Τοπικές Ειδήσεις

Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Δήμου Ρόδου και ΡΟΔΑ

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ο Δήμος Ρόδου υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου με ηλεκτροκίνητα οχήματα εντός της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου.
Στο πλαίσιο της σύμβασης, ξεκινούν από τη Δευτέρα 8 Μαΐου τα δρομολόγια του ηλεκτροκίνητου mini bus της ΔΕΣ ΡΟΔΑ από το λιμάνι της Ακαντιάς προς τη Μεσαιωνική Πόλη. Στόχος της δημοτικής αρχής, είναι να χρησιμοποιούν οι μόνιμοι κάτοικοι, οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη Μεσαιωνική Πόλη αλλά και οι επισκέπτες τους χώρους στάθμευσης στο λιμάνι της Ακαντιάς και να μεταφέρονται δωρεάν στην Μ. Πόλη (και πίσω) με τα mini bus που θα πραγματοποιούν τρία δρομολόγια την ώρα (ανά 20 λεπτά).
Μάλιστα, όπως ανέφερε ο αντιδήμαρχος Πολιτιστικών Μνημείων και Υπηρεσίας Δόμησης, κ. Στέφανος Δράκος σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες στο γραφείο του στη Διεύθυνση Μ. Πόλης μαζί με τον διευθυντή της ΔΕΣ ΡΟΔΑ, κ. Φώτη Καραμανώλη (δεν κατάφερε να παραβρεθεί λόγω ασθενείας ο πρόεδρος κ. Δημήτρης Παρασκευάς), φέτος έχει επεκταθεί το ωράριο του mini bus, το οποίο θα εξυπηρετεί τον κόσμο από τις 7 το πρωί μέχρι και τη 1 τα ξημερώματα (πέρυσι τα δρομολόγια σταματούσαν στις 11 το βράδυ).
Όλη αυτή η προσπάθεια αποσκοπεί στη μείωση της κίνησης γύρω από τη Μεσαιωνική Πόλη (και εντός των τειχών). Η παρούσα δημοτική αρχή είναι η πρώτη που θέλησε να εξαλείψει ή έστω να μειώσει στο μέτρο του εφικτού το κυκλοφοριακό φόρτο, προσφέροντας στους πολίτες και στους επισκέπτες εναλλακτικές λύσεις.
Ο κ. Δράκος τόνισε ότι πλέον όλοι έχουν στη διάθεσή τους τα αναγκαία μέσα για να συμβάλουν στην επίλυση/στον περιορισμό του κυκλοφοριακού προβλήματος. Συγκεκριμένα ανέφερε τα εξής: «Καλούμε τους πολίτες μας και τους επιχειρηματίες, να αγκαλιάσουν αυτό το μέτρο, να σταθμεύουν τα οχήματά τους στην Ακαντιά και να μεταβαίνουν με άνεση με τα mini bus της ΔΕΣ ΡΟΔΑ στη Μεσαιωνική Πόλη. Έχει προηγηθεί πολλή δουλειά ώστε να καταφέρουμε μέσα από την ηλεκτροκίνηση να προσφέρουμε στους συμπολίτες μας αλλά και στους επισκέπτες του νησιού μας μία ευέλικτη λύση για την πρόσβασή τους στη Μεσαιωνική Πόλη.
Όπως λέει ο δήμαρχός μας, κ. Καμπουράκης, προσπαθούμε να μας θυμάται ο κόσμος γι’ αυτά που κάνουμε και όχι γι’ αυτά που λέμε. Όταν το 2020 αποφασίσαμε ότι πρέπει να περιοριστεί το αυτοκίνητο στη Μεσαιωνική Πόλη και ότι πρέπει να κλείσουν οι πύλες, προσπαθήσαμε και βρήκαμε τρόπο για την εύκολη πρόσβαση των πολιτών. Η λύση αυτή ήταν η ηλεκτροκίνηση. Μπορεί η Ροδίτισσα και ο Ροδίτης να είχαν συνηθίσει σε άλλους τρόπους. Πλέον όμως όλοι μαζί μπορούμε να δώσουμε τη λύση, τη λύση που αρμόζει στη Μεσαιωνική Πόλη, σεβόμενοι την εικόνα της, την πολιτισμική μας κληρονομιά και την οικονομία μας…».
«Πιστεύω ότι τα έχουμε πάει καλά και στα δύο προηγούμενα χρόνια και αυτό το εισπράττουμε από τους πολίτες. Φέτος θα αυξήσουμε τα δρομολόγια και ελπίζουμε ότι ο κόσμος θα χρησιμοποιεί περισσότερο το λεωφορείο και βέβαια το πάρκινγκ στο λιμάνι της Ακαντιάς», δήλωσε ο κ. Καραμανώλης, ο οποίος είπε επίσης ότι η ΔΕΣ ΡΟΔΑ παρέλαβε τρία ηλεκτρικά λεωφορεία που θα δρομολογηθούν στην πόλη της Ρόδου.

Ηλεκτροκίνηση εντός των τειχών
Παράλληλα ο κ. Στέφανος Δράκος δήλωσε ότι συνεχίζεται η ηλεκτροκίνηση εντός των τειχών της Μεσαιωνικής Πόλης με ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που εκτελούν τρεις διαφορετικές διαδρομές, μεταφέροντας δωρεάν ντόπιους και ξένους επισκέπτες όπου επιθυμούν. Μάλιστα φέτος, στον στόλο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχει προστεθεί μικρό και ευέλικτο ασθενοφόρο το οποίο μπορεί να φτάσει παντού. Ήδη με τη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων τα δύο προηγούμενα χρόνια «σώθηκαν ζωές», αφού τα πληρώματα του ΕΚΑΒ μπορούσαν να εξυπηρετήσουν γρηγορότερα και ευκολότερα κάθε περιστατικό. Χρησιμοποιούσαν μάλιστα τα ηλεκτρικά οχήματα για να μεταφέρουν τους ασθενείς στο σημείο όπου είχε σταθμεύσει το ασθενοφόρο. Πλέον, το μικρό ηλεκτροκινούμενο ασθενοφόρο θα προσφέρει μία ουσιαστική και ολοκληρωμένη λύση στο διαχρονικό πρόβλημα της μεταφοράς ασθενών από τη Μ. Πόλη στο νοσοκομείο…

Απαγόρευση εισόδου
Το μέτρο της απαγόρευσης εισόδου συμβατικών οχημάτων στη Μεσαιωνική Πόλη (με εξαίρεση τα οχήματα των μονίμων κατοίκων και των ατόμων που έχουν λάβει ειδικές άδειες επειδή π.χ. φροντίζουν ηλικιωμένους, ενώ η τροφοδοσία ολοκληρώνεται στις 9.45 το πρωί), συνέβαλε καθοριστικά στη μείωση της κίνησης εντός των τειχών. Υπολογίζεται ότι έχει αποτραπεί η είσοδος σε περίπου 3.500 οχήματα ημερησίως.
«Θέλουμε να κάνουμε τη Μ. Πόλη πιο …φιλική για τον μόνιμο κάτοικο. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Μεσαιωνικής μας Πόλης είναι ότι αποτελεί ένα ζωντανό κύτταρο. Θέλουμε να διατηρηθεί αυτή η ζωντάνια γι’ αυτό πρέπει να είναι πιο εύκολη η καθημερινότητα των μονίμων κατοίκων. Έχουμε δρομολογήσει μία σειρά από μέτρα, στο πλαίσιο και της Προγραμματικής Σύμβασης που υπογράψαμε με το Υπουργείο Πολιτισμού, όπως η παροχή δωρεάν ηλεκτρικού ρεύματος από ΑΠΕ», είπε ο αντιδήμαρχος κ. Στ. Δράκος.

Άλλα έργα
Ο κ. Δράκος αναφέρθηκε και σε άλλα έργα που «τρέχει» ή έχει ολοκληρώσει η Διεύθυνση Μ. Πόλης. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην κατασκευή διαδρόμου ΑμεΑ στην οδό Ιπποδάμου, στην ανακαίνιση της Πινακοθήκης, στην δημοπράτηση του έργου αποκατάστασης του ΧΑΜΑΜ (έγραψε σχετικά η δ).
Αναφέρθηκε επίσης στο έργο πλακοστρώσεων στα Μαράσια σημειώνοντας τα εξής: «Ολοκληρώσαμε μελέτη των πλακοστρώσεων και ανάπλασης στα Μαράσια και στη γειτονιά του Αγίου Ιωάννη. Λάβαμε την έγκριση από τις αρμόδιες αρχαιολογικές υπηρεσίες και προχωράμε στη δημοπράτηση. Πέρα από την πλακόστρωση, το έργο περιλαμβάνει ηλεκτροφωτισμό…, σύμφωνα με προδιαγραφές του Υπουργείου Πολιτισμού».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου