Ειδήσεις

«Ολοκληρωμένη ανάπτυξη του Δικτύου Aegean Cuisine στα Δωδεκάνησα»

Συνέδριο με θέμα: «Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη του Δικτύου Aegean Cuisine στα Δωδεκάνησα», πραγματοποιήθηκε χτες, στο ΕΒΕΔ, με την παρουσία εκπροσώπων φορέων και του επιχειρηματικού κόσμου. Στο πλαίσιο του συνεδρίου πραγματοποιήθηκε και η απονομή των 121 πιστοποιητικών στα εστιατόρια που αξιολογήθηκαν θετικά κατά τη Γ΄ φάση Πιστοποίησης με βάση το πρότυπο Aegean Cuisine.
Στόχος του συνεδρίου, ήταν η ανάδειξη καίριων θεμάτων που σχετίζονται με τους κλάδους της εστίασης,του γαστρονομικού τουρισμού και της επιχειρηματικότητας της Δωδεκανήσου.
Στο πάνελ ήταν ο πρόεδρος της Λέσχης Αρχιμαγείρων Κυκλάδων – Δωδεκανήσου κ. Νίκος Χριστοφόρου, ο γ.γ. του ΕΒΕΔ κ. Νίκος Παπασταματίου, οι υπεύθυνοι Έργου ΕΞΕΛΙΞΙΣ κ.κ. Αριστέα Αλεξίου και Ιάκωβος Γρύλλης και ο κ. Γιώργος Τρουλλάκος, διευθυντής της Δωδεκανησιακής Εταιρείας Ανάπτυξης & Προόδου, ενώ παρόντες ήταν ο αντιπεριφερειάρχης κ. Γ. Φλεβάρης, η αντιδήμαρχος κα Μαρίζα Χατζηλαζάρου, και πολλοί επιχειρηματίες από όλα τα νησιά, που έσπευσαν να παρακολουθήσουν το συνέδριο.
Ο κ. Γιάννης Πάππου
Στον χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του ΕΒΕΔ κ. Γιάννης Πάππου αφού καλοσώρισε τους παρόντες, υπογράμμισε τα εξής: «Σας υποδεχόμαστε σήμερα, στον δικό σας χώρο. Αυτός είναι ο χώρος του επαγγελματία, του επιχειρηματία. Το ΕΒΕΔ είναι ο Οίκος που προάγει, προασπίζει, σχεδιάζει, την επιχειρηματικότητα, είναι ο σύμβουλος του κράτους, είναι ο φορέας αυτός ο οποίος όχι μόνο παρουσιάζει τις καινοτομίες, όχι μόνον σχεδιάζει το μέλλον της επιχειρηματικότητας, αλλά ταυτόχρονα κάνει τις απαραίτητες αυτές παρεμβάσεις οι οποίες μπορούν να κάνουν την ζωή του επιχειρηματία και του επαγγελματία, όσο το δυνατόν πιο εύκολη αλλά και πιο αποδοτική. Το πρόγραμμα αυτό έχει σχεδιαστεί με έναν τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορέσετε εσείς να λάβετε τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την Αιγιακή Κουζίνα που θα σας χρησιμεύσουν στις επιχειρήσεις σας, ώστε να δείτε τις νέες τάσεις, τις νέες μεθόδους και να εξυπηρετήσετε όσο το δυνατόν καλύτερα τους δικούς σας πελάτες –τους δικούς μας πελάτες! Τους επισκέπτες μας που πολλές φορές έχουμε αναφέρει ως ‘επενδυτές’ αφού οι τουρίστες αυτοί θεωρούνται ως επενδυτές της τουριστικής μας βιομηχανίας, η οποία τα τελευταία χρόνια, το ΕΒΕΔ έχει φροντίσει να δημιουργήσει νέες τάσεις, όπως ο αναρριχητικός τουρισμός στην Κάλυμνο, ο καταδυτικός στην Λέρο, ο θρησκευτικός στην Πάτμο και βεβαίως το σύστημα και την μεθοδολογία του Aegean Cuisine που προάγει τις διατροφικές συνήθειες της Μεσογείου, που αφορούν την περιοχή μας. Το Aegean Cuisine είναι μια νέα μεθοδολογία που μπορεί να προσελκύσει τουρίστες ως επενδυτές που θα δουν, θα επισκεφθούν, θα γνωρίσουν τα αξιοθέατα της περιοχής μας και θα δουν τις γευστικές παραδόσεις του τόπου μας».
Οι κ.κ. Φλεβάρης
και Χατζηλαζάρου
Με την σειρά του, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Γιάννης Φλεβάρης τόνισε μεταξύ άλλων: «Ένα τεράστιο θεματικό οχυρό του Τουρισμού μας, είναι η Γαστρονομία. Είναι η Κουζίνα του Αιγαίου. Ο περιφερρειάρχης μας, δεν σταμάτησε στιγμή να θεωρεί το ΕΒΕΔ ως πνευματικό του παιδί» και εξήρε την προσπάθεια και την συμβολή των σεφ που συμβάλλουν στην προβολή της γαστρονομίας του τόπου μας.
Στην τοποθέτησή της η αντιδήμαρχος Τουρισμού κα Μαρίζα Χατζηλαζάρου, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Σε αυτό το πρόγραμμα προσπαθούμε όλοι μαζί και το ΕΒΕΔ και η ΠΝΑΙ αλλά και ο Δήμος Ρόδου, να συνδράμουμε ώστε οι γεύσεις της περιοχής μας, των νησιών, να μπορέσουν να ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο και να δώσουν το στίγμα της ελληνικής μεσογειακής διατροφής και κουζίνας. Οι επιχειρηματίες του τόπου μας, δίνουν καθημερινα τον αγώνα να προωθήσουν την γαστρονομία μας». Είπε ακόμα πως ο Δήμος Ρόδου θα είναι πάντα αρωγός στην προσπάθεια για την ανάδειξη της τοπικής κουζίνας.
Η παρουσίαση
του Aegean Cuisine
Στην παρουσίασή του ο κ. Ιάκωβος Γρύλλης μίλησε για την Ιστορία του Aegean Cuisine που αναπτύχθηκε από το Κέντρο Επιχειρηματικής και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΚΕΤΑ) Νοτίου Αιγαίου, το ΕΒΕΔ και το Επιμελητήριο Κυκλάδων. «Σκοπός του Aegean Cuisine είναι να παίξει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της Αιγαιοπελαγίτικης Κουζίνας, να αναδειχθούν και να προβληθούν τα προϊόντα που παράγονται στο Αιγαίο και να τους αποδοθεί προστιθέμενη αξία, να διαδοθούν τα εδέσματα του Αιγαίου, να αποκτήσουν τον σεβασμό, την αναγνώριση και την εμπιστοσύνη του κόσμου και των καταναλωτών, να δημιουργηθούν συνέργειες μεταξύ επιχειρήσεων πρωτογενούς τομέα και εστίασης».

Τοπική Γαστρονομία
και Τουρισμός
Σύμφωνα με συμπεράσματα της έρευνας της HOTREC (Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Ξενοδοχίας, Εστίασης και Αναψυχής) του έτους 2017:
• Η τοπική γευστική εμπειρία έχει αυξανόμενη επίδραση στη γενικότερη ικανοποίηση των διεθνών επισκεπτών, καθιστώντας τη βιομηχανία των εστιατορίων βασικό πυλώνα για τη φήμη του προορισμού.
• Τα εστιατόρια αναμένεται να αποτελέσουν τον ιδανικό τόπο και χρόνο για να ζήσουν οι τουρίστες την «τοπική εμπειρία» του ταξιδιού, προσφέροντάς τους γνήσιες ιστορίες, τοπικά παραγόμενες πρώτες ύλες και νέες γεύσεις. Ως εκ τούτου τα εστιατόρια μπορούν να είναι μεγάλοι πρεσβευτές της βιωσιμότητας των προορισμών.
• Η «διατροφική εμπειρία» διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της ποιότητας της εμπειρίας των τουριστών (7ο από τα 18 κριτήρια που ερευνήθηκαν)
Το πρόγραμμα, απευθύνεται σε: επιχειρήσεις μαζικής εστίασης όπως εστιατόρια, ταβέρνες, μεζεδοπωλεία, ουζερί, καφενεία, ζαχαροπλαστεία, wine bars & εστιατόρια που λειτουργούν εντός ξενοδοχειακών μονάδων.
Μέλη Δικτύου Aegean Cuisine 2017 ‐ 2019, σε συνεργασία με τον ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης TUV HELLAS, παρέμειναν 65 επιχειρήσεις, εντάχθηκαν 56 νέες επιχειρήσεις ενώ συνολικά το δίκτυο Aegean Cuisine στα Δωδεκάνησα αποτελείται από 121 επιχειρήσεις σε 13 νησιά.
Τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν:
• Ενεργός συμμετοχή των επιχειρήσεων σε δράσεις προώθησης της πρωτοβουλίας από το ΕΒΕΔ και άλλους φορείς
• Ανάδειξη του σήματος Aegean Cuisine, ώστε ο καταναλωτής να συνδυάζει τις καμπάνιες του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου με τις επιχειρήσεις – μέλη του Δικτύου
• Οι επιχειρηματίες να παραμένουν ενημερωμένοι σε θέματα που αφορούν τον κλάδο τους (πχ αλλαγές στην νομοθεσία)
• Χρήση τοπικά παραγόμενων προϊόντων (λάδι, κρασί, τυροκομικά, ζυμαρικά κλπ)
Ο κ. Τρουλλάκος μίλησε για την ανάγκη διασύνδεσης των βασικών οικονομικών πυλώνων των νησιών μας προκειμένου να δημιουργηθούν νέα μοντέλα ανάπτυξης που θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις και στις τοπικές κοινωνίες να μείνουν ζωντανές και να αναπτυχθούν μέσα στον έντονο ανταγωνισμό και το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον.
«Ο πρωτογενής και ο δευτερογενής τομέας του Νομού μας, παρά τη σχετικά περιορισμένη δυναμική τους, έχουν τις δυνατότητες για ανάπτυξη ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε νησιού στοχεύοντας στην αύξηση της παραγωγής παράλληλα με την προστασία του περιβάλλοντος, την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων και την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων. Σύμφωνα με τις σύγχρονες τάσεις στον τουρισμό οι ταξιδιώτες ανά τον κόσμο θεωρούν το φαγητό ως ένα από τα πρωτεύοντα κριτήρια επιλογής του τόπου που θα επισκεφθούν. Η γαστρονομία και ο ειδικότερα ο γαστρονομικός τουρισμός έχει τη δυνατότητα να ενσωματώσει όλες τις σύγχρονες τάσεις στον τουρισμό και να αποτελέσει το όχημα για τη διασύνδεση του με την πρωτογενή παραγωγή και τα τοπικά παραγόμενα προϊόντα» ενώ επικεντρώθηκε και στο προφίλ του ‘γαστρονομικού τουρίστα’, τόνισε ο κ. Τρουλλάκος.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου