Ενας Ελβετός φωτογράφος που άφησε την Ιατρική για να γυρίσει τον κόσμο ένιωσε να μαγεύεται από την κρυμμένη ομορφιά της Ελλάδας και να ανακαλύπτει τα αιώνια μυστικά του ελληνικού χωριού, τα οποία αποτύπωσε μοναδικά στον φακό του.
Στο λεύκωμα που κυκλοφόρησε αρχικά στα γερμανικά και τώρα σε δίγλωσση έκδοση, ελληνικά και αγγλικά, από τις εκδόσεις Πατάκη με τίτλο «Το ελληνικό χωριό μου», ο Βόλφγκανγκ Μπερνάουερ με τη συνεργασία κειμενογράφων προσπαθεί όχι μόνο να συστήσει στους ξένους αναγνώστες την αυθεντική ομορφιά των μικρών κοινοτήτων στα νησιά και την ηπειρωτική πατρίδα, το παραδοσιακό χρώμα και τα μέρη που παραμένουν αναλλοίωτα στον χρόνο, αλλά και να καταδείξει την αναγκαιότητα της ύπαρξής τους και την άμεση και στενή σχέση τους με τον ελληνικό πολιτισμό.
Μαγεμένος με την Ελλάδα
Ποιος από εμάς, άλλωστε, δεν διαθέτει ένα χωριό, δεν έχει ζήσει εικόνες συνδεδεμένες με πολύωρη παραμονή στο καφενείο, με το ζεστό, φρέσκο ψωμί από τον ξυλόφουρνο, με τις ατελείωτες γιορτές και τα αυτοσχέδια γλέντια την πλατεία; Ακόμα και σήμερα το ελληνικό χωριό συνιστά την πεμπτουσία της ταυτότητάς μας και έναν τρόπο καταγραφής της ελληνικότητας άμεσα συνυφασμένο με τον ελληνικό πολιτισμό.
Για τον Μπερνάουερ, που ακολουθεί την παράδοση του σπουδαίου συμπατριώτη του, φωτογράφου Φρεντερίκ Μπουασονά, που είχε έρθει στην Ελλάδα καταγράφοντας τις ομορφιές μιας άλλης εποχής, χωρίς διάθεση εξωραϊσμού αλλά με το καθαρό του βλέμμα, όπως και για τον μόνιμο εραστή της Ελλάδας Ρόμπερτ ΜακΚέιμπ, η παλιά εκείνη Ελλάδα με την αλήθεια των ανθρώπων με τη ζεστή καρδιά υπάρχει ακόμα, μέσα από την αθανασία των φωτογραφιών τους.
Κάτι ανάλογο προσδοκά να κάνει και ο Ελβετός οφθαλμίατρος, συγγραφέας και φωτογράφος, ο οποίος ήρθε στη χώρα μας, έμεινε αρκετές εβδομάδες στην Κάρπαθο, μαγεύτηκε, και μετά άρχισε να οργώνει την Ελλάδα για να απαθανατίσει τις πιο ωραίες στιγμές των χωριών της.
Ανέκαθεν, άλλωστε, σεβόταν τις εικόνες της παράδοσης, από τότε που μικρός ακόμα περιεργαζόταν τα εξαρτήματα του χημικού πατέρα του, ο οποίος ήταν εφευρέτης του πολωτικού φίλτρου: οι εκτεθειμένες γυάλινες πλάκες και τα παλιά μηχανήματα της οικογενειακής συλλογής ήταν το κίνητρο για τα πρώτα του φωτογραφικά πειράματα.
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr
Πηγή: protothema.gr