Με μαθήματα προσανατολισμού συνεχίστηκαν χτες, Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025, οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων. Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΤΗ “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ” ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
– Αντώνης Παλαιός, καθηγητής Πληροφορικής
«Τα φετινά θέματα στο μάθημα της Πληροφορικής θεωρούνται ελαφρώς δυσκολότερα σε σύγκριση με τα περσινά, γεγονός που ενδέχεται να δυσκολέψει αρκετούς υποψηφίους στην επίτευξη πολύ υψηλών βαθμολογιών. Ωστόσο, ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής είναι σε θέση να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις απαιτήσεις του διαγωνίσματος.
Η θεωρία κινήθηκε σε προβλέψιμα και αναμενόμενα πλαίσια, με εξαίρεση ορισμένα ερωτήματα κλειστού τύπου (Σωστό – Λάθος), τα οποία ενδέχεται να προκαλέσουν σύγχυση σε κάποιους υποψηφίους. Το θέμα Β χαρακτηρίζεται ως εύκολο και αναμένεται να απαντηθεί σωστά από τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών. Αντιθέτως, το θέμα Γ είναι το πιο απαιτητικό, καθώς απαιτεί εις βάθος κατανόηση των επαναληπτικών δομών. Τέλος, το θέμα Δ, το οποίο αφορά στην επίλυση προβλήματος με χρήση πινάκων, είναι το εκτενέστερο του διαγωνίσματος. Αν και απαιτεί προσεκτική μελέτη της εκφώνησης, τα υποερωτήματά του είναι σαφή και διαχειρίσιμα, επιτρέποντας στους περισσότερους υποψηφίους να ανταποκριθούν με επάρκεια».
– Φιλήμονας Ασπρής, χημικός
«Τα θέματα φέτος καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό το εύρος της διδακτέας ύλης. Θεωρώ ότι ο βαθμός δυσκολίας σε σχέση με τα περσινά θέματα ήταν μέτριος και πάνω – κάτω στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου. Μία σχετικά ήπια μέρα για τους καλά προετοιμασμένους υποψήφιους.
Πιο αναλυτικά:
Στο θέμα Α τα ερωτήματα ήταν αναμενόμενα με μικρό βαθμό δυσκολίας.
Στο θέμα Β τα θέματα ήταν βατά και μέτριας δυσκολίας.
Στο θέμα Γ τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας με κάποια σημεία στα οποία χρειαζόταν λίγο παραπάνω προσοχή.
Στο θέμα Δ η δυσκολία ήταν αναμενόμενα μεγαλύτερη, αλλά οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι δεν νομίζω να είχαν πρόβλημα».
– Μικέλα Φακιδαράκη, φιλόλογος
«Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των μαθητών μου για το μάθημα των Λατινικών στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, τα θέματα χαρακτηρίστηκαν ως πιο απαιτητικά σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, χωρίς όμως να κρύβουν ιδιαίτερες παγίδες. Κατόπιν σχετικής ερώτησης που τους έθεσα, ανέφεραν ότι ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής θα μπορούσε να ανταποκριθεί επαρκώς στις απαιτήσεις της εξέτασης. Τα θέματα κάλυπταν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης, ενώ ιδιαίτερα απαιτητικές κρίθηκαν οι μετατροπές, οι οποίες εστιάζονταν σε δύσκολα συντακτικά φαινόμενα όπως οι υποθετικοί λόγοι και η μετατροπή από πλάγιο σε ευθύ λόγο. Σε γενικές γραμμές, η άποψη που επικράτησε είναι ότι ένας μαθητής με μέτρια προς καλή προετοιμασία είχε τη δυνατότητα να αντεπεξέλθει με ικανοποιητικό τρόπο στις απαιτήσεις της εξέτασης».
ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗ “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ”
– Λούης Ταφάνι, Πληροφορική (Βενετόκλειο)
«Γενικά πολύ εύκολα, ειδικά στο θέμα Β, που συνηθίζουν να βάζουν λίγο πιο απαιτητικά».
– Γιώργος Καζάκης, Πληροφορική (2ο Λύκειο)
«Αρκετά εύκολα, δεν αντιμετώπισα πρόβλημα. Μέτριας δυσκολίας».
– Μυρτώ Λιβανοπούλου, Πληροφορική (3ο Λύκειο)
«Μου φάνηκαν εύκολα, το θέμα Δ, ήταν πιο εύκολο απ’ το θέμα Γ. Γενικά δεν ήταν πολύ δύσκολα».
– Φωτεινή Χαρουτιουνιάν, Λατινικά (Βενετόκλειο)
«Θα έλεγα ότι τα θέματα ήταν βατά. Όσοι είχαν διαβάσει και είχαν κάνει καλή προετοιμασία, δεν θα αντιμετώπισαν δυσκολία».
– Σάββας Πιστόλας, Λατινικά (Βενετόκλειο)
«Υπήρξε μία δυσκολία στο συντακτικό και στη γραμματική. Τα θέματα (σε σχέση με πέρσι) ήταν κάπως πιο δύσκολα, αλλά όσοι είχαν διαβάσει καλά δεν θα αντιμετώπισαν δυσκολία».
– Αγγελική Καρυδάκη, Λατινικά (Βενετόκλειο)
«Γενικά, τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας. Το συντακτικό και η γραμματική ήταν κάπως δύσκολα. Όμως αν είχες κάνει προετοιμασία, θα έγραφες καλά».
– Εύη Γεωργά, Λατινικά (Βενετόκλειο)
«Πιστεύω ότι ήταν αρκετά βατά. Δηλαδή δεν είχαν πολλές δυσκολίες. Αν ήσουν διαβασμένος, έγραφες άνετα».
– Άρης Δουκέρης, Λατινικά (Βενετόκλειο)
«Νομίζω ότι δεν είχαν μεγάλη δυσκολία τα φετινά θέματα. Και η μετατροπή του κειμένου ήταν μέτριας δυσκολίας».
– Βασίλης Σφιάτκος, Λατινικά (Βενετόκλειο)
«Τα κείμενα ήταν σχετικά, απλά και κατανοητά. Περιμέναμε πολύ πιο δύσκολα αλλά αν ήσουν προετοιμασμένος θα έγραφες καλά».
– Κανέλλος Χριστόδουλος, Λατινικά (Βενετόκλειο)
«Θα έλεγα ότι περίμενα να πέσουν πιο δύσκολα θέματα. Τα θέματα ήταν γενικότερα βατά και μέτριας δυσκολίας».
Πότε θα βαθμολογηθούν τα γραπτά των
Πανελλαδικών
Την Πέμπτη (5/6) θα ξεκινήσει η πειραματική βαθμολόγηση των γραπτών των υποψηφίων των παραπάνω μαθημάτων, έτσι ώστε εάν χρειαστούν περαιτέρω διευκρινίσεις, να τις ζητήσουν οι βαθμολογητές από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.
Βάσει προγραμματισμού, η κανονική βαθμολόγηση των γραπτών των υποψηφίων, πρόκειται να ξεκινήσει στις 12 το μεσημέρι της Παρασκευής (6/6).
Τέλος, για τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων:
Τετάρτη 5 έως Δευτέρα 16 Ιουνίου: Εξετάσεις στα μαθήματα ειδικότητας
Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα διεξαχθούν από 14 έως 25 Ιουνίου, ενώ οι Υγειονομικές Εξετάσεις και η Πρακτική Δοκιμασία για τα ΤΕΦΑΑ (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) έχουν προγραμματιστεί από 16 έως 27 Ιουνίου.