Ειδήσεις

Το πέρασμα στην Ινδία: Τι σημαίνει το στρατηγικό άνοιγμα της Aegean σε μια αγορά 1,4 δισ. κατοίκων

«Το γεγονός ότι η αγορά της Ινδίας θα εξυπηρετείται το 2026 με ένα άθροισμα συνολικά 16 απευθείας πτήσεων την εβδομάδα από τις δύο εταιρείες, AEGEAN και Ιndigo σημαίνει ουσιαστικά ότι μπορεί να τετραπλασιαστεί η σημερινή, έμμεση, κίνηση που υπάρχει μεταξύ των δύο χωρών».

Τάδε έφη χθες το απόγευμα ο πρόεδρος της AEGEAN κ. Ευτύχης Βασιλάκης με αφορμή το μνημόνιο συνεργασίας (MoU) που υπέγραψαν η IndiGo, η πρώτη αεροπορική εταιρεία της Ινδίας στις προτιμήσεις των επιβατών και η μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική για την πραγματοποίηση πτήσεων κοινού κωδικού (codeshare), με στόχο την ενίσχυση της συνδεσιμότητας και την παροχή μιας απρόσκοπτης ταξιδιωτικής εμπειρίας στους επιβάτες των δύο εταιρειών. Η IndiGo έχει ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή της να ξεκινήσει απευθείας πτήσεις από και προς την Αθήνα από τις αρχές Ιανουαρίου 2026. Από την πλευρά της, η AEGEAN έχει επίσης ανακοινώσει την έναρξη των πτήσεων προς την Ινδία τον Μάρτιο 2026. Η IndiGo θα ξεκινήσει με έξι εβδομαδιαίες πτήσεις προς την Αθήνα, ενώ η AEGEAN θα εγκαινιάσει πέντε εβδομαδιαίες πτήσεις προς το Nέο Δελχί και στη συνέχεια, τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις προς τη Βομβάη.

«Η IndiGo είναι μία πολύ μεγάλη εταιρεία, με μεγέθη που μας κάνουν να… ζηλεύουμε και να ζαλιζόμαστε», σχολίασε ο κ. Βασιλάκης. «Πριν από δύο μήνες, τον Ιούλιο ανακοινώσαμε την προσθήκη δύο νέων αεροσκαφών τύπου Airbus Α321neo XLR (Extra Long Range) με ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια, έως 10,5 ώρες, με στόχο την ένταξη νέων πιο μακρινών προορισμών για την επόμενη χρονιά, με πιο σημαντικούς από αυτούς στην Ινδία, το Νέο Δελχί και Βομβάη από τις αρχές του 2026. Εκείνο που έλειπε ακόμη ήταν να βρεθεί μία πολύ ισχυρή συνεργασία σε αυτή τη χώρα. Οι λόγοι που προχωρήσαμε στη νέα συνεργασία με την Ιndigo είναι προφανείς: Μιλάμε για μία πολύ μεγάλη χώρα, εκτός Ευρώπης, όπου η ΑΕGEAN δεν είναι γνωστή, δεν υπάρχει τόσο μεγάλη σύνδεση με τη χώρα μας και σίγουρα σε μία τόσο μεγάλη αγορά, στην οποία θα προσπαθήσουμε για πρώτη φορά να αναπτύξουμε ένα νέο προϊόν, μία συνεργασία με τοπικό παίκτη είναι πολύ σημαντική.
Η δουλειά που έγινε από τους ανθρώπους μας και το έργο που έχει παράξει συνολικά η AEGEAN μας έδωσε τη δυνατότητα να προχωρήσουμε σε μία τέτοιου είδους συνεργασία. Ούτως ή άλλως και η Ιndigo, από την πλευρά της είχε ανακοινώσει ότι θα ξεκινήσει να πετάει στην Ελλάδα. Ετσι, δημιουργούμε μία πολύ σημαντική διασύνδεση και νέα αγορά τόσο σε τουριστικό αλλά και σε επιχειρηματικό επίπεδο, συνδέοντας τις δύο χώρες. Είμαστε γεωγραφικά η πρώτη πρόσβαση και σύνδεσμος της Ε.Ε. προς μια μεγάλη αγορά. Θα έχουμε πρόσβαση σε ένα πολύ σημαντικό δίκτυο σε ένα μακρινό προορισμό και το αντίστοιχο θα αξιοποιήσει και η Ιndigo, τόσο στο εσωτερικό όσο και στα Βαλκάνια ή κοντινούς προορισμούς π.χ. σε πόλεις της Ιταλίας ή της Γαλλίας όπου πετάει η AEGEAN».

«Θα ξεκινήσουμε τον Ιανουάριο πραγματοποιώντας για πρώτη φορά απευθείας σύνδεση μεταξύ Ελλάδας- Ινδίας.», δήλωσε ο κ. Πήτερ Ελμπερς, διευθύνων σύμβουλος της IndiGo κάνοντας λόγο «για ένα πολύ σημαντικό ορόσημο για τη διασυνδεσιμότητα των δύο χωρών», ευχαριστώντας και το Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας «με τον οποίο ήμασταν σε επαφή εδώ και καιρό για συνεργασία. Ο κ. Ελμπερς είχε συνάντηση και με την υπουργό Τουρισμού κ. Ολγα Κεφαλογιάννη.  Με 3 πτήσεις/ εβδομάδα από Νέο Δελχί προς Αθήνα και αντίστοιχα 3 από Βομβάη προς Αθήνα, η Ελλάδα γίνεται σημείο εισόδου όχι μόνο για τους τουρίστες που θέλουν να επισκεφθούν τη χώρα και κοντινούς ευρωπαϊκούς προορισμούς αλλά και επιχειρηματίες και επενδυτές».

Σημειώνεται ότι η IndiGo έχει αυτή την στιγμή ένα στόλο άνω των 400 αεροσκαφών κι επιπλέον 900 αεροσκάφη σε παραγγελία, ενώ πραγματοποιεί περισσότερες από 2.200 πτήσεις καθημερινά, συνδέοντας πάνω από 90 εσωτερικούς και 40 διεθνείς προορισμούς. Το 2024 ενίσχυσε τον στόλο της με 58 νέα αεροσκάφη και μετέφερε περισσότερους από 118 εκατ. επιβάτες στο οικονομικό έτος 2025. «Κάθε 3 μέρες υποδεχόμαστε 1 εκατομμύριο ταξιδιώτες, ενώ έχουμε φτάσει σε ένα μερίδιο 60% στο εσωτερικό της Ινδίας».

Γιατί με την ΙndiGo
Aπό την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΑΕGEAN δήλωσε «περήφανος» για την ανακοίνωση μίας συνεργασίας «γιατί πρόκειται για έναν τόσο μεγάλο οργανισμό αλλά και γιατί με αυτή την εταιρεία έχουμε πολλά κοινά. Πρόκειται για μία εταιρεία 19 ετών, εμείς 26 ετών, έχει επιχειρηματική προσήλωση στην ανάπτυξη τής όπως και εμείς, επίσης ο διευθύνων σύμβουλος της Indigo κ. Πήτερ Ελμπερς ασχολείται πολύ ενεργά με την εταιρεία όπως και η δική μας διοίκηση, ενώ και οι δύο εταιρείες εστιάζουν στο να βελτιώνουν συνεχώς το προϊόν τους».

Σε ερώτηση σχετικά με τον ανταγωνισμό μεταξύ των δύο αεροπορικών, και το γεγονός ότι η ινδική εταιρεία ξεκινάει νωρίτερα, από τον Ιανουάριο, τις πτήσεις για Ελλάδα, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «δεν έχει διαφορά ποιος ξεκινά πρώτος με δύο μήνες διαφορά. Το σίγουρο είναι ότι η IndiGo δεν έχει ανάγκη αναγνωρισιμότητας στην Ινδία και το σημαντικό για την AEGEΑΝ είναι να μην ξεκινήσει κάποιος άλλος πρώτος».

Από την πλευρά του, ο κ. Ελμπερς ανέφερε ότι «υπάρχουν πολλαπλά κοινά που στοχεύουμε από τουρίστες μέχρι φοιτητές, επιχειρηματίες και επενδυτές. Ολοι «κουμπώνουν» στις πτήσεις που πρόκειται να ξεκινήσουν από τις δύο εταιρείες».

Με δεδομένη την επενδυτική, ινδική παρουσία στο νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, ερωτηθείς σχετικά για πτήσεις στην Κρήτη μελλοντικά ο κ. Ελμπερς, ο οποίος έχει δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα στο παρελθόν απάντησε στα… ελληνικά «γιατί όχι». «Θα επικεντρωθούμε στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή, ξεκινάμε την απευθείας πρώτη σύνδεση με δύο ινδικές πόλεις και θα μελλοντικά επιπλέον συνδέσεις. Το σημαντικό είναι ότι η εποχικότητα για τους Ινδούς είναι διαφορετική, επομένως δίνεται η δυνατότητα και στους ελληνικούς προορισμούς για επισκεψιμότητα σε διαφορετικές περιόδους του χρόνου».

«Στην Ινδία, το 0,5% του πληθυσμού δηλώνει πάνω από 50.000 δολάρια τον χρόνο άρα υπολογίζεται ότι μπορούν να ταξιδέψουν κοντά στα 8 εκατ. επισκέπτες, σε μία συγκυρία όπου η οικονομία της Ινδίας αυξάνεται 6% το χρόνο», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης. Σημειώνεται εδώ ότι κάθε χρόνο υπολογίζονται γύρω στις 80.000 οι επισκέπτες από την Ινδία, ενώ περί τις 20.000 είναι αντίστοιχα οι Ελληνες.

Το μεγάλο «αγκάθι»
Μεγάλο «αγκάθι» είναι ο παράγοντας «βίζα» όπου όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκης «όχι δεν έχει λυθεί το πρόβλημα με τις βίζες σε καμία από τις σημαντικές εκτός ευρωπαϊκού χώρου χώρες και ιδιαίτερα προς την Ασία, οι διαδικασίες είναι εξαιρετικά αργές, με ανεπάρκεια στο προσωπικό και τη διαχείριση. Το πρόβλημα είναι σε γνώση της ελληνικής κυβέρνησης και έχει ενημερώσει ότι επενδύει σε αύξηση του προσωπικού ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες. Προφανώς κανείς δε θα αρχίσει να πετάει αν δε λυθεί αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα, επομένως αναμένουμε από την ελληνική Πολιτεία να βελτιώσει την κατάσταση και εφόσον βελτιωθεί θα ξεκινήσουμε να πετάμε.

Σε σχέση με τις κρατήσεις και με το δεδομένο ότι η IndiGo ξεκινά πρώτη, ο κ. Ελμπερς ανέφερε ότι δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη. «Το… καλό νέο όμως είναι ότι η ινδική αγορά κάνει κρατήσεις την τελευταία στιγμή, άρα αφού ξεκινάμε τον Ιανουάριο έχουμε αρκετό χρόνο. Από έρευνες που έχουμε κάνει στην Ινδία, προκύπτει ότι η ευκαιρία είναι πολύ μεγάλη για την Ελλάδα, από μία εταιρεία όπως εμείς, η οποία χειρίζεται πάνω από 2.200 πτήσεις τα τελευταία χρόνια έχει ανοίξει πάνω από 20 ξένους προορισμούς σε Ασία και Αφρική».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΑΕGEAN το σημαντικό σε αυτή τη φάση είναι να συμβαδίσουν τα τεχνικά συστήματα των δύο εταιρειών για τις πτήσεις κοινού κωδικού, κάτι που θα έχει γίνει πριν από το τέλος του χρόνου «και το γεγονός ότι οι Ινδοί κλείνουν εισιτήρια την τελευταία στιγμή μας ευνοεί. Για εμάς είναι μεγαλύτερο το βήμα αναλογικά σε σχέση με την Indigo, αλλά κι εμείς πραγματοποιούμε 500 πτήσεις την ημέρα και θα προχωρήσουμε στις προσαρμογές που χρειάζονται.
Σίγουρα όταν πάει κανείς να δημιουργήσει μία αγορά εκεί όπου δεν υπάρχει λαμβάνει ένα αυξημένο ρίσκο. Χρειάζεται λοιπόν μία πιο συνολική προσπάθεια, ακόμη και στο κομμάτι της προώθησης της Ελλάδας στην Ινδία, δεδομένου ότι μία τέτοια κίνηση δημιουργίας μίας νέας αγοράς δεν αφορά μόνο την Aegean – είναι συνολικότερη και ούτως ή άλλως δεν είμαστε η μόνη εταιρεία που θα ξεκινήσουμε πτήσεις, θα είναι και η IndiGo. Aς μην ξεχνάμε ότι πριν από 8- 9 χρόνια είχαμε μόνο μία πτήση από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα και τώρα έχουμε 9 την ημέρα με αεροπλάνα των 300 θέσεων».

Σε σχέση με άλλους νέους, πιθανούς μακρινούς προορισμούς που θα μπορούσε να εντάξει η AEGEAN στο δίκτυό της, πέραν της Ινδίας, η εταιρεία είχε ανακοινώσει προ διμήνου κάποιες εναλλακτικές για το μέλλον, με την σταδιακή προσθήκη στο στόλο και των αεροσκαφών Α321neo LR. Όπως είχε ανακοινωθεί, από το 2027 και το 2028 θα εξεταστεί και η δυνατότητα πραγματοποίησης περισσότερων, νέων, μακρινών δρομολογίων προς προορισμούς, όπως η Μπανγκαλόρ στην Ινδία, οι Σεϊχέλες, οι Μαλδίβες, το Ναϊρόμπι, το Αλμάτι και το Λάγος διαφοροποιώντας ενδεχομένως εποχικά τις επιλογές για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν επιχειρησιακά. «Αυτό όμως πραγματικά που θα μας βοηθήσει θα είναι η εμπειρία και η επιτυχία. Το σημαντικό είναι να βρούμε πώς θα διαμορφώσουμε το προϊόν και να κερδίσουμε τον επιβάτη σε αυτές τις μακρινές πτήσεις, να πείσουμε τους πελάτες ότι το προϊόν που δίνουμε είναι αντίστοιχα καλό όπως και για τις πιο κοντινές αποστάσεις. Η ίδια η εμπειρία θα μας δώσει τις περαιτέρω δυνατότητες για τις πιο μακρινές αποστάσεις για νέα δρομολόγια», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.

Συνάντηση με Ολγα Κεφαλογιάννη
Ο CEO της IndiGo, κ. Ελμπερς είχε συνάντηση και με την υπουργό Τουρισμού κ. Ολγα Κεφαλογιάννη. Στη συνάντησή τους ο κ. Ελμπερς τόνισε στην υπουργό ότι οι πτήσεις αυτές θα μετατρέψουν την Ελλάδα σε μια πύλη για την IndiGo στην Ευρώπη και θα προσελκύσουν νέους επισκέπτες με υψηλό εισοδηματικό προφίλ. Πρόσθεσε επίσης ότι η χώρα μας, ως τουριστικός προορισμός, ανεβαίνει συνεχώς στις προτιμήσεις των Ινδών πολιτών.

Από την πλευρά της η κ. Κεφαλογιάννη ανέφερε ότι η Ελλάδα και η Ινδία έχουν ισχυρούς εμπορικούς δεσμούς και εξαιρετικές διπλωματικές σχέσεις κι ότι η αγορά της Ινδίας αποτελεί στρατηγική αγορά-στόχο για το Υπουργείο Τουρισμού. Για τον σκοπό αυτό, όπως ανέφερε η υπουργός «γίνεται μια μεθοδική προσπάθεια στο θέμα της θεώρησης (visa) για τους Ινδούς πολίτες, με απόλυτο σεβασμό στις προϋποθέσεις ασφάλειας και ελέγχου που προβλέπονται από τη Συνθήκη Σένγκεν και το σύνολο των ευρωπαϊκών κανονισμών».

Πηγή: newmoney.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου