Ρεπορτάζ

Βελτιωμένη εμφανίζεται η κατάσταση με την κρουαζιέρα

Αναμφισβήτητα η φετινή σεζόν για την κρουαζιέρα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου χαρακηρίζεται από μείωση σε νούμερα επιβατών και πλοίων.
Λιγότερα και μικρότερα πλοία από μεγάλες εταιρίες κρουαζιέρας θα ταξιδέψουν αυτή τη χρονιά στα νερά της Μεσογείου εξαιτίας της τρομοκρατίας, καταγράφοντας χαμηλά ποσοστά στο παγκόσμιο μερίδιο χωρητικότητας επιβατών.
Σύμφωνα με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, τα στοιχεία είναι ξεκάθαρα και δείχνουν την μείωση που καταγράφει η κρουαζιέρα στα νησιά της Ρόδου, της Πάτμου, της Κω και της Σύμης σε σχέση με πέρσι.
Βέβαια, σε πανελλαδικό επίπεδο, η Ρόδος βρίσκεται στην 6η θέση στην σειρά κατάταξης, όσον αφορά τις περισσότερες προσεγγίσεις και την κίνηση ατόμων, με πρώτο τον Πειραιά, ενώ ακολουθούν: η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κέρκυρα και το Κατάκολο.
Στα Δωδεκάνησα, η κίνηση καταγράφεται ως εξής:
Μέχρι και τις 30 Μαΐου 2017 το λιμάνι της Ρόδου επισκέφθηκαν 233.700 επιβάτες κρουαζιέρας -έναντι 314.689 το 2016 (συνολικά).
Ακολούθως, το λιμάνι της Πάτμου επισκέφθηκαν 81.170 επιβάτες (πέρσι 91.785, συνολικά), το λιμάνι της Κω 11.150 επιβάτες (πέρσι 19.222 συνολικά) και το λιμάνι της Σύμης 6.630 (πέρσι 14.206 συνολικά). Φυσικά, τα νούμερα δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικά σε σχέση με το 2015 οπότε στην Ρόδο είχαν αφιχθεί συνολικά 342.063 τουρίστες.
Η συνολική πτώση για τα λιμάνια της χώρας, είναι πάντως μικρότερη από ό,τι προβλεπόταν, καθώς μέχρι και το κλείσιμο του Μαΐου, είναι της τάξης του -10,70% (ενώ οι προβλέψεις ήταν για πάνω από -20%).
Όπως δήλωσε στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Κόντες:
«Παρά το γεγονός πως όλα τα μηνύματα για την Κρουαζιέρα ήταν απογοητευτικά για το 2017, οι δείκτες αυτή την περίοδο εμφανίζουν αισθητή βελτίωση! Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, η κατάσταση στην Κρουαζιέρα παρουσιάζει μικρή αλλά ευχάριστη βελτίωση. Ως προς τις αρχικές μας προβλέψεις, εκεί που περιμέναμε μείωση από 25 έως 30%, οι δείκτες και τα ‘calls’ δείχνουν ότι θα πάμε καλύτερα και η μείωση κινείται μέχρι τώρα στο -10,70%.
Κι αυτό γιατί υπάρχουν έκτακτα ‘calls’, ενώ σημειώνεται μικρή κινητικότητα και από την Τουρκία, η οποία ναυλώνει ένα κρουαζιερόπλοιο 600 – 700 επιβατών το οποίο θα κάνει ταξίδια στα νησιά του Αιγαίου, δύο φορές την εβδομάδα. Αυτό είναι θετικό καθώς δεν χάνουμε εντελώς τους Τούρκους τουρίστες. Πάντως σε άλλες περιοχές της Ελλάδας τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα σε σχέση με τα Δωδεκάνησα. Π.χ. η Μυτιλήνη, περιμένει μόνον…. ένα κρουαζιερόπλοιο –κι αυτό τον προσεχή Σεπτέμβριο, λόγω της πολύ δύσκολης κατάστασης που επικρατεί από το μεταναστευτικό – προσφυγικό. Πάντως αφού μέχρι τώρα που διανύουμε τον Ιούλιο καλύπτουμε έστω και δειλά – δειλά τις απώλειες, υπάρχουν βάσιμες ελπίδες ότι ίσως, κατά την διάρκεια της εξέλιξης της καλοκαιρινής περιόδου κι έπειτα, να καταφέρουμε να καλύψουμε ακόμη μερικές».
Είπε ακόμη ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει τα χαρακτηριστικά του τουρισμού με ιδιαίτερες ιδιομορφίες αλλά απαιτεί να αναπτυχθεί σωστά, καθώς αποτελεί ‘εθνική υπόθεση’ τόσο για την χώρα όσο και για τον τουρισμό μας.
«Το γεγονός ότι υπάρχει αύξηση κατά 7% των επιβατών κρουαζιέρας παγκοσμίως σε ετήσια βάση, σε συνδυασμό με τις ολοένα αυξανόμενες παραγγελίες μεγάλων πλοίων – συγκεκριμένα έχουν πραγματοποιηθεί 78 παραγγελίες μεγάλων πλοίων για τα επόμενα 10 έτη, δημιουργεί προσδοκίες ότι η αναμενόμενη για το 2017 μείωση της κίνησης των κρουαζιεροπλοίων λόγω των ταραχών στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου θα είναι αρκετά μικρή έως ελάχιστη σε σύγκριση με τα δεδομένα του περασμένου έτους», όπως τόνισε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου