα εννέα χιλιάδων διακοσίων πεντακοσίων είκοσι ευρώ (6.059.520€).
Η υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου στο νόμο 3299/2004 έγινε με την υπ’ αριθμ. 28323/ΥΠΕ/4/1152/Ν.3299/2004/29-6-2007 κοινή απόφαση Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και σε συνέχεια διενέργειας ελέγχου από την υπηρεσία για πιστοποίηση εκτέλεσης του 50% του επενδυτικού έργου, έχει καταβληθεί στην εταιρεία ποσό 50% της εγκεκριμένης επιχορήγησης, ήτοι ποσό τριών εκατομμυρίων είκοσι εννέα χιλιάδων επτακοσίων εξήντα ευρώ (3.029.760€).
Σημειώνεται ότι για το εν λόγω επενδυτικό σχέδιο μέχρι σήμερα δεν έχει υποβληθεί από τον φορέα αίτημα για διενέργεια τελικού ελέγχου και πιστοποίηση ολοκλήρωσης, ενώ με σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις η προθεσμία ολοκλήρωσης όλων των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στα κίνητρα του νόμου 3299/2004 είναι   η 31.12.2015 και με νέα ρύθμιση (για την οποία μόλις έληξε η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης και πρόκειται να κατατεθεί για ψήφιση) προωθείται η περαιτέρω σχετική παράταση έως 30-6-2018, με προϋπόθεση υλοποίησης ορισμένου έργου.
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ
ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΣΩΤΗΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ».
Στο δεύτερο αναφέρονται τα εξής:
«ΘΕΜΑ: ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ
Σχετ.:  α) Η με Α.Π.ΤΧΕ/25/24-02-2016 Ερώτηση του βουλευτή κ. Ν. Νικολόπουλου (3397/22-02-2016).
β) Η υπ’ αριθμ. 14151/12-11-2010 Υπουργική Απόφαση,
γ) Η υπ’ αριθμ.  3043/21-2-2012 Υπουργική Απόφαση.
Σε απάντηση της ανωτέρω (α) σχετικής ερώτησης που κατατέθηκε στη Βουλή από το Βουλευτή κ. Ν. Νικολόπουλο, από πλευράς της Υπηρεσίας μας, σας γνωρίζουμε τ’ ακόλουθα:
Η χωροθέτηση Τουριστικών Λιμένων διέπεται από τις διατάξεις του Ν. 2160/93 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, οι εν λόγω υποδομές χωροθετούνται κατόπιν αιτήματος του υποψήφιου φορέα διαχείρισης, ο οποίος είναι και υπεύθυνος για την υλοποίηση του έργου. Σε συνέχεια της χωροθέτησης, ακολουθεί η υπογραφή Σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο, στην οποία καθορίζονται οι επιμέρους όροι και προϋποθέσεις χρήσης κι εκμετάλλευσης του τουριστικού λιμένα καθώς και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων. Με την ολοκλήρωση του συνόλου ή μέρους των έργων, ο φορέας διαχείρισης του Τουριστικού Λιμένα αιτείται την έκδοση ολικής ή τμηματικής άδειας λειτουργίας υποβάλλοντας τα οριζόμενα κατά νόμο δικαιολογητικά.
Οσον αφορά στη Μαρίνα Ρόδου, η οποία χωροθετήθηκε με το Ν. 2160/1993, μέρος των λιμενικών έργων κατασκευάστηκε από τον EOT με χρηματοδότηση από το Β’ ΚΠΣ. Με την από 2003 υπογραφείσα σύμβαση παραχώρησης της χρήσης κι εκμετάλλευσης του τουριστικού λιμένα, ο Δήμος Ροδίων ανέλαβε, ως φορέας διαχείρισης, την υποχρέωση να κατασκευάσει όλα τα αναγκαία νια τη λειτουργία του λιμένα έργα. Οι όροι δόμησης του λιμένα και το σύνολο των προς κατασκευή υποδομών Α’ και Β’ φάσης αποτυπώνονται στις (β) και (γ) σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις. Το 2013 υπεγράφη τροποποιητική σύμβαση παραχώρησης του τουριστικού λιμένα με τη συμμετοχή της εταιρείας ΜΑΡΙΝΕΣ ΡΟΔΟΥ Α.Ε., ως εκ τρίτου συμβαλλόμενου μέρους στη σύμβαση.
Τέλος, επισημαίνεται ότι η Μαρίνα Ρόδου έχει καταθέσει αίτημα έκδοσης τμηματικής άδειας λειτουργίας για τα υλοποιηθέντα έργα της Α’ φάσης του λιμένα.
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ
ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΑΤΟΥ».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου