Ειδήσεις

ΟΣΥΠΑ: Γερμανοποίηση του ελληνικού τουρισμού με την παραχώρηση των αεροδρομίων

Αύξηση των τελών αεροδρομίου, γκετοποίηση του ελληνικού τουρισμού και ροή πόρων από την Ελλάδα στη Γερμανία καταγγέλλει η ΟΣΥΠΑ, σχολιάζοντας την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

03 Δεκ 2014 – 15:14

Την κάθετη αντίθεσή της στον διαγωνισμό παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 έτη, που ανακήρυξε προτιμητέο επενδυτή την κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd , εκφράζει η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ).

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος, που έδωσε σήμερα συνέντευξη Τύπου στο αεροδρόμιο Μακεδονία, κάνει λόγο για «φούσκα», σχολιάζοντας το οικονομικό τίμημα της προσφοράς της κοινοπραξίας. Ακόμη, καυτηρίασε το γεγονός ότι η FRAPORT ανήκει κατά 60% στο γερμανικό δημόσιο, τονίζοντας πως «δεν είναι λογικό να πραγματοποιείται αποκρατικοποίηση για να πάρει τα αεροδρόμια το γερμανικό κράτος».

Σημειώνεται πως η κοινοπραξία του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης και του ομίλου Κοπελούζου κατέθεσε προσφορά ύψους 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 330 εκατ. ευρώ ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου 1,4 δισ. ευρώ.

Όπως είπε ο κ.Αλεβιζόπουλος στη Voria.gr, η ανάδοχος κοινοπραξία, για τα 40 χρόνια που θα ελέγχει τα αεροδρόμια θα καταβάλει ποσό συνολικού ύψους 3,5 δισ. ευρώ, ενώ τα έσοδα των αεροδρομίων υπό το καθεστώς που λειτουργούν τώρα, εκτιμώνται στα 12 δισ. ευρώ. «Τα υπόλοιπα 8,5 δισ. ευρώ θα πάνε στο γερμανικό δημόσιο», επεσήμανε.

Μάλιστα, ο κ. Αλεβιζόπουλος επεσήμανε πως οι επενδύσεις 1,4 δισ. ευρώ που σχεδιάζει η κοινοπραξία θα υλοποιηθούν με παράλληλη αύξηση των τελών αεροδρομίου, από τα 14,5 ευρώ, στα 30 ευρώ περίπου μέχρι το 2028, γεγονός που, όπως είπε, θα οδηγήσει φυγή των low cost εταιρειών από τα ελληνικά αεροδρόμια.

Τόνισε ακόμη πως με την παραχώρηση δημιουργείται μια μονοπωλιακή κατάσταση, με αποτέλεσμα η Γερμανία να μπορεί να λειτουργεί εκβιαστικά προς την κυβέρνηση και να πιέζει προς την κατεύθυνση που κάθε φορά τη συμφέρει, ενώ έκανε λόγο για «γκετοποίηση» του ελληνικού τουρισμού από τη γερμανική πλευρά.

Σημειώνεται πως, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, η ΟΣΥΠΑ δεν έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις, και αρκείται στο να ενημερώσει πολίτες και φορείς για το «ξεπούλημα», όπως λέει, των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Σημειώνεται ακόμη πως τα αεροδρόμια που παραχωρούνται στην κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, του Ακτίου, των Χανίων, της Καβάλας, της Κεφαλονιάς, της Κέρκυρας, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου και της Ζακύνθου.

http://www.voria.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου