Ειδήσεις

Πολλά τα «μποφόρ» μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για την ακτοπλοϊα

Σφοδρή σύγκρουση ξέσπασε μεταξύ του αναπ. Υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα και του πρώην υπουργού Μιλτ. Βαρβιτσιώτη με αιχμή τα θέματα της ακτοπλοΐας και των πληρωμών των ναυτικών.

Σημειώνεται ότι ερώτηση στη Βουλή για τα προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης σε πολλές περιοχές της χώρας κατέθεσε ο Βουλευτής Β’ Αθηνών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, «Ο μέχρι πριν ένα μήνα Υπουργός Ναυτιλίας της μνημονιακής κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή καλώντας τον αρμόδιο Υπουργό της σημερινής κυβέρνησης να απαντήσει …. αντ’ αυτού (!!) για τα τραγικά χάλια που άφησε στην ακτοπλοΐα και για την τραγωδία των απλήρωτων ναυτικών» αναφέρει σχόλιο της Ακτής Βασιλειάδη με αφορμή την ερώτηση.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης έκανε λόγο στο σχετικό κείμενο για σημάδια κατάρρευσης που εμφανίζει σήμερα η ακτοπλοϊκή σύνδεση σε πολλές περιοχές της χώρας. Ο κ. Βαρβιτσιώτης, στην ερώτησή του, σημειώνει ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση αποτελεί για εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους νησιωτικών περιοχών ζωτικό συγκοινωνιακό αγαθό που διασφαλίζει τόσο την επικοινωνία τους με την υπόλοιπη χώρα, όσο και τη δυνατότητά τους να διακινούν προϊόντα και αγαθά. «Για το λόγο αυτό», αναφέρει ο κ. Βαρβιτσιώτης, «τους τελευταίους 18 μήνες, δεδομένων και των σωρευμένων ζημιών που εμφάνιζε λόγω της οικονομικής κρίσης ο κλάδος της ακτοπλοΐας, εφαρμόστηκε ένα πρόγραμμα εξορθολογισμού των ακτοπλοϊκών γραμμών του Αιγαίου, με γνώμονα όχι μόνο τη διασφάλιση της απρόσκοπτης σύνδεσης μεταξύ των νησιών, αλλά και την ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιωτών». «Τις τελευταίες ημέρες, όμως, η κατάσταση στην ακτοπλοΐα εμφανίζει σημάδια κατάρρευσης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Βουλευτής Β’ Αθηνών, τονίζοντας ότι ολοένα και περισσότερα πλοία που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, οι οποίες επιδοτούνται με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω επίσχεσης εργασίας των πληρωμάτων τους. «Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές νησιωτικές περιοχές να παραμένουν, ήδη, για μεγάλο χρονικό διάστημα απομονωμένες και η επικοινωνία τους με την υπόλοιπη χώρα να δυσχεραίνεται διαρκώς», καταλήγει συγκεκριμένα. Ο Βουλευτής Β’ Αθηνών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, απευθυνόμενος προς τον αρμόδιο Υπουργό, ζητά να πληροφορηθεί για τις ενέργειές του, προκειμένου να αποκατασταθεί η εξυπηρέτηση των δρομολογιακών γραμμών που σήμερα δεν εκτελούνται, για τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύει να ρυθμίσει το πρόβλημα της καταβολής των δεδουλευμένων στους απλήρωτους ναυτικούς, καθώς και για το εάν σκοπεύει να υλοποιήσει την εξαγγελία του για σύσταση κρατικού φορέα ακτοπλοΐας, «επαναφέροντας έτσι τις εποχές των κρατικών μονοπωλίων που κατέστησαν την ακτοπλοΐα για τους νησιώτες αγαθό πολυτελείας».

Στο μεταξύ συνάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα με εκπροσώπους της Π.Ν.Ο., των ναυτεργατικών σωματείων και των ναυτικών ακτοπλοΐας που παραμένουν απλήρωτοι πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 3/3 στο Υπουργείο μετά από χθεσινό αίτημα, εκπροσώπων των ναυτεργατικών σωματείων και ναυτικών ακτοπλοΐας που παραμένουν απλήρωτοι.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αθανάσιος Αθανασόπουλος και Προϊστάμενοι των Διευθύνσεων του Υπουργείου. Όπως αναφέρεται από το υπουργείο σχετικά αναδείχθηκαν για μια ακόμη φορά οι τραγικές επιπτώσεις στη ζωή των ναυτικών και των οικογενειών τους από το γεγονός ότι παραμένουν απλήρωτοι και διατυπώθηκε πιεστικά το αίτημα να αποπληρωθούν ακόμη και σήμερα. Ο Αναπληρωτής Υπουργός, τόσο στην αρχική του τοποθέτηση όσο και στην καταληκτική του, τόνισε ότι «βρισκόμαστε μπροστά σε ένα τεράστιο αδιέξοδο και σε ένα εξαιρετικά δυσεπίλυτο πρόβλημα, που οξύνθηκε μέσα στην τελευταία τετραετία, και το οποίο καλείται να επιλύσει η νέα Κυβέρνηση όσο γίνεται πιο γρήγορα».
Δήλωσε όμως ότι η νέα Κυβέρνηση αρνείται να παραδεχθεί αδιέξοδα, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τόσο σοβαρά ζητήματα, όπως είναι η επιβίωση των ναυτικών και των οικογενειών τους και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών.
Ενημέρωσε ότι σήμερα πράγματι δεν έχει πλήρη λύση. Αυτό είναι αδύνατο. Έχει όμως δρομολογήσει πρωτοβουλίες με τη βάσιμη προσδοκία ότι αυτές στο αμέσως επόμενο διάστημα θα φέρουν αποτελέσματα. Δεν είναι δυνατό, είπε, ακραία φαινόμενα κρίσης στην ακτοπλοΐα τα οποία οξύνθηκαν ιδιαίτερα τα τελευταία πέντε χρόνια από τις μνημονιακές πολιτικές, να επιλυθούν και να αντιμετωπιστούν μέσα σε ένα μήνα.

Σημείωσε επίσης ότι: · Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα καταβλήθηκε στην εταιρεία οφειλόμενο ποσό Δεκεμβρίου ύψους 287.000€ μετά τις υπέρ Δημοσίου κρατήσεις. Η εταιρεία όμως απέδωσε στους εργαζομένους σχεδόν το ήμισυ. · Ολοκληρώνεται εντός των ημερών η νομοπαρασκευαστική διαδικασία, ώστε σύντομα με νομοθετική ρύθμιση να ενισχυθεί το θεσμικό πλαίσιο και να είναι δεσμευτικά υλοποιήσιμη η ήδη ισχύουσα νομική πρόβλεψη ικανοποίησης των απαιτήσεων των εργαζομένων κατά προτεραιότητα, την οποία περιλαμβάνει η ισχύουσα νομοθεσία χωρίς όμως να την εξασφαλίζει. · Στοχευμένες παρεμβάσεις είναι ήδη σε εξέλιξη προς όλους τους εμπλεκόμενους με οποιοδήποτε τρόπο, ώστε να διερευνηθούν νέες δυνατότητες επίλυσης του όλου προβλήματος. Επίσης από την ακτή Βασιλειάδη διευκρινίζεται ότι η κατατεθείσα ιδέα για την αναζήτηση λύσης μέσω ΝΑΤ, αξιοποιώντας τις διατάξεις περί εγκαταλελειμμένων πληρωμάτων στην ημεδαπή, αποτελεί μόνο επικουρική λύση, κυρίως όμως οδηγεί δεσμευτικά στο κλείσιμο του ναυτολογίου, κάτι που δεν είναι επιθυμητό από κανέναν.

Επίσης διευκρινίζεται ότι η συζήτηση για την ικανοποίηση των εργαζομένων μέσω της άρσης της κατάπτωσης εγγυητικής επιστολής, θέμα που προέκυψε μόλις χθες, είναι αβάσιμη. Το ζήτημα διερευνήθηκε αναλυτικά αλλά δεν δύναται να αποτελέσει λύση για τους εργαζομένους, γιατί σε κάθε περίπτωση οι εγγυητικές επιστολές κατοχυρώνουν μόνο την ανάληψη σύμβασης από ακτοπλοϊκές εταιρείες αλλά δεν κατοχυρώνουν εργασιακές απαιτήσεις.

Επιπρόσθετα, πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι κανένα περιθώριο παρερμηνείας δεν άφησε η αναφορά του Αναπληρωτή Υπουργού, σχετικά με την επείγουσα αναγκαιότητα να επαναλειτουργήσει το δρομολόγιο Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος με το πλοίο «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» στο οποίο οι εργαζόμενοι ενεργούν επίσχεση εργασίας. Αντίθετα, όπως αναφέρεται, ο Αναπληρωτής Υπουργός ζήτησε να επανακινήσουν τα δρομολόγια, αφού προηγηθεί η ικανοποίηση των απαιτήσεων του πληρώματος του συγκεκριμένου πλοίου.

Επαναλαμβάνεται ότι καμία παρερμηνεία δεν μπορεί να υπάρχει σε αυτό. Η ειδική αναφορά που έγινε αναδεικνύει το επείγον του ζητήματος και μόνον. Μετά το πέρας της συνάντησης, ο Αναπληρωτής υπουργός συγκάλεσε σύσκεψη με τους Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αθανάσιο Αθανασόπουλο, Α’ Υπαρχηγό Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αθανάσιο Χονδρονάσιο, Υποναύαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Γεώργιο Συβίτο, Αρχιπλοίαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Γεώργιο Μπαρκάτσα, Πλοίαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αλέξανδρο Τσελίκη, Πλοίαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Γεώργιο Ρίγγα και Αντιπλοίαρχο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Δρόσο Ρεϊζη προκειμένου να επιλυθούν νομικά και άλλα ζητήματα και να επιταχυνθούν όλες οι διαδικασίες που συνδέονται με τις αρμοδιότητες των Υπηρεσιών του Υπουργείου, των οποίων προΐστανται.

Στη σύσκεψη αυτή λήφθηκαν αποφάσεις που ενισχύουν την αισιοδοξία ότι πριν από το Πάσχα θα έχουν υπερνικηθεί διάφορα εμπόδια, για τα οποία το Υπουργείο δεν έχει την κύρια ευθύνη, ώστε να απελευθερωθούν οι λογαριασμοί που αφορούν τα δρομολόγια του Ιανουαρίου, γεγονός που θα δώσει μεγαλύτερη δυνατότητα ανακούφισης της πιεστικής πραγματικότητας που βιώνουν οι ναυτικοί. Απόφαση του Υπουργείου είναι να καταβληθεί ανυποχώρητη προσπάθεια ώστε όλοι οι εργαζόμενοι ναυτικοί να εισπράξουν τα δεδουλευμένα τους.

bluebirds.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου