Ρεπορτάζ

Σε πλημμέλημα μετετράπη η κατηγορία για κατηγορούμενο σε θανατηφόρο τροχαίο στη Ρόδο

• Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών τον παραπέμπει για ανθρωποκτονία από αμέλεια και όχι για κακουργηματική επικίνδυνη οδήγηση

Επειτα από μια μακρά διαδικασία που διήρκεσε περισσότερα από τέσσερα χρόνια, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Ρόδου εξέδωσε το βούλευμα για θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε το καλοκαίρι του 2021 στην Εθνική Οδό Ρόδου – Καμείρου.
Η απόφαση μετατρέπει την αρχική κακουργηματική κατηγορία της επικίνδυνης οδήγησης σε πλημμέλημα, παραπέμποντας τον κατηγορούμενο σε δίκη για ανθρωποκτονία από αμέλεια.
Το τραγικό περιστατικό έλαβε χώρα τα ξημερώματα της 30ης Ιουνίου 2021. Ο κατηγορούμενος οδηγούσε το αυτοκίνητό του μάρκας Toyota Yaris με κατεύθυνση προς την πόλη της Ρόδου. Σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη, λίγο πριν τη μοιραία σύγκρουση είχε αναπτύξει ταχύτητα που άγγιζε τα 85 χιλιόμετρα την ώρα, ξεπερνώντας σημαντικά το όριο των 50 χιλιομέτρων που ισχύει στην περιοχή. Το όχημά του εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και συγκρούστηκε μετωπικά με δίκυκλη μοτοσικλέτα που κινείτο κανονικά, με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο του 35χρονου οδηγού της.
Οι συνθήκες στο σημείο ήταν ευνοϊκές, καθώς η οδός ήταν στεγνή, ο φωτισμός επαρκής και η ορατότητα καλή. Ωστόσο, το αυτοκίνητο έφερε φθαρμένα ελαστικά που παρουσίαζαν μειωμένη πρόσφυση, γεγονός που συνέβαλε στην απώλεια ελέγχου του οχήματος. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης αποτυπώθηκε από τα ευρήματα της Τροχαίας, καθώς η μοτοσικλέτα διαλύθηκε κυριολεκτικά, ενώ το σώμα του θύματος εκτινάχθηκε με βία.
Αρχικά, σε βάρος του κατηγορουμένου ασκήθηκαν δύο βαρύτατες κατηγορίες: η κακούργηματική επικίνδυνη οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου, και η ανθρωποκτονία από αμέλεια. Οι πρώτες εκτιμήσεις της αστυνομίας βασίστηκαν στο γεγονός ότι ο οδηγός είχε καταναλώσει αλκοόλ πριν από το δυστύχημα. Οι μετρήσεις όμως που διενεργήθηκαν έδειξαν ποσοστά ιδιαίτερα χαμηλά, 0,25 γραμμάρια ανά λίτρο, τα οποία κρίθηκε ότι δεν επηρέασαν ουσιαστικά την οδηγική του ικανότητα.
Με αυτά τα δεδομένα, το Συμβούλιο έκρινε πως δεν υφίστανται επαρκείς ενδείξεις για στοιχειοθέτηση του κακουργήματος της επικίνδυνης οδήγησης.
Αντίθετα, θεμελιώθηκε η κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, καθώς ο κατηγορούμενος, οδηγώντας με υπερβολική ταχύτητα και με όχημα που δεν πληρούσε τις προδιαγραφές ασφάλειας, δεν κατόρθωσε να αποτρέψει την τραγωδία.
Στο σκεπτικό του βουλεύματος τονίζεται ότι η υπερβολική ταχύτητα και η ελλιπής φροντίδα για την κατάσταση του οχήματος αποτελούν σαφή ένδειξη αμελούς συμπεριφοράς. Ο κατηγορούμενος, όπως σημειώνεται, όφειλε και μπορούσε να προβλέψει τον κίνδυνο που δημιουργούσε η οδήγησή του, όμως δεν έλαβε τα απαραίτητα μέτρα για να τον αποτρέψει. Το Συμβούλιο υπογράμμισε ότι η μικρή ποσότητα αλκοόλ που ανιχνεύθηκε δεν δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό της πράξης ως κακούργημα, καθώς δεν επηρέασε τις αντιδράσεις ή την κρίση του οδηγού.
Έτσι, παραπέμπεται σε δίκη ενώπιον του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Ρόδου, με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, κατηγορία που τιμωρείται με ποινές σαφώς ηπιότερες σε σχέση με εκείνες που προβλέπονται για κακούργημα.
Την υπόθεση χειρίζεται ο ποινικολόγος κ. Στέλιος Κιουρτζής.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου