ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μέτρα στήριξης των εισοδημάτων 3 δισ. ευρώ έως και τον Απρίλιο – Το χρονοδιάγραμμα και οι δικαιούχοι

news room 3 λεπτά ανάγνωση
ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ

Την Τετάρτη, 1η Οκτω­βρίου, «εγκαι­νιά­ζει» ένα οκτά­μηνο στη διάρ­κεια του οποίου θα «ξεδι­πλω­θούν» όλα τα μέτρα στή­ρι­ξης των εισο­δη­μά­των δια­φό­ρων κατη­γο­ριών πολιτών που έχει ψηφίσει ή εξαγ­γεί­λει η κυβέρ­νηση με συνο­λικό κόστος που προ­σεγ­γί­ζει τα 3 δισ. ευρώ (2,963 δισ. ευρώ για την ακρί­βεια).

Αλλάζει από την 1η Οκτω­βρίου εκ βάθρων το μισθο­λό­γιο για 151.500 ενστό­λους των ενόπλων δυνά­μεων και των σωμάτων ασφα­λείας. Η μέση αύξηση για τα 75.500 στελέχη των ενόπλων δυνά­μεων ανέρ­χε­ται σε 145€/μήνα. Η μέση αύξηση για τις 76.000 της Αστυ­νο­μίας, του Λιμε­νι­κού και της Πυρο­σβε­στι­κής φτάνει τα 111εκατ. ευρώ. Από τον Ιούλιο και οι 2 κατη­γο­ρίες εργα­ζο­μέ­νων λαμ­βά­νουν ορι­ζό­ντια αυξη­μένο κατά 100€ επίδομα επι­κιν­δυ­νό­τη­τας.

Συνο­λικό κόστος μέτρου : 273 εκατ. ευρώ (153 εκατ. ευρώ για τις ένοπλες δυνά­μεις και 120 εκατ. ευρώ για τα σώματα ασφα­λείας)

Επίδομα ενοι­κίου 

Έως το τέλος Νοεμ­βρίου 1,2 εκατ. ενοι­κια­στές κύριας ή φοι­τη­τι­κής κατοι­κίας θα λάβουν επι­στροφή ενός ενοι­κίου έως 800 ευρώ.

Για την ακρί­βεια το ποσό της επι­στρο­φής είναι ίσο με 1/12 του συνο­λι­κού ετήσιου ενοι­κίου που κατα­βλή­θηκε το 2024. Αν υπήρξαν περισ­σό­τε­ρες από μία δια­δο­χι­κές μισθώ­σεις, το ποσό υπο­λο­γί­ζε­ται με βάση το άθροι­σμα των κατα­βλη­θέ­ντων μισθω­μά­των. Δικαιού­χοι είναι :

Εισο­δη­μα­τικά Κρι­τή­ρια

Άγαμοι: έως 20.000 ευρώ

Έγγαμοι ή Μέλη Συμ­φώ­νου Συμ­βί­ω­σης: έως 28.000 ευρώ

προ­σαυ­ξα­νό­μενο κατά 4.000 ευρώ για κάθε εξαρ­τώ­μενο τέκνο.

Μονο­γο­νεϊ­κές Οικο­γέ­νειες: έως 31.000 ευρώ, προ­σαυ­ξα­νό­μενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε επι­πλέον εξαρ­τώ­μενο τέκνο, πέραν του πρώτου.

Περιου­σιακά Κρι­τή­ρια

120.000 ευρώ για τους άγαμους.

120.000 ευρώ προ­σαυ­ξη­μένη κατά 20.000 ευρώ για τον/την σύζυγο ή μέρος συμ­φώ­νου συμ­βί­ω­σης και κάθε επι­πλέον εξαρ­τώ­μενο τέκνο.

Συνο­λικό κόστος μέτρου : 230 εκατ. ευρώ

Επίδομα 250€ σε συντα­ξιού­χους 

Επίσης, στο τέλος Νοεμ­βρίου 1,44 εκατ. ευρώ συντα­ξιού­χοι θα λάβουν την ενί­σχυση των 250 ευρώ. Δικαιού­χοι είναι οι εξής:

-Συνταξιούχοι, ιδιω­τι­κού και Δημο­σίου τομέα , άνω των 65 ετών – υπο­λο­γί­ζο­νται σε 1.157.551 σύμφωνα με το Υπουρ­γείο Οικο­νο­μι­κών – που πληρούν τα παρα­κάτω εισο­δη­μα­τικά κρι­τή­ρια :

Ετήσιο εισό­δημα έως 14.000 ευρώ και ακίνητη περιου­σία έως 200.000 ευρώ για τους άγαμους ή χήρους

Ετήσιο οικο­γε­νειακό εισό­δημα έως 26.000 ευρώ και ακίνητη περιου­σία έως 300.000 ευρώ για τους έγγα­μους ή όσους βρί­σκο­νται σε σύμφωνο συμ­βί­ω­σης

-Ανασφάλιστοι υπε­ρή­λι­κες. Όσοι δηλαδή είναι άνω των 67 ετών και δεν έχουν συγκε­ντρώ­σει τα απα­ραί­τητα ένσημα. Αριθ­μούν σε 34.357

-Όσοι λαμ­βά­νουν ανα­πη­ρικά επι­δό­ματα από τον ΟΠΕΚΑ και τον e-ΕΦΚΑ έχοντας περάσει φυσικά την απαι­τού­μενη αξιο­λό­γηση. Υπο­λο­γί­ζο­νται σε 248.823.

Συνο­λικό κόστος μέτρου : 360 εκατ. ευρώ.

Αυξή­σεις συντά­ξεων 

2,5εκατ. συντα­ξιού­χοι θα δουν στο τέλος Δεκεμ­βρίου νέα αύξηση στις συντά­ξεις τους, για τους πιο τυχε­ρούς η 4η δια­δο­χική. Αφορά μεν τον Ιανουά­ριο όμως επειδή οι συντά­ξεις προ­πλη­ρώ­νο­νται, θα λάβουν τα χρήματα τους λίγο πριν την Πρω­το­χρο­νιά. Η αύξηση ανα­μέ­νε­ται να είναι πέριξ του 2,4%.

Για πρώτη φορά φέτος αύξηση θα πάρουν και όλοι όσοι έχουν μεγάλη προ­σω­πική διαφορά, μόνο που θα είναι μισή. Κι από του χρόνου, που καταρ­γεί­ται, την αύξηση θα την πάρουν όλοι οι συντα­ξιού­χοι.

Συνο­λικό Κόστος Μέτρου: 542 εκατ. ευρώ μόνο για το 2026 (467 εκατ. ευρώ η αύξηση των συντά­ξεων και 75 εκατ. ευρώ η επι­πλέον επι­βά­ρυνση που προ­κύ­πτει από το ότι θα πάρουν μισή αύξηση και όσοι έχουν μεγάλη προ­σω­πική διαφορά).

Ανα­μόρ­φωση φορο­λο­γι­κής κλί­μα­κας 

Το όφελος από τη μεγα­λύ­τερη φορο­λο­γική μεταρ­ρύθ­μιση που έγινε ποτέ – σύμφωνα με τον Υπουργό Οικο­νο­μι­κών Κυριάκο Πιερ­ρα­κάκη – θα αρχίσει να φαί­νε­ται από την πρώτη κιόλας μέρα του νέου έτους μέσω των μικρό­τε­ρων μηνιαίων κρα­τή­σεων σε μισθούς και συντά­ξεις.

Οι ατο­μι­κές επι­χει­ρή­σεις και οι αγρότες θα δουν την ωφέλεια με την υποβολή των δηλώ­σεων του φορο­λο­γι­κού έτους 2026 κατά τον Μάρτιο του 2027. Οι συνο­λικά ωφε­λού­με­νοι αγγί­ζουν τα 4εκατ.

Συνο­λικό κόστος μέτρου: 1,2 δισ. ευρώ (μόνο για το 2026)

Αύξηση κατώ­τα­του μισθού 

Όπως κάθε πρω­τα­πρι­λιά, έτσι και την Πρω­τα­πρι­λιά του 2026 θα έχουμε μια ακόμη αύξηση του κατώ­τα­του μισθού.

Η αύξηση αυτή δεν αφορά όσους αμεί­βο­νται με τον κατώ­τατο μισθό στον ιδιω­τικό τομέα αλλά αφορά και τους εργα­ζό­με­νους στο Δημόσιο. Όση θα είναι αύξηση του κατώ­τα­του, ισόποση θα είναι και η ορι­ζό­ντια αύξηση σε όλα τα κλι­μά­κια εισο­δή­μα­τος των εργα­ζο­μέ­νων στο Δημόσιο.

Οι άμεσες επι­πτώ­σεις λοιπόν της αύξησης του κατώ­τα­του μισθού ξεπερ­νούν 1,6 εκατ λόγω και του «απο­τυ­πώ­μα­τος» της στο Δημόσιο.

Συνο­λικό κόστος μέτρου: 358 εκατ. ευρώ (μόνο για το 2026) και μόνο για τους δημο­σί­ους υπαλ­λή­λους.

Πηγή: skai.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.