Ρεπορτάζ

«Θέλουμε να δούμε μια Ρόδο διαφορετική, καθαρή και βελτιωμένη»

Για τα προβλήματα κάλυψης των αναγκών και εξυπηρέτησης των πολιτών, λόγω της έλλειψης προσωπικού, οχημάτων και εξοπλισμού καθώς και για τις προτεραιότητές του, στην νευραλγική υπηρεσία Πρασίνου –η οποία έχει άμεση σχέση με την καθημερινότητα και την εικόνα του νησιού, μίλησε στην «δημοκρατική» ο νέος εντεταλμένος Περιβάλλοντος και Πρασίνου κ. Παναγιώτης Σταμάτης.
«Βρισκόμαστε στη φάση καταγραφής των προβλημάτων και των ελλείψεων που υπάρχουν και προσπαθούμε να οργανώσουμε ένα νέο σύστημα που θα εξυπηρετεί τον πολίτη και την καθημερινότητα. Επειδή αναλάβαμε πρόσφατα, δεν είμαστε ακόμη σε θέση να ανακοινώσουμε τον σχεδιασμό μας στην υπηρεσία Πρασίνου. Ωστόσο, τα σχέδιά μας συμβαδίζουν με αυτά της νέας δημοτικής αρχής: να δούμε μια Ρόδο διαφορετική, καθαρή και βελτιωμένη. Ο βασικός μας στόχος (μακροχρόνια) είναι να αναβαθμίσουμε αυτή την εικόνα της καθημερινότητας, την εικόνα του πρασίνου τόσο στην πόλη όσο και σε όλο το υπόλοιπο νησί όσο το δυνατόν καλύτερα».
Βασικό πρόβλημα αυτή την περίοδο είναι η υποστελέχωση της υπηρεσίας, καθώς το αντικείμενο είναι τεράστιο και φυσικά, εξαρτάται από τον συντονισμό με άλλες υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου, τους αντιδημάρχους, τους προέδρους των τοπικών συμβουλίων κ.λπ.
«Υπολογίζεται πως οι χώροι πρασίνου μόνον μέσα στην πόλη της Ρόδου, ξεπερνούν τα 400 στρέμματα. Για όλο το νησί, φυσικά είναι πολλαπλάσιος οαριθμός. Το πρώτο μου μέλημα είναι να διασφαλίσουμε το κατάλληλο προσωπικό. Και δυστυχώς, η κατάσταση δεν είναι η καλύτερη. Έχουμε εγγεγραμμένους στην δύναμη της υπηρεσίας μας 44 εργαζόμενους, εκ των οποίων πολλά άτομα δεν είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των εργασιών που τους έχουν ανατεθεί. Επειδή όμως ο όγκος των αιτημάτων είναι τεράστιος, πρέπει να βρούμε προσωπικό», δηλώνει ο κ. Σταμάτης.
Ένα ακόμη βασικό πρόβλημα είναι η έλλειψη οχημάτων και βεβαίως, εξοπλισμού. Όπως υπογραμμίζει ο εντεταλμένος της υπηρεσίας Πρασίνου: «Τα οχήματά μας, είναι… παμπάλαια. Ξεκινήσαμε την καταγραφή του δυναμικού που έχουμε στην διάθεσή μας και πραγματικά, είναι απογοητευτικό. Υπάρχουν οχήματα σε πάρα πολύ κακή κατάσταση που κρίνονται αντι-λειτουργικά και ιδιαιτέρως επικίνδυνα. Είναι αναγκαίο να ανανεωθεί ο στόλος».

Η νέα φιλοσοφία
της υπηρεσίας Πρασίνου
Η νέα φιλοσοφία της υπηρεσίας Πρασίνου είναι αφενός η συνεργασία και ο συντονισμός με όλες τις κοινότητες και τα τοπικά συμβούλια και αφετέρου, η ευαισθητοποίηση του πολίτη που μπορεί να προσφέρει εθελοντικά: «Άλλο να μιλάμε για εθελοντισμό και άλλο να μιλάμε για ακτιβισμό! Βλέπω πολλές περιπτώσεις, όπου κόβονται δέντρα, γίνονται κλαδέματα και καθαρισμοί σε κήπους, από ιδιώτες που τα αφήνουν μέσα στους κάδους –είτε στον δρόμο. Αυτό δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει η υπηρεσία Καθαριότητας και φυσικά ούτε η δική μας υπηρεσία, εάν δεν έχει ειδοποιηθεί. Γι αυτό, απευθύνω έκκληση στους συμπολίτες μας, σε όλο το νησί, να μας ενημερώνουν εάν πρόκειται να προβούν σε τέτοιες ενέργειες» τονίζει ο κ. Σταμάτης. Τέλος, όσον αφορά στα πάρκα της πόλης, τα οποία πολλοί ιδιώτες συμπολίτες μας είχαν ‘υιοθετήσει’ τρόπον τινά, ο κ. Σταμάτης είπε πως θα συνεχιστεί με την προϋπόθεση, αυτές οι πρωτοβουλίες να γίνονται συντονισμένα. «Θέλουμε τους πολίτες ενεργούς και ευαισθητοποιημένους στον στόχο της δημοτικής αρχής που είναι να βελτιωθεί η εικόνα, η καθαριότητα και η καθημερινότητα. Θέλουμε να μας ενημερώνουν για τα προβλήματα της κάθε περιοχής και να δίνουν τα αιτήματά τους. Είμαστε θετικοί στον εθελοντισμό, αρκεί να γίνεται οργανωμένα», δήλωσε ο κ. Σταμάτης.
Να σημειωθεί πως το τηλέφωνο της υπηρεσίας Πρασίνου, που δέχονται τα αιτήματα των πολιτών είναι: 22410 – 30903.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου