ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Mείωση ΕΝΦΙΑ: Αναλυτικά παραδείγματα ανά περιοχές

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΕΝΦΙΑ

Πα­ρα­δείγ­μα­τα για το μέ­γε­θος της νέας μεί­ω­σης του ΕΝΦΙΑ ανά πε­ριο­χές, πα­ρέ­θε­σε ο υφυ­πουρ­γός Οι­κο­νο­μι­κών, Από­στο­λος Βε­συ­ρό­που­λος κατά τις διευ­κρι­νή­σεις μετά και την εξαγ­γε­λία του εν λόγω μέ­τρου από τον πρω­θυ­πουρ­γό.

Στο πλαί­σιο αυτό, ο κ. Βε­συ­ρό­που­λος εξει­δί­κευ­σε τις μειώ­σεις στον νέο ΕΝΦΙΑ και ση­μεί­ω­σε ότι:

Με τις νέες αντι­κει­με­νι­κές αξίες επήλ­θε αύ­ξη­ση των τιμών στο 60% των ζωνών.

Στο 65% των προ­ϋ­παρ­χου­σών ζωνών θα υπάρ­ξει μεί­ω­ση, στο 34% ο φόρος πα­ρα­μέ­νει αμε­τά­βλη­τος και στο 1% των ζωνών θα ση­μειω­θεί αύ­ξη­ση φόρου.

Αντί­στοι­χες μειώ­σεις θα ισχύ­σουν και για τα οι­κό­πε­δα, με απο­τέ­λε­σμα το 91% των φο­ρο­λο­γού­με­νων να δει μεί­ω­ση του ΕΝΦΙΑ.

Κα­ταρ­γεί­ται επί­σης, ο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κός φόρος για τα φυ­σι­κά πρό­σω­πα και εν­σω­μα­τώ­νε­ται στον κύριο φόρο.

Ο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κός φόρος υπο­λο­γί­ζε­ται σή­με­ρα στη συ­νο­λι­κή αξία της πε­ριου­σί­ας, εφό­σον αυτή υπερ­βαί­νει τα 250.000 ευρώ.

Ο φόρος αυτός για τα φυ­σι­κά πρό­σω­πα κα­ταρ­γεί­ται και επι­βάλ­λε­ται, πλέον, φόρος επί της αξίας του ακι­νή­του, με την προ­ϋ­πό­θε­ση ότι το ακί­νη­το είναι αξίας με­γα­λύ­τε­ρης των 400.000 ευρώ.

Μειώ­νο­νται οι συ­ντε­λε­στές του κύ­ριου φόρου και ενο­ποιού­νται κλι­μά­κια, για μι­κρές και με­σαί­ες τιμές ζώνης στα κτί­σμα­τα.

Μειώ­νο­νται οι συ­ντε­λε­στές σε όλα τα κλι­μά­κια υπο­λο­γι­σμού φόρου των οι­κο­πέ­δων.

Οι αλ­λα­γές αυτές αφο­ρούν και τα φυ­σι­κά και τα νο­μι­κά πρό­σω­πα. Για πα­ρά­δειγ­μα, ο συ­ντε­λε­στής του βα­σι­κού φόρου κτι­σμά­των για τιμή ζώνης από 1.051 έως 1.500 ευρώ/τ.μ. δια­μορ­φώ­νε­ται σε 2,80 ευρώ/τ.μ. αντί 3,70 που ισχύ­ει σή­με­ρα, δη­λα­δή μεί­ω­ση 27%. Για τιμή ζώνης από 1.501 έως 2.500 ευρώ ο συ­ντε­λε­στής δια­μορ­φώ­νε­ται σε 3,70 ευρώ/τ.μ., ενώ με το ισχύ­ον κα­θε­στώς για τιμή ζώνης από 1.501 έως 2.000 ευρώ ο συ­ντε­λε­στής είναι 4,5 ευρώ/τ.μ. και από 2.001 έως 2.500 είναι 6.

 

Με­γα­λύ­τε­ρες είναι οι μειώ­σεις του φόρου στα οι­κό­πε­δα. Εν­δει­κτι­κά, για αξία οι­κο­πέ­δου από 75 έως 100 ευρώ ανά τ.μ. ο συ­ντε­λε­στής δια­μορ­φώ­νε­ται σε 0,0375 αντί για 0,1850, δη­λα­δή μειώ­νε­ται κατά 80%. Ταυ­τό­χρο­να, επέρ­χε­ται ση­μα­ντι­κή αύ­ξη­ση των συ­ντε­λε­στών έκ­πτω­σης του φόρου των φυ­σι­κών προ­σώ­πων για τη μι­κρο­με­σαία ιδιο­κτη­σία. Συ­γκε­κρι­μέ­να η έκ­πτω­ση δια­μορ­φώ­νε­ται σε 30% για πε­ριου­σία έως 100.000 ευρώ, αντί για πε­ριου­σία έως 60.000 ευρώ που ισχύ­ει σή­με­ρα, και σε 25% για πε­ριου­σία πάνω από 100.000 ευρώ και μέχρι 150.000 ευρώ, αντί για 20% που ισχύ­ει σή­με­ρα.

 

Ο κ. Βε­συ­ρό­που­λος πα­ρέ­θε­σε ορι­σμέ­να πα­ρα­δείγ­μα­τα, «για να αντι­λη­φθούν όλοι την πραγ­μα­τι­κό­τη­τα αλλά και το ου­σια­στι­κό μέ­γε­θος της νέας μεί­ω­σης του ΕΝΦΙΑ σε πρα­κτι­κό επί­πε­δο», όπως χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά τό­νι­σε.

 

Πρώτο πα­ρά­δειγ­μα

 

Δια­μέ­ρι­σμα στη Νέα Φι­λα­δέλ­φεια, 1ου ορό­φου 120 τ.μ., ει­κο­σα­ε­τί­ας, με τιμή ζώνης, 1.200 ευρώ, πλή­ρω­σε το 2021 φόρο 372,96 ευρώ. Το 2022 η τιμή ζώνης αυ­ξή­θη­κε σε 1.500 ευρώ και ο φόρος που ανα­λο­γεί είναι 282,24 ευρώ. Ενώ η αξία του ακι­νή­του αυ­ξή­θη­κε κατά 25%, ο φόρος μειώ­θη­κε κατά 24,32%.

 

Δεύ­τε­ρο πα­ρά­δειγ­μα

 

Δια­μέ­ρι­σμα στην Ξάνθη, 1ου ορό­φου 100 τ.μ., ει­κο­σα­ε­τί­ας, με τιμή ζώνης αμε­τά­βλη­τη στα 750 ευρώ, πλή­ρω­σε φόρο το 2021 220,50 ευρώ, ενώ το 2022 θα πλη­ρώ­σει φόρο 147 ευρώ, δη­λα­δή μειω­μέ­νο κατά 33,33%.

 

Τρίτο πα­ρά­δειγ­μα

 

Δια­μέ­ρι­σμα στην Και­σα­ρια­νή, 1ου ορό­φου 100 τ.μ., ει­κο­σα­ε­τί­ας, με τιμή ζώνης 1.100 ευρώ πλή­ρω­σε φόρο το 2021 310 ευρώ. Και ενώ το 2022 η τιμή ζώνης ανέρ­χε­ται στα 1.350 ευρώ, θα πλη­ρώ­σει φόρο 220,50 ευρώ. Δη­λα­δή, με αύ­ξη­ση στην αξία του ακι­νή­του κατά 22,73%, ο φόρος μειώ­νε­ται κατά 29,05%.

 

Τέ­ταρ­το πα­ρά­δειγ­μα

 

Δια­μέ­ρι­σμα στο Αι­γά­λεω, 1ου ορό­φου 100 τ.μ., ει­κο­σα­ε­τί­ας, με τιμή ζώνης 1.100 ευρώ πλή­ρω­σε φόρο το 2021, 310,80 ευρώ. Το 2022, με την τιμή ζώνης να δια­μορ­φώ­νε­ται στα 1.300 ευρώ, θα πλη­ρώ­σει φόρο 220,50 ευρώ. Δη­λα­δή, ενώ η αξία του ακι­νή­του αυ­ξά­νε­ται κατά 18%, ο φόρος μειώ­νε­ται κατά 29%.

 

Πέμ­πτο πα­ρά­δειγ­μα

 

Δια­μέ­ρι­σμα στη Θεσ­σα­λο­νί­κη επί της οδού Νέας Εγνα­τί­ας, 1ου ορό­φου 150 τ.μ., ει­κο­σα­ε­τί­ας, με τιμή ζώνης 1.100 ευρώ πλή­ρω­σε φόρο το 2021, 466,20 ευρώ. Το 2022, με την τιμή ζώνης να δια­μορ­φώ­νε­ται στα 1.350 ευρώ, θα πλη­ρώ­σει φόρο 352,80 ευρώ.

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.