Αφιέρωμα στον εναλλακτικό τουρισμό της Ελλάδας φιλοξενεί το CNN, κάνοντας λόγο για όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα του 2014.

Το αφιέρωμα εξαίρει την προσπάθεια της Ελλαδας να περάσει προς τα έξω ένα νέο πρόσωπο, παρέχοντας νέες υπηρεσίες στους τουρίστες. Όχι απλά ένα ξενοδοχείο, μια ξαπλώστρα και έναν περίπατο στην Ακρόπολη.

Μάλιστα, σημειώνει ότι από τις οδομαχίες και την εποχή της μακράς ύφεσης, η Ελλάδα περνάει σε μια φάση που ο τουρισμός μπορεί να γυρίσει το παιχνίδι υπέρ της.

Η εμπειρία της νέας Ελλάδας

«Η κρίση μας ανάγκασε να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε και να γίνουμε πιο δημιουργικοί. Πριν, ίσως να ήμασταν λίγο αλαζονικοί. Τώρα πρέπει να προσφέρουμε το καλύτερο».

Αν και η γκάιντα δεν συνδέεται με την ελληνική παράδοση, στην Παλιά Πόλη της Ρόδου ακούγονται γκάιντες να παίζουν, καθώς μια ομάδα τουριστών στέκεται μπροστά από μια τάφρο που είχε ανοίξει η Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής το 1522 κατά την πολιορκία της Ρόδου. Ο ξεναγός του γκρουπ είναι ντυμένος με τη στολή των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη.

Μπορεί να ακούγεται κιτς, ωστόσο αποδείχτηκε μια έξυπνη επιχειρηματική ιδέα των ιδιοκτητών του ξενοδοχείου «Lindian Village». Εκείνοι διοργανώνουν εκδρομές που περιλαμβάνουν ψάρεμα με ξύλινο καΐκι, θεραπείες ομορφιάς με φυσικά προϊόντα του νησιού και γευσιγνωσία κρασιών στους γύρω αμπελώνες των νησιών της Δωδεκανήσου.

Η Μαρίζα Σβιριάδη, διευθύνων σύμβουλος του ξενοδοχείου, λέει ότι η ιδέα της ήρθε κατά τη διάρκεια των έξι ετών της οικονομικής κρίσης. «Ηταν σαν να ζούσαμε έναν μικρό πόλεμο», λέει η ίδια στο CNN.

Τη στιγμή που πολλά ξενοδοχεία του νησιού εφάρμοζαν την πολιτική all-inclusive, κρατώντας μέσα τους πελάτες τους, εκείνη αποφάσισε να ακολουθήσει την αντίθετη πρακτική.

Δημιούργησε το «Exploring Greece», για να βγάλει του τουρίστες έξω από το ξενοδοχείο και να προωθήσει περιοχές, που παρέμεναν στην αφάνεια για πολύ καιρό.

«Ήθελα να δείξω ότι υπάρχουν περισσότερα στην Ελλάδα από αυτό που βλέπουν όλοι, κάτι περισσότερο από τη… φέτα» αναφέρει η ίδια. «Η κρίση μας ανάγκασε να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε και να γίνουμε πιο δημιουργικοί. Πριν, ίσως να ήμασταν λίγο αλαζονικοί. Τώρα πρέπει να προσφέρουμε το καλύτερο».

Δεν είχε τίποτα να χάσει.

Η Τίνα εργαζόταν στο τμήμα μάρκετινγκ μια πολυεθνικής εταιρείας, μέχρι το 2010 οπότε και απολύθηκε. Δύο χρόνια αργότερα δημιούργησε τη δική της τουριστική επιχείρηση.

Η Μαρίζα δεν είναι η μόνη. Σε όλη την Ελλάδα, η ύφεση αλλάζει τις τουριστικές προσφορές, δίνοντάς τους ένα νέο προσανατολισμό. «Η κρίση είναι το καλύτερο πράγμα που μου συνέβη», λέει η Τίνα Κυριάκη, η οποία ίδρυσε την «Εναλλακτική Αθήνα» (+30 6948 405 242. Εκδρομές από $ 60 ανά άτομο).

Η Τίνα εργαζόταν στο τμήμα μάρκετινγκ μια πολυεθνικής εταιρείας, μέχρι το 2010 οπότε και απολύθηκε. Δύο χρόνια αργότερα δημιούργησε τη δική της τουριστική επιχείρηση. Παρατήρησε ότι οι τουριστικές υπηρεσίες για την Αθήνα ήταν κολλημένες στο παρελθόν, και αφορούσαν μόνο την Ακρόπολη και την Αρχαία Αθήνα. Η ιδέα της ήταν να ζήσουν οι τουρίστες αυτή την περίπλοκη πόλη, να την καταλάβουν και να την εκτιμήσουν.

Εκτός από τις ιδιόμορφες περιηγήσεις με τα πόδια (από τα πιο δημοφιλή είναι το γκράφιτι tour και η βόλτα στα «μαγεμένα δάση» έξω από την πόλη), η εταιρία διοργανώνει και αυθεντικές βραδιές για καλοφαγάδες όχι σε εστιατόρια, αλλά σε σπίτια.

Αυτή την περίοδο κάνει δύο ξεναγήσεις την ημέρα, προσελκύοντας 25 τουρίστες κάθε φορά.

Η ίδια παραδέχεται ότι αν δεν ήταν η οικονομική ύφεση στην Ελλάδα, ίσως να μην είχε βρει το θάρρος να ξεκινήσει την επιχείρηση.

«Ηταν η κλωτσιά στο πισινό που χρειαζόμουν» λέει η ίδια.

Πίσω από τα τυποποιημένα πακέτα διακοπών

Υπάρχουν πολλές περιοχές στην Ελλάδα που οι tour operators δεν γνώριζαν μέχρι πρότινος. Η Μήλος αποτελεί μια τέτοια περίπτωση.

Υπάρχουν πολλές περιοχές στην Ελλάδα που οι tour operators δεν γνώριζαν μέχρι πρότινος. Η Μήλος αποτελεί μια τέτοια περίπτωση.

Ο Αντώνης Μάλλης, δημιούργησε το 2011 μια τουριστική επιχείρηση, το «Travel me to Milos» αφήνοντας μια προσοδοφόρα δουλειά στον ασφαλιστικό κλάδο για να επιστρέψει στο νησί του και να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση.

Όλοι τον θεώρησαν τρελό. Σήμερα, ο Αντώνης Μάλλης διοργανώνει εκδρομές με επίκεντρο τη γεωλογία, τα υποβρύχια σπήλαια, τα ιαματικά λουτρά, το πειρατικό λημέρι του νησιού και τις κατακόμβες με τις χριστιανικές τοιχογραφίες.

Ο Μάλλης, με γνώσεις στην αρχαιολογία, διοργανώνει τέτοιου είδους εκδρομές, αλλά και εναλλακτικές που έχουν να κάνουν με τη γεωλογία. Επίσης προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες του να κάνουν ιστιοπλοΐα και πεζοπορία σε επιλεγμένες περιοχές. Πρόσφατα εισήγαγε και μαθήματα μαγειρικής, έτσι ώστε να μάθουν οι ξένοι πώς παράγονται τα τοπικά προϊόντα.

Και όχι μόνο…

Εκτός από τα παραπάνω, το CNN προτείνει και άλλα σημεία της Ελλάδας όπου τοπικές επιχειρήσεις δίνουν τον δικό τους ρυθμό στον εναλλακτικό τουρισμό. Την φάρμα «Ευμέλια» στη Λακωνία, όπου ο Φραγκίσκος Καρελάς έχει μετατρέψει την οικογενειακή φάρμα σε αγροτουριστική επιχείρηση, την «Biolea» στην Κρήτη, τον «Biotopos» στην Κέρκυρα, το ξενοδοχείο «Kinsterna» στην Ελαφόνησο, το ξενοδοχείο «Avli» στην Κρήτη, την Οινοποιία στην Ικαρία και το Milia Mountain Retreat στην Κρήτη.

Πηγή The Toc

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ