Τοπικές Ειδήσεις

Πραγματικά «οχυρά» τα λιμάνια της Ρόδου με υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας!

Σε πραγματικά «οχυρά» έχουν μετατραπεί τα λιμάνια της Ρόδου με την ολοκλήρωση του πρωτοποριακού έργου αναβάθμισης των συστημάτων ασφαλείας, το οποίο θα παραδοθεί στις 12 Δεκεμβρίου 2019. Ηδη το έργο τελεί σε πιλοτική λειτουργία από τις 12 Νοεμβρίου 2019 και την επόμενη εβδομάδα θα περάσει και επισήμως στην δικαιοδοσία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου.
Η «δημοκρατική» εξασφάλισε φωτογραφικό υλικό από τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και τα πρωτοποριακά συστήματα ασφαλείας με 70 τοποθετημένες κάμερες, το οποίο και παρουσιάζεται σήμερα για πρώτη φορά.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στην «δ» ο κ. Π. Γιαννακόπουλος, υπεύθυνος ανάπτυξης έργων ασφαλείας της «G4S» που έχει αναλάβει το έργο, συνδυαστικά τα συστήματα ασφαλείας που εγκαταστάθηκαν στη Ρόδο δεν έχουν εφαρμοστεί ξανά όχι μόνο σε πανελλαδικό αλλά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, καθιστώντας τα λιμάνια μας από τα πλέον ασφαλή για κρουαζιερόπλοια, yachts αλλά και πολεμικά πλοία.
Στο λιμάνι της Ακαντιάς δεσπόζει πλέον, περιμετρική θερμική κάμερα στον 20μετρο ιστό για την εποπτεία του θαλάσσιου χώρου ενώ έχει ολοκληρωθεί καθορισμός των χώρων ΙSΡS και free zone.
Η εικόνα από το Κέντρο Ελέγχου Ασφαλείας Λιμενικής Εγκατάστασης, όπου καταλήγει η εικόνα και από τα τρία λιμάνια της Ρόδου και λειτουργεί μέσα στον επιβατικό σταθμό του Τουριστικού Λιμένα, δίπλα από τις εγκαταστάσεις του Τελωνείου, είναι εντυπωσιακή.

Προβλήτας ΝΑΤΟϊκών
προδιαγραφών
Το πλέον εντυπωσιακό είναι πώς ο συνδυασμός των συστημάτων ασφαλείας όπου ελλιμενίζονται τα πολεμικά πλοία στην Ακαντιά, όπως εξήγησε στη «δημοκρατική» ο project manager του έργου, κ. Αριστείδης Ζιας, είναι πλήρως εναρμονισμένος με τους αυστηρούς κανόνες του Force Protection που υπαγορεύεται από το ΝΑΤΟ και όπως είπε πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία για το νησί μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αμερική, ο Καναδάς, η Αγγλία χρησιμοποιούν τον ναύσταθμο της Σούδας, ο οποίος έχει πλέον κορεστεί, και ήδη οι τρεις χώρες αναζητούν εναλλακτικά σημεία ελλιμενισμού των πολεμικών τους πλοίων που πλέον τις προδιαγραφές ασφαλείας πληροί μόνο η Ρόδος -μετά τη Σούδα- σε όλη τη χώρα!
Οι υποδομές είναι ικανές να περάσουν από ΝΑΤΟϊκή αξιολόγηση (έχει εγκατασταθεί πέραν όλων των άλλων θωρακισμένος οικίσκος σκοπιάς, καταπέλτης που διακόπτει την πρόσβαση προς το πλοίο σε περίπτωση ανάγκης, under vehicle scanner κ.ά.) ώστε ο προβλήτας να φιλοξενεί με ασφάλεια πολεμικά πλοία, με τεράστια οικονομικά οφέλη για το νησί.
Σύμφωνα με τον κ. Αρ. Ζια, τρεις είναι οι βασικές υπηρεσίες που έχει ανάγκη το έργο για να έχει διάρκεια στο χρόνο και αυτές συνοψίζονται ως εξής:
Operational Services: Αφορά στο καθαρά λειτουργικό κομμάτι του έργου
Administration Services: Αφορά στο διαχειριστικό κομμάτι του έργου. (Σε αντίστοιχο σύστημα ασφαλείας της Κέρκυρας με λιγότερες δυνατότητες απασχολούνται 14 άτομα στο τμήμα πληροφορικής).
Maintenance Services: Αφορά στην τακτική συντήρηση καθώς και καθαρισμό από το θαλασσινό νερό, του εξοπλισμού του έργου.

Αστακός… κάθε λιμάνι
Το νέο σύστημα ασφαλείας, μετατρέπει κάθε ένα από τα τρία λιμάνια (Ακαντιά, Αγγέλων, Κολόνας) σε “αστακό”. Παράλληλα και συνδυαστικά, διασφαλίζεται η διαρκής επιτήρηση της ασφαλούς λειτουργίας των ζωτικών χώρων των λιμενικών εγκαταστάσεων και του λιμένα με μέσα εποπτείας, αποτροπής και προστασίας.
Ουσιαστικά εφαρμόζεται το σύγχρονο σύστημα διαχείρισης ασφάλειας ΙSΡS με δυνατότητα κεντρικής διαχείρισης από το Κέντρο Ελέγχου Ασφαλείας Λιμενικών Εγκαταστάσεων, και εναλλακτικά, προκειμένου να διασφαλίζεται η επιχειρησιακή συνέχεια σε περίπτωση αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης, από το Κέντρο Ελέγχου Επιβατών Αγγέλων και το Κέντρο Ελέγχου Επιβατών Ακαντιάς.

Πρωτοποριακή
εφαρμογή
Κύριος σκοπός του έργου είναι η πλήρης συμμόρφωση του ΔΛΤΝΔ με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας σχετικά με τη προστασία των κρίσιμων υποδομών θαλασσίων μεταφορών/λιμένων, την ενίσχυση της παρεχόμενης ασφάλειας και τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών εξυπηρέτησης κρουαζιέρας, ημερόπλοιων (εσωτερικές πλωτές μεταφορές, υπόχρεες και μη στον Κώδικα ΙSΡS) και άλλων, υψηλής επικινδυνότητας, πλοίων, καθώς και των απαιτήσεων των εταιρειών κρουαζιέρας, γι αυτό και πρόκειται για πρωτοποριακό έργο καθώς τα συστήματα εφαρμόζονται συνδυαστικά για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Ο έλεγχος των εισερχομένων και εξερχομένων στο χώρο, αποτελεί κομβικό στοιχείο στην ενίσχυση της ασφάλειας και ο σύγχρονος τρόπος ελέγχου που καθιερώνεται με τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό θα συντελέσει στην αναβάθμιση, τόσο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το διεθνές επιβατικό κοινό και τους χρήστες, όσο και στην εικόνα και τη θέση του Δ.Λ.Τ. στο ευρωπαϊκό δίκτυο θαλασσίων μεταφορών και λιμένων.

Τι περιλαμβάνει
Το έργο περιλαμβάνει τη λειτουργία ολοκληρωμένου συστήματος ασφαλείας στις λιμενικές εγκαταστάσεις της Ρόδου, για τον έλεγχο πρόσβασης εισερχομένων οχημάτων και χρηστών, ηλεκτρονικών περιπολιών, επιτήρησης λιμενικών εγκαταστάσεων και χώρων εκμετάλλευσης του ΔΛΤΝΔ, καθώς και ακτινοσκοπικού ελέγχου επιβατών και καταγραφής της κάρτας επιβίβασής τους σε υπόχρεους κατά τον ISPS πλόες.

24ωρη παρακολούθηση
σε στεριά
και θάλασσα
Η φιλοσοφία σχεδίασης του παραπάνω συστήματος έχει γίνει με γνώμονα την ασφάλεια αφενός με την 24ωρη παρακολούθηση των λιμενικών εγκαταστάσεων στην στεριά και τη θάλασσα, εντός και εκτός αυτής καθώς και των πλοίων που ελλιμενίζονται, με κάθε καιρό και ορατότητα, αδιαλείπτως, και αφετέρου τον έλεγχο της πρόσβασης προσώπων (επιβατών, προσωπικού λιμένα και πλοίων κ.λπ.) και κάθε οχήματος εντός των εγκαταστάσεων ώστε να είναι σε πλήρη συμφωνία με τις απαιτήσεις του κώδικα ISPS.
Συγκεκριμένα εγκαταστάθηκαν συστήματα CCTV με όλους τους απαραίτητους αισθητήρες (κάμερες ημέρας, θερμικές κάμερες κλπ) διαδικτυακή υποδομή και κατάλληλο λογισμικό πρόσβασης, επικοινωνίας και καταγραφής, συστήματα Access Control με κατάλληλους αναγνώστες τελευταίας τεχνολογίας, συστήματα ανίχνευσης και λογισμικό υψίστης ασφαλείας, εξοπλισμός ασφαλείας, αποτελούμενος από διάφορα συστήματα, όπως φορητούς μεταφερόμενους οικίσκους με κατάλληλο εξοπλισμό ελέγχου (X-Ray, Bar-code κλπ), φυλάκια – σκοπιές σε διάφορα σημεία εισόδου, φράχτες, φορητό εξοπλισμό ασφαλείας κλπ, τα οποία τοποθετήθηκαν κατάλληλα και στις τρεις λιμενικές εγκαταστάσεις της Ρόδου.
Το έργο χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στο πλαίσιο στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου