Πολιτιστικά

Εκθεση σύγχρονης κεραμικής με τίτλο «ΚΟΥΡΑΣΑΝΙ» στο Κατάλυμα Γαλλίας

Το Κατάλυμα της Γαλλίας φιλοξενεί την έκθεση σύγχρονης κεραμικής με τίτλο «ΚΟΥΡΑΣΑΝΙ» των καλλιτέχνιδων Αριάδνης Στροφύλλα & Beatrice Guilleman με την οποία ολοκληρώνεται το πρόγραμμα της 4ης καλλιτεχνικής διαμονής σύγχρονης κεραμικής τέχνης 2022.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022 στις 19:00 στο Κατάλυμα της Γαλλίας στη Ρόδο Οδός Ιπποτών, Μεσαιωνική Πόλη Ρόδου

Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή:

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου έως Σάββατο 12 Νοεμβρίου

10:00 – 14:00 & 17:00 – 20:00

Συνδιοργάνωση έκθεσης : Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και Γαλλική Προξενική Αρχή Ρόδου.

Χορηγοί επικοινωνίας: Η Ροδιακή, Δημοκρατική της Ρόδου , Περιοδικό Λωτός , Ραδιόφωνο Λυχνάρι, Verena.gr

Η καλλιτεχνική διαμονή έχει ερευνητικό χαρακτήρα, με στόχο να φέρει πιο κοντά την παραδοσιακή κεραμική της Ρόδου με τη σύγχρονη κεραμική τέχνη.

Λίγα λόγια για της καλλιτέχνιδες:

Η Αριάνδρη Στροφύλλα (1995) γεννήθηκε και εργάζεται στην Αθήνα. Είναι εικαστικός και κεραμίστρια, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών της Γλασκώβης, με πτυχίο BA(Hons) στη Ζωγραφική και τη Χαρακτική.

Η δουλειά της επικεντρώνεται στην προσέγγιση παραδοσιακών διακοσμητικών τεχνικών με τα σύγχρονα χρηστικά και γλυπτικά κεραμικά. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε ομαδικές εκθέσεις όπως η APOTROPAION, L.S.D. (Love, Solidarity, Death) – in anticipation, και Serving Off Matter και στην ατομική της έκθεση “Ελληνίδα Μάνα”. Από το 2018 διδάσκει κεραμική σε αρχάριους σε διάφορους ιδιωτικούς και φιλανθρωπικούς φορείς. Τα δύο τελευταία χρόνια είναι υπεύθυνη του τμήματος Κεραμικής στο Ίδρυμα “Η Θεοτόκος”, διδάσκοντας ενήλικες με ειδικές ανάγκες.

“Έχοντας την ευκαιρία να βρεθούμε σε συνεχή επαφή με τη μοναδική και ιδιόμορφη ιστορία της Ρόδου, η δουλειά στο στούντιο αναπόφευκτα εξελίχθηκε σε διάλογο με τον τόπο. Η αγάπη μου για το άνθινο και το διακοσμητικό βρήκε νέο έδαφος να ευδοκιμήσει, εμπνευσμένη από τα σκαλιστά αναρριχώμενα φυτά των τειχών του κάστρου, τα αρχαία μαρμάρινα ρόδα τυλιγμένα με φίδια, τα επικά μωσαϊκά και τα φυτά του νησιού. Τα έργα που κατάφερα να συλλάβω μέσα σε αυτό το διάστημα αποτελούν το καθένα μια μικρή χρονοκάψουλα και την ευχή να φέρουν τα αντικείμενα του παρελθόντος πιο κοντά στο τώρα».

Η Béatrice Guilleman γεννήθηκε το 1994 στη Γαλλία και αποφοίτησε με μεταπτυχιακό στη γλυπτική από τη Σχολή Καλών Τεχνών της Ρεν, όπου ανακάλυψε την κεραμική.

Κατά τη διάρκεια μιας παραμονής της στο Μεξικό επιβεβαίωσε την έλξη και το πάθος της για αυτή την τέχνη.

Συνέχισε την εκπαίδευσή της ολοκληρώνοντας το μεταπτυχιακό της στη σύγχρονη κεραμική, στο La Cambre, στις Βρυξέλλες.

«Κατά τη διάρκεια αυτής της διαμονής στη Ρόδο, βυθίστηκα σιγά σιγά στα αρχιτεκτονικά τοπία του νησιού και πιο συγκεκριμένα στο Κατάλυμα της Γαλλίας. Το να βρίσκομαι σε ένα ατελιέ όπως εκείνο, που βρίσκεται στη διάσημη οδό των Ιπποτών, είχε άμεση επίδραση στη δουλειά μου. Όλη την ημέρα, ακούγοντας ξεναγούς να διηγούνται τις ιπποτικές ιστορίες αυτής της πόλης, ήθελα να γίνω ένας νέος ιππότης του τάγματος. Η γνωριμία μου με την Αριάδνη – η οποία πιστεύω ότι είναι επίσης ένας ιππότης- με έκανε να θέλω να διηγηθώ την ιστορία μας. Η κατασκευή των γκαργκόιλ είναι μια πρόσθεση πρωταγωνιστών σε αυτή την ιστορία».

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου