• Ζητά αυστηρότερη αστυνόμευση στους δρόμους της Ρόδου για να σταματήσει η αναρχία και να εφαρμοσθεί ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας • Με βιβλία του 2000 η ύλη των υποψηφίων οδηγών για δίπλωμα οδήγησης. Αλλάζει το σύστημα εξέτασης από το 2026
«Το θέμα της οδικής ασφάλειας θέλει μία ολιστική προσέγγιση. Είμαστε υπέρ των νέων μέτρων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που είναι πλέον σε ισχύ. Έναν νόμιμο οδηγό που τηρεί τα μέτρα του ΚΟΚ, τα πρόστιμα δεν τον αφορούν. Άρα μιλάμε για τους παράνομους… Για να αποκτήσει ο νέος ΚΟΚ όμως την εμπιστοσύνη των πολιτών, θα πρέπει να εφαρμοσθεί. Άρα για να εφαρμοσθεί χρειαζόμαστε περισσότερη αστυνόμευση», τονίζει με δηλώσεις του στη «δ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης Δωδεκανήσου και μέλος της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών, Στέφανος Πορτσέλλη, με περισσότερα από 25 χρόνια εμπειρίας στην εκπαίδευση οδήγησης και την κυκλοφοριακή αγωγή, σχολιάζοντας την εφαρμογή τους από το περασμένο Σάββατο 13/9, αλλά και αναφερόμενος στην οδική ασφάλεια και τη συμπεριφορά μας στους δρόμους της Ρόδου.
Ο κ. Πορτσέλλη επεσήμανε ότι το θέμα της οδικής ασφάλειας είναι θέμα ζωής, και υποστήριξε ότι θα πρέπει να αλλάξουμε οδηγική συμπεριφορά, αλλά και να εκπαιδεύονται τα παιδιά από τα σχολεία με το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης Δωδεκανήσου δήλωσε επιπλέον ότι δεν είναι ικανοποιημένος από την αστυνόμευση στους δρόμους της Ρόδου λέγοντας ότι θα έπρεπε να έχει πιο έντονη παρουσία η Τροχαία για ελέγχους, ώστε οι οδηγοί να συμμορφώνονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας υπό τον «φόβο» του ελέγχου στο οδικό δίκτυο και να μην παρατηρούνται οι παραβάσεις: «Δεν βλέπω την Τροχαία συχνά έξω στους δρόμους, γι’ αυτό παρατηρούμε και την αναρχία που επικρατεί. Δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε τις διατάξεις γιατί επικρατεί αναρχία. Δεν είμαι ευχαριστημένος από την αστυνόμευση γιατί την βλέπω αραιά και που…Μπορεί να περάσει και μία εβδομάδα και να μην δω την Τροχαία στον δρόμο να κυκλοφορεί για ελέγχους», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, τόνισε ότι αναμένονται πολλές και σημαντικές αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων οδηγών από το 2026, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του κ. Κυρανάκη, αφού θεωρείται απαρχαιωμένο το σημερινό σύστημα. «Τα βιβλία που διδάσκουμε οι εκπαιδευτές στους υποψήφιους οδηγούς είναι με ύλη από το 2000», επεσήμανε σχετικά ο κ. Πορτσέλλη, τονίζοντας ότι θα αλλάξουν τα βιβλία με την εκπαιδευτική ύλη των υποψηφίων οδηγών από τον επόμενο χρόνο από το Υπουργείο Μεταφορών, ενώ θα μπουν σε λειτουργία ακόμη και με κάμερες που θα καταγράφουν την εξέταση θεωρητική και πρακτική για το αδιάβλητο της διαδικασίας για την απόκτηση άδειας οδήγησης.
Οι κυρώσεις των μέτρων
Από το Σάββατο τέθηκε σε ισχύ ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος φέρνει σημαντικές αλλαγές με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χρήση κινητού κατά την οδήγηση, όπου οι ποινές γίνονται πολύ αυστηρότερες. Η πρώτη παράβαση τιμωρείται με πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 30 μέρες, ενώ οι επαναλήψεις επιφέρουν πρόστιμα έως 2.000 ευρώ και μεγαλύτερη αφαίρεση άδειας, με ποινικές συνέπειες σε περίπτωση ατυχήματος.
Παράλληλα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ τιμωρείται πλέον αυστηρότερα, με πρόστιμα έως 4.000 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για έως 10 χρόνια και ποινικές διώξεις που μπορεί να φτάσουν ακόμα και σε φυλάκιση 10 ετών, ειδικά αν προκληθεί θανατηφόρο ατύχημα.
Επιπλέον, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει αυστηρές κυρώσεις και για τη μη χρήση ζώνης και κράνους, όπου το πρόστιμο αφορά και στον οδηγό και στον συνεπιβάτη, ενώ η δεύτερη υποτροπή μπορεί να οδηγήσει σε αφαίρεση διπλώματος για έναν χρόνο.
Για εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες προβλέπονται πρόστιμα έως 8.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 4 χρόνια.
Ιδιαίτερα αυστηρές ποινές επιβάλλονται και για παράνομη στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ, με πρόστιμα έως 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για έναν χρόνο σε περίπτωση υποτροπής.