Ειδήσεις

Δύσκολα τα θέματα σε Αρχαία και Μαθηματικά

Στα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών (κατεύθυνσης) και Μαθηματικών (κατεύθυνσης) εξετάστηκαν χθες οι υποψήφιοι που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

«Δεν υπήρξαν προβλήματα στη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Η μετάδοση των θεμάτων έγινε κανονικά και χωρίς καθυστερήσεις», δήλωσε στη «δ» ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης.

Σε ερώτηση για τον αριθμό των διαγωνιζομένων ο κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης δήλωσε:
“Στις Πανελλήνιες εξετάσεις έλαβαν μέρος 1.275 υποψήφιοι και απουσίαζαν 42 άτομα. Δεν παρατηρήθηκε όπως και την περασμένη Παρασκευή μεγάλο ποσοστό αποχής”.
“Τα θέματα που τέθηκαν στους εξεταζόμενους ήταν μέτριας δυσκολίας. Οι περισσότεροι μαθητές θεωρώ πως κατάφεραν να απαντήσουν στα ερωτήματα”, δήλωσε ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου κ. Βασίλης Καραγιάννης.

Τα θέματα που τέθηκαν στις εξετάσεις κρίθηκαν από τους εκπαιδευτικούς ως μέτριας δυσκολίας. Όμως οι υποψήφιοι δυσκολεύθηκαν πολύ με ορισμένες ασκήσεις των μαθηματικών και με το άγνωστο κείμενο στο οποίο κλήθηκαν να διαγωνιστούν στα Αρχαία Ελληνικά.

Κάποιοι μάλιστα έβαλαν τα κλάματα κατά την έξοδό τους από τα εξεταστικά κέντρα επειδή δεν κατάφεραν να απαντήσουν, όπως επιθυμούσαν, όλα τα ερωτήματα.
«Διαγωνίστηκα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Θεωρώ πως ήταν εύκολα τα θέματα και κατάφερα να γράψω καλά», δήλωσε η υποψήφια κ. Μαρία Χατζηδάκη που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.

«Κλήθηκα να διαγωνιστώ στα μαθηματικά. Εκτιμώ πως τα θέματα που έπεσαν ήταν πάρα πολύ δύσκολα. Μπορεί για κάποια άλλα παιδιά να ήταν πιο εύκολο να αποδώσουν αυτό που ήθελαν οι εξεταστές. Αρκετοί όμως δυσκολεύθηκαν πολύ», δήλωσε ο υποψήφιος κ. Δημήτρης Διακοπαναγιώτης που ακολούθησε την Τεχνολογική Κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.

«Διαγωνίστηκα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Το γνωστό κείμενο ήταν εύκολο. Δεν συνέβη όμως το ίδιο και με το άγνωστο κείμενο. Αυτό είχε κάποιες δυσκολίες. Όσοι είχαν μελετήσει, όμως, κατάφεραν να γράψουν καλά», δήλωσε η υποψήφια κ. Νατάσα Κατίνα που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.
«Δεν δυσκολεύθηκα με τη μετάφραση του γνωστού κειμένου στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Είχα κάποια προβλήματα με το άγνωστο κείμενο», δήλωσε η υποψήφια κ. Κατερίνα Πατρού που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.

«Με δυσκόλεψε λίγο το άγνωστο κείμενο. Δεν ήμουν η μόνη. Και άλλοι υποψήφιοι είχαν πρόβλημα με αυτό. Είχα δώσει μεγάλη έμφαση στο γνωστό κείμενο. Κατάφερα να γράψω σχετικά καλά», δήλωσε η υποψήφια κ. Μαρία Χατζήνα Σφυρίου που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.

«Διαγωνίστηκα στα Αρχαία Ελληνικά. Εκτιμώ πως τα θέματα σε γενικές γραμμές ήταν εύκολα. Ήθελε προσοχή και απόλυτη συγκέντρωση για ένα σχετικά καλό αποτέλεσμα», δήλωσε ο διάκονος της Ιεράς Μητροπόλεως Ρόδου κ. Κων. Χατζημιχαήλ που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση στο 1ο Λύκειο.
«Επιδιώκω την εισαγωγή μου σε μια από τις Θεολογικές σχολές που λειτουργούν στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. Αυτός είναι ο λόγος που κάθισα ξανά στα θρανία», δήλωσε ο κ. Χατζημιχαήλ.

«Διαγωνίστηκα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Το γνωστό κείμενο ήταν από τον Αριστοτέλη. Όποιος είχε διαβάσει μπορούσε να απαντήσει στα ερωτήματα. Σχετικά εύκολο ήταν και το άγνωστο κείμενο για εκείνους που είχαν διαβάσει», δήλωσε η υποψήφια κ. Άντζελα Νανούση που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση στο 3ο Λύκειο.

«Διαγωνίστηκα στα μαθηματικά. Πιστεύω πως πήγα αρκετά καλά. Πιστεύω πως ακόμη και οι μέτριοι μαθητές κατάφεραν να γράψουν σχετικά καλά», δήλωσε ο υποψήφιος κ. Δαναός Χριστόπουλος που ακολούθησε την Τεχνολογική κατεύθυνση στο 3ο Λύκειο.

«Τα θέματα στα μαθηματικά ήταν δύσκολα. Όσοι είχαν διαβάσει, κατάφεραν να γράψουν καλά», δήλωσε ο υποψήφιος κ. Βασίλης Φραγκεσκάκης που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση στο 4ο Γενικό Λύκειο.
«Διαγωνίστηκα στα Αρχαία Ελληνικά. Το γνωστό κείμενο ήταν από αυτά που περιμέναμε. Το άγνωστο κείμενο ήταν από τα πιο δύσκολα που θα μπορούσε να τεθεί. Δυσκολίες προκάλεσαν και οι ασκήσεις που το συνόδευαν», δήλωσε ο υποψήφιος κ. Μ. Χατζημανώλης που φοίτησε στο 3ο Λύκειο.

«Διαγωνίστηκα στα αρχαία ελληνικά. Τα θέματα ήταν σχετικά βατά. Όσοι είχαν διαβάσει μπορούσαν να γράψουν», δήλωσε ο υποψήφιος κ. Μανώλης Τρυγένης που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση στο 2ο Λύκειο.

Τα μαθήματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι μαθητές είναι κομβικής σημασίας.
Οι επιδόσεις των μαθητών σε αυτά θα κρίνει κατά μεγάλο βαθμό την εισαγωγή στη νομική, τις φιλολογίες, τα φυσικομαθηματικά τμήματα και τις πολυτεχνικές σχολές. Εκτός από το γεγονός ότι και τα δύο μαθήματα είναι υψηλής βαρύτητας, το δεύτερο κοινό -για συγκυριακούς λόγους- χαρακτηριστικό τους είναι ότι και στα δύο πέρυσι κατεγράφη η μεγαλύτερη αποτυχία της τελευταίας εξαετίας, με τα υψηλότερα ποσοστά γραπτών κάτω από τη βάση.

Συγκεκριμένα, στα Αρχαία, το μάθημα με τον υψηλότερο συντελεστή βαρύτητας για τους υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης, πέρυσι το 51,89% των μαθητών δεν κατάφερε να ξεπεράσει τη βάση του 10, ενώ αρίστευσε μόνο το 1,7%.
Στα Μαθηματικά, στα οποία εξε
τάστηκαν οι υποψήφιοι της τεχνολογικής και της θετικής κατεύθυνσης, πέρυσι είχαν τεθεί «εξωπραγματικά» θέματα, όπως χαρακτηρίστηκαν, με αποτέλεσμα το 78,04% των υποψηφίων της τεχνολογικής κατεύθυνσης και το 57,80% της θετικής να γράψουν κάτω από τη βάση – πρόκειται για τα υψηλότερα ποσοστά αποτυχίας στο μάθημα στην τελευταία εξαετία. Εντυπωσιακό είναι ότι στον αντίποδα το ποσοστό των άριστων γραπτών μεταξύ των υποψηφίων της τεχνολογικής κατεύθυνσης ήταν 0,65%, όταν το 2009 ήταν 7,81% και της θετικής κατεύθυνσης 2,47%, όταν το 2009 ήταν 26,50%.Τα ποσοστά αυτά ενισχύουν το επιχείρημα όσων υποστηρίζουν ότι η αποτυχία στα δύο κρίσιμα μαθήματα «έπιασε ταβάνι» πέρυσι, και άρα φέτος ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων θα είναι μικρότερος και συνεπώς οι βαθμολογίες καλύτερες.
Σήμερα στα θρανία επιστρέφουν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ (ομάδα Α’), οι οποίοι θα εξεταστούν στα Μαθηματικά.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου